Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 2 września 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: WS (przedstawiciel: adwokat H. Tettenborn)
Strona pozwana: Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- Stwierdzenie nieważności decyzji EUIPO o oddaleniu wniosków skarżącego złożonych na podstawie rozporządzenia UE o ochronie danych 1 ,zawartych w pismach z dnia 1.2.2024 R. - Europejskiego Inspektora Ochrony Danych, a także z dnia 16.2.2024 R. - do dyrektora wykonawczego EUIPO, a mianowicie:
- o odmówieniu skarżącemu prawa dostępu do danych w celu uzyskania kopii odpowiednich danych i rejestrów w przypadku zmienionych danych (w tym przywrócenia zmienionych danych), zgodnie z art. 17 rozporządzenia UE o ochronie danych;
- o odmówieniu skarżącemu prawa do ograniczenia przetwarzania, zgodnie z art. 20 rozporządzenia UE o ochronie danych;
- o odmówieniu skarżącemu prawa do wniesienia sprzeciwu, zgodnie z art. 23 rozporządzenia UE o ochronie danych; oraz
- o oddaleniu wniosku skarżącego o poinformowanie skarżącego i Europejskiego Inspektora Ochrony Danych (EIOD) o naruszeniu ochrony danych, zgodnie z art. 34 i 35 rozporządzenia UE o ochronie danych;
- o obciążenie EUIPO kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi skarżący podnosi jeden zarzut.
W swoim zarzucie skarżący podnosi, że EUIPO uchybiło ciążącemu na nim obowiązkowi zastosowania się do art. 4 ust. 2, art. 14 ust. 1, 2, 3 i 4, art. 17 ust. 1 i 3, art. 20, 23, 33, art. 34 ust. 1 i art. 35 ust. 1 rozporządzenia UE o ochronie danych.
Skarżący wspiera swoje stanowisko w szczególności podnosząc, że EUIPO w ogóle nie odpowiedziało na jego dwa pisma do EIOD - z dnia 1.2.2024 R., a także do dyrektora wykonawczego EUIPO - z dnia 16.2.2024 R., ani nawet nie potwierdziło ich odbioru, podczas gdy jednocześnie EUIPO pozostawało w kontakcie z EIOD, próbując w oczywisty sposób zatrzymać EIOD poza sprawą, błędnie stwierdzając, że naruszenie zgłoszonych danych jest już przedmiotem dwóch toczących się spraw sądowych.
Skarżący utrzymuje, że nie odpowiadając w ogóle na dwa pisma skarżącego z dnia 1.2.2024 R. i z dnia 16.2.2024 R., EUIPO naruszyło ciążące na nim obowiązki: na podstawie art. 4 ust. 2 rozporządzenia UE o ochronie danych - wykazania zgodności z art. 4 ust. 1 rozporządzenia UE o ochronie danych, na podstawie art. 14 ust. 1 rozporządzenia UE o ochronie danych - dostarczenia odpowiednich informacji, na podstawie art. 14 ust. 2 rozporządzenia UE o ochronie danych - ułatwienia osobie wykonania praw przysługujących jej na mocy art. 17-24 rozporządzenia UE o ochronie danych, na podstawie art. 14 ust. 3 i art. 14 ust. 4 rozporządzenia UE o ochronie danych - przedstawienia informacji na temat podjętych środków oraz powodów, dla których nie podjęto działań, na podstawie art. 33 rozporządzenia UE o ochronie danych - zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania, na podstawie art. 34 rozporządzenia UE o ochronie danych - zawiadomienia EIOD o naruszeniu ochrony danych osobowych, na podstawie art. 35 rozporządzenia UE o ochronie danych - powiadomienia osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych, a także naruszyło prawa skarżącego (dochodzone na podstawie tych pism): na podstawie art. 17 rozporządzenia UE o ochronie danych - dostępu do danych osobowych, na podstawie art. 20 rozporządzenia UE o ochronie danych - ograniczenia przetwarzania danych, oraz na podstawie art. 23 rozporządzenia UE o ochronie danych - sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych.
Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.5240 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Sprawa T-349/24: Skarga wniesiona w dniu 10 lipca 2024 r. - WS/EUIPO |
Data aktu: | 02/09/2024 |
Data ogłoszenia: | 02/09/2024 |