(C/2024/4976)Język postępowania: hiszpański
(Dz.U.UE C z dnia 19 sierpnia 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Ferrocarriles de Gran Canaria (Las Palmas, Hiszpania) (przedstawiciel: J. Navas Marqués, adwokat)
Strona pozwana: Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA)
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności decyzji "Project: 101175881-23-ES-TG-TREN GRAN CANARIA - CEF-T-2023-COREGEN" wydanej w dniu 3 maja 2024 r. przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA);
- Nakazanie CINEA, aby uznała za dopuszczalny wniosek strony skarżącej o weryfikację warunków kwalifikowalności/ kwalifikowalności lub o zmianę oceny, aby uwzględniła pismo popierające od państwa hiszpańskiego złożone w terminie przewidzianym na sprostowanie (30 dni) oraz aby uznała stronę skarżącą za kwalifikującą się do uzyskania funduszy z UE, o których mowa w zaproszeniu do składania ofert CEF 2023;
- Obciążenie CINEA kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczy naruszenia zasady proporcjonalności oraz gwarancji sprawiedliwej i przejrzystej procedury, ponieważ nie uwzględniono siły wyższej i zasady ochrony regionów najbardziej oddalonych.
2. Zarzut drugi dotyczący naruszenia art. 11 ust. 2 i 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1153 z dnia 7 lipca 2021 r. ustanawiającego instrument "Łącząc Europę" i uchylającego rozporządzenia (UE) nr 1316/2013 i (UE) nr 283/2014 (Dz.U. L 249, s. 38).
3. Zarzut trzeci dotyczący dobrej administracji, zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań i prawa do bycia wysłuchanym.
4. Zarzut czwarty dotyczący braku uzasadnienia oraz obowiązku uzasadnienia i jasnego informowania o wydanych decyzjach.