(Sprawy połączone od T-530/22 do T-533/22) 1 (Skarga o stwierdzenie nieważności - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 - Decyzja wykonawcza Rady z dnia 17 czerwca 2022 r. w sprawie zatwierdzenia oceny planu odbudowy i zwiększania odporności Polski - Brak bezpośredniego oddziaływania - Niedopuszczalność)
(C/2024/4475)
Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca w sprawie T-530/22: Magistrats européens pour la démocratie et les libertés (Medel) (Strasburg, Francja) (przedstawiciele: C. Zatschler, E. Egan McGrath, SC, A. Bateman i M. Delargy, solicitors)
Strona skarżąca w sprawie T-531/22: International Association of Judges (Rzym, Włochy) (przedstawiciele: C. Zatschler, E. Egan McGrath, SC, A. Bateman i M. Delargy, solicitors)
Strona skarżąca w sprawie T-532/22: Association of European Administrative Judges (Trewir, Niemcy) (przedstawiciele: C. Zatschler, E. Egan McGrath, SC, A. Bateman i M. Delargy, solicitors)
Strona skarżąca w sprawie T-533/22: Stichting Rechters voor Rechters (Haga, Niderlandy) (przedstawiciele: C. Zatschler, E. Egan McGrath, SC, A. Bateman i M. Delargy, solicitors)
Strona pozwana: Rada Unii Europejskiej (przedstawiciele: M. Chavrier, J. Bauerschmidt, E. Rebasti i A. Sikora Kalėda, pełnomocnicy)
Interwenienci popierający żądania strony pozwanej: Węgry (przedstawiciel: M. Fehér, pełnomocnik), Rzeczpospolita Polska (przedstawiciele: B. Majczyna i S. Żyrek, pełnomocnicy), Komisja Europejska (przedstawiciele: S. Delaude, K. Herrmann i T. Adamopoulos, pełnomocnicy)
Przedmiot
W skargach wniesionych na podstawie art. 263 TFUE skarżące wnoszą o stwierdzenie nieważności decyzji wykonawczej Rady z dnia 17 czerwca 2022 r. w sprawie zatwierdzenia oceny planu odbudowy i zwiększania odporności Polski, zmienionej decyzją wykonawczą Rady z dnia 8 grudnia 2023 r.
Sentencja
1) Skargi zostają odrzucone jako niedopuszczalne.
2) Magistrats européens pour la démocratie et les libertés (Medel), International Association of Judges, Association of European Administrative Judges i Stichting Rechters voor Rechters zostają obciążone kosztami poniesionymi przez Radę Unii Europejskiej.
3) Rzeczpospolita Polska, Węgry i Komisja pokrywają własne koszty.