(Skarga o stwierdzenie nieważności - Środowisko naturalne - Rozporządzenie (UE) 2023/851 - Normy emisji dwutlenku węgla - Nowe samochody osobowe - Uwzględnienie emisji niezwiązanych z użytkowaniem pojazdu - Neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla paliwa syntetyczne - Akt ustawodawczy - Brak indywidualnego oddziaływania - Niedopuszczalność)(C/2024/3778)
Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 24 czerwca 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Lorenz Kiene (Hoya, Niemcy), Classic Tankstellen GmbH & Co. KG (Hoya), eFuel GmbH (Hoya), eFuel Projektentwicklung GmbH (Hoya) (przedstawiciele: A. Dlouhy, E. Macher i M. Soppe, adwokaci)
Strona pozwana: Parlament Europejski (przedstawiciele: L. Taieb i W. Kuzmienko, pełnomocnicy), Rada Unii Europejskiej (przedstawiciele: N. Brzezinski i L. Hamtcheva, pełnomocnicy)
Przedmiot
W skardze opartej na art. 263 TFUE skarżący wnoszą o stwierdzenie nieważności art. 1 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/851 z dnia 19 kwietnia 2023 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) 2019/631 w odniesieniu do wzmocnienia norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z ambitniejszymi celami klimatycznymi Unii (Dz.U. 2023, L 110, s. 5).
Sentencja
1) Skarga zostaje odrzucona jako niedopuszczalna.
2) Nie ma potrzeby orzekania w przedmiocie wniosków Komisji Europejskiej i Irlandii o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta.
3) Lorenz Kiene, Classic Tankstellen GmbH & Co. KG, eFuel GmbH i eFuel Projektentwicklung GmbH zostają obciążeni kosztami postępowania, z wyjątkiem kosztów związanych z wnioskami o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta.
4) Komisja i Irlandia pokrywają własne koszty związane z wnioskami o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta.