(Sprawa C-238/24, Tartisai 1 )(C/2024/4078)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 8 lipca 2024 r.)
Sąd odsyłający
Consiglio di Stato
Strony w postępowaniu głównym
Wnoszący odwołanie: NR
Druga strona postępowania: Ministero della Difesa, Comando Generale dell'Arma dei Carabinieri, Comando Generale Carabinieri - Centro Nazionale Amministrativo - Chieti, Centro Amministrativo d'Intendenza Interforze del Contingente delle Forze Armate Italiane in Afghanistan, Centro Nazionale Amministrativo dell'Arma dei Carabinieri
Pytania prejudycjalne
1) Jaka jest prawidłowa wykładnia art. 7 [ust.] 3 decyzji Rady Unii Europejskiej 2010/279/WPZiB z dnia 18 maja 2010 r. 2 , to znaczy, czy celem tego przepisu jest ustanowienie kumulacji dodatków wypłacanych przez państwo członkowskie i dodatków przyznawanych przez EUPOL?
2) W przypadku, gdyby wykładnia przemawiała za kumulacją wymienionych wyżej dodatków, to czy art. 7 [ust. 3] decyzji Rady Unii Europejskiej 2010/279/WPZiB z dnia 18 maja 2010 r. stoi na przeszkodzie uregulowaniu krajowemu, takiemu jak wynikające z przepisów art. 3 ust. 1 ustawy nr 108/2009, w zakresie, w jakim przewiduje ono, że "[...] personelowi uczestniczącemu w misjach międzynarodowych, o których mowa w niniejszej ustawie, wypłaca się, po odliczeniu potrąceń, przez cały okres, w dodatku do wynagrodzenia i innych dodatków o charakterze stałym i ciągłym, dodatek z tytułu misji, o którym mowa w dekrecie królewskim nr 941 z dnia 3 czerwca 1926 r. [.], po odliczeniu ewentualnych dodatków i składek wypłacanych zainteresowanym z tego samego tytułu bezpośrednio przez instytucje międzynarodowe", a także w art. 1 dekretu królewskiego nr 941 z dnia 3 czerwca 1926 r., art. 1 akapit pierwszy lit. b) i art. 3 ustawy nr 642 z dnia 8 lipca 1961 r. oraz art. 4 ust. 1 lit. a) ustawy nr 838 z dnia 27 grudnia 1973 r., zgodnie z przedstawioną powyżej wykładnią w orzecznictwie, mającą na celu wykluczenie kumulacji dodatków?