Język skargi: niemiecki(C/2024/566)
(Dz.U.UE C z dnia 8 stycznia 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: RTL Group Markenverwaltungs GmbH (Kolonia, Niemcy) (przedstawiciel: W. Prinz, adwokat)
Strona pozwana: Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)
Druga strona w postępowaniu przed izbą odwoławczą: Marcella Ortl (Selb, Niemcy)
Dane dotyczące postępowania przed EUIPO
Właściciel spornego znaku towarowego: Strona skarżąca
Sporny znak towarowy: Graficzny unijny znak towarowy "RTL" - unijny znak towarowy nr 14 884 911
Postępowanie przed EUIPO: Postępowanie w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia prawa do znaku
Zaskarżona decyzja: Decyzja Drugiej Izby Odwoławczej EUIPO z dnia 19 września 2023 r. w sprawie R 86/2023-2
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności i w stosownym przypadku zmianę zaskarżonej decyzji w ten sposób, by w odniesieniu do:
klasa 3: mydeł; produktów perfumeryjnych; kosmetyków;
klasa 9: urządzeń do zapisywania dźwięku i obrazu; aparatury do transmitowania dźwięków lub obrazów; urządzeń do odtwarzania dźwięku lub obrazu; urządzeń do wideo na żądanie (VOD); urządzeń do innych ofert dotyczących wywoływania treści; urządzeń do płatnej telewizji; urządzeń do interaktywnego oglądania telewizji; urządzeń do telezakupów; aparatury kinematograficznej; aparatów fotograficznych; mechanizmów do urządzeń uruchamianych przez wrzucenie monety, ujętych w klasie 09; płyt gramofonowych; optycznych płyt pamięci (dźwięku i obrazu), wszystkich wyżej wymienionych towarów w postaci nagranej i nienagranej;
klasa 16: druków; książek; gazet; periodyków [czasopism]; papieru, kartonu; kartek papieru do robienia notatek;
klasa 24: materiałów, w tym tekstyliów, wyrobów włókienniczych i zamienników tekstyliów;
klasa 25: odzieży;
klasa 32: piwa i produktów browarniczych; wody mineralnej [napojów]; wody gazowanej; napojów bezalkoholowych; napojów owocowych; soków;
klasa 35: usług reklamowych, marketingowych i promocyjnych;
klasa 41: usług w ramach wspierania talentów, mianowicie szukania talentów na rzecz innych osób podczas prowadzenia seminariów, szkoleń, zjazdów, treningów i pokazów;
klasa 42: rozwoju oprogramowania do baz danych [programowania] w celu udostępnienia informacji w internecie i w innych mediach audiowizualnych oraz tworzenia stron domowych i stron WWW w internecie i w innych mediach audiowizualnych; doradztwa technicznego ukierunkowanego na rozwój, tworzenie, produkowanie i emitowanie programów telewizyjnych i radiowych oraz baz danych, a także prezentacji w internecie i innych mediach audiowizualnych;
wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia prawa do znaku towarowego nr 14 884 911 został oddalony;
- obciążenie EUIPO kosztami postępowania.
Podniesione zarzuty
- Naruszenie art. 58 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001.