(C/2024/4975)Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 19 sierpnia 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Lam Khang Joint Stock Company (Hanoi, Wietnam) (przedstawiciele: V. Crochet i B. Servais, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania strony skarżącej
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2024/1268 1 z dnia 6 maja 2024 r. rozszerzającego ostateczne cła wyrównawcze nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2022/433 wobec przywozu płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno pochodzących z Indonezji na przywóz płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno wysyłanych z Tajwanu, Turcji i Wietnamu, zgłoszonych lub niezgłoszo- nych jako pochodzące z Tajwanu, Turcji i Wietnamu w zakresie w jakim dotyczy ono skarżącej; oraz
- obciążenie Komisji i ewentualnych interwenientów kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi skarżąca podnosi cztery zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczący tego, że nie stwierdzając w odniesieniu do skarżącej indywidualnie, że istniała wystarczająca racjonalna przyczyna lub uzasadnienie ekonomiczne inne niż nałożenie cła na transakcje dokonywane przez Lam Khang Joint Stock Company, Komisja popełniła oczywisty błąd w ocenie i naruszyła art. 23 ust. 3 i 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 2 (zwanego dalej "podstawowym rozporządzeniem antysubsydyjnym"), a także zasadę dobrej administracji.
2. Zarzut drugi dotyczący tego, że Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie, naruszyła zasadę dobrej administracji oraz art. 23 ust. 3 i 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego uznając, że płaskie wyroby ze stali nierdzewnej walcowane na zimno produkowane przez skarżącą i przywożone do Unii nadal korzystają z subsydiów przyznanych indonezyjskim płaskim wyrobom ze stali nierdzewnej walcowanym na zimno.
3. Zarzut trzeci dotyczący tego, że Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie i naruszyła art. 23 ust. 3 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, uznając, że proces produkcyjny prowadzony w Wietnamie przez Lam Khang Joint Stock Company stanowi "montaż lub wykończenie" "części" w rozumieniu art. 13 ust. 2 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i stanowi obejście w rozumieniu art. 23 ust. 3 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego.
4. Zarzut czwarty dotyczący tego, że Komisja popełniła oczywiste błędy w ocenie i naruszyła art. 23 ust. 3 i 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, uznając, że płaskie wyroby ze stali nierdzewnej walcowane na zimno wywożone przez skarżącą do Unii podważyły skutki naprawcze pierwotnych ceł wyrównawczych co do ilości.
1 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/1268 z dnia 6 maja 2024 r. rozszerzające ostateczne cła wyrównawcze nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2022/433 wobec przywozu płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno pochodzących z Indonezji na przywóz płaskich wyrobów ze stali nierdzewnej walcowanych na zimno wysyłanych z Tajwanu, Turcji i Wietnamu, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajwanu, Turcji i Wietnamu (Dz.U. L, 2024/1268).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (tekst jednolity) (Dz.U. 2016 L 176, s. 55).