Ogłoszenie o naborze PE/302/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Zrównoważonych Budynków i Infrastruktury w Brukseli

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/302/S
DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Zrównoważonych Budynków i Infrastruktury w Brukseli
(C/2024/1444)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Zrównoważonych Budynków i Infrastruktury w Brukseli, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwany dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 735,00 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektor generalną 3 :

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektor generalnej, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https://www.enic-naric.net/.

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:

- minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym

- i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

czwartek 29 lutego 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf- listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/302/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/302/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Zrównoważonych Budynków i Infrastruktury w Brukseli

Główne zadania

(jednostka zatrudniająca 105 pracowników)

30.1.2024

- Zintegrowane zarządzanie obiektami Parlamentu oraz działania związane z konserwacją i utrzymaniem budynków Parlamentu w Brukseli. Wdrażanie zintegrowanej strategii zarządzania obiektami, przyjętej przez Prezydium na posiedzeniu 8 marca 2021 r.;

- pomoc wszelkiego rodzaju klientom w obszarze zarządzania obiektami w osiąganiu ich konkretnych celów w duchu dobrej współpracy; promowanie współpracy wewnątrz DG, między dyrekcjami generalnymi i współpracy międzyinstytucjonalnej we wszystkich dziedzinach związanych z zarządzaniem budynkami i obiektami;

- dalsze wdrażanie polityki dostosowania budynków, tak aby były one dostępne dla wszystkich, zgodnie z wymogami polityki środowiskowej Parlamentu. Wdrożenie środków mających na celu dalsze ograniczenie zużycia energii przez Parlament i uczynienie Parlamentu neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla;

- zarządzanie portfelem budynków w Brukseli w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Parlamentu i profesjonalnego włączania wszelkich nowych budynków do portfela;

- dopilnowanie, aby wszyscy pracownicy dyrekcji stale uczestniczyli w programach szkoleniowych, zarówno w zakresie rozwoju ogólnych umiejętności, jak i w ich konkretnej dziedzinie wiedzy specjalistycznej;

- zapewnienie właściwego i prawidłowego wykonania budżetu dyrekcji przez wszystkie działy w celu efektywnego wykorzystania zasobów finansowych zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami dotyczącymi różnych rodzajów procedur i umów;

- zagwarantowanie ciągłości działania instytucji poprzez modernizację portfela budynków, modernizację instalacji technicznych i bezpieczeństwa oraz renowację budynków Parlamentu w Brukseli w celu zmniejszenia ich wpływu na środowisko;

- realizacja prac i dostosowań technicznych niezbędnych do zapewnienia zgodności z pozwoleniami i audytami środowiskowymi, a także środków oszczędzania energii i wody, w ścisłej współpracy z grupą zadaniową ds. planu głównego i grupy zadaniowej ds. oszczędzania energii;

- monitorowanie kontroli starzenia się budynków w Brukseli (EPIQR) i koordynacja z dwiema pozostałymi lokalizacjami w kwestii wspólnego podejścia do wieloletniej modernizacji budynków Parlamentu.

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA INFRASTRUKTURĄ W BRUKSELI

- Zintegrowane zarządzanie infrastrukturą w budynkach Parlamentu w Brukseli poprzez wdrożenie zintegrowanej strategii zarządzania obiektami przyjętej przez Prezydium na posiedzeniu 8 marca 2021 r.;

- dalsze opracowywanie i współrealizowanie konkretnych środków w zakresie zarządzania budynkami w celu zwiększenia oszczędności energii i efektywności energetycznej (w ramach tzw. cykli PLAGE). Wnoszenie wkładu w plan generalny ochrony środowiska DG INLO na potrzeby renowacji siedziby Parlamentu w Brukseli;

- Przygotowanie specyfikacji technicznych i wdrażanie nowych umów przy jednoczesnym przyjęciu innowacyjnych i bardziej elastycznych podejść, ze zwróceniem szczególnej uwagi na społeczną odpowiedzialność wykonawców wobec ich pracowników;

- opracowanie i wdrożenie narzędzi zapewniających, że każdy nowy (lub niedawno odnowiony) budynek spełnia wymagania projektu i maksymalizuje wydajność. Rozszerzenie zakresu warunkowej konserwacji i testowanie uczenia maszynowego oraz narzędzi opartych na sztucznej inteligencji;

- zapewnienie sprawnego przejścia do nowej kadencji parlamentarnej poprzez zapewnienie dodatkowego wsparcia w okresie wyborczym i podczas przybycia nowych posłów;

- opracowanie i wdrożenie wszelkich środków, które poprawią zgodność między potrzebami klientów a oferowanymi usługami lub zwiększą skuteczność usługodawców (np. przegląd kluczowych wskaźników efektywności, dalsze wzmocnienie zespołu CLiQC). Dalsze przekształcanie działu pomocy technicznej ds. budynków w bardziej proaktywną usługę i wprowadzenie bezpośredniego systemu kolejkowego;

- dalsze rozwijanie i rozszerzanie wykorzystania narzędzia planowania prac i wydarzeń w celu poprawy komunikacji i współpracy między dyrekcjami generalnymi. Opracowanie konkretnej propozycji oświetlenia elewacji budynków podczas wydarzeń;

- Poprawa organizacji i procedur roboczych działu oraz dopilnowanie, by nadal pełniła swoją centralną funkcję wyznaczonego zarządcy budynków;

- zapewnianie wiedzy technicznej i proponowanie władzom administracyjnym i politycznym racjonalnych pod względem kosztów i pragmatycznych rozwiązań; współpraca z innymi dyrekcjami generalnymi w celu zaspokojenia potrzeb związanych z infrastrukturą.

DZIAŁ DS. KONSERWACJI W BRUKSELI

- Zagwarantowanie ciągłości działania instytucji poprzez modernizację portfela budynków, modernizację instalacji technicznych i bezpieczeństwa oraz renowację budynków Parlamentu w Brukseli w celu zmniejszenia ich wpływu na środowisko;

- badanie i przeprowadzenie niezbędnych prac zawartych w lokalnym planie zarządzania energią (PLAGE) dla Brukseli, a także prac związanych z celami EMAS, w ścisłej współpracy z dwoma pozostałymi działami w dyrekcji;

- realizacja prac i dostosowań technicznych niezbędnych do zapewnienia zgodności z pozwoleniami i audytami środowiskowymi, a także środków oszczędzania energii i wody, w ścisłej współpracy z grupą zadaniową ds. planu generalnego i grupy zadaniowej ds. oszczędzania energii;

- realizacja projektów wskazanych w kontekście grupy ds. bezpieczeństwa wody w celu zagwarantowania wysokich standardów jakości wody i ograniczenia ryzyka legionelli;

- wdrażanie we wszystkich budynkach rozwiązań w dziedzinie dostępności dla wszystkich ("projektowanie infrastruktury z poszanowaniem godności") na podstawie wieloletniego planu i po audytach dostępności;

- dalsza modernizacja scentralizowanego systemu zarządzania budynkami (BMS) zgodnie z wieloletnim planem uruchomionym w 2018 r., w szczególności w odniesieniu do budynków BRANDT, ANTALL, MARTENS i Domu Historii Europejskiej, a także rozpoczęcie modernizacji biur posłów w budynku SPINELLI;

- dalsza modernizacja systemów wykrywania i ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wieloletnim planem uruchomionym w 2018 r., w szczególności w budynkach TREVES I i ARENDT;

- wdrożenie pierwszej fazy nowego systemu orientacji w budynku SPINELLI, w tym oznakowania bezpieczeństwa pożarowego i parkingu;

- renowacja i przekazanie biur dla nowych posłów w budynku SPINELLI. Wnoszenie wkładu i wykonywanie niezbędnych prac na rzecz "miasteczka powitalnego" po wyborach europejskich w 2024 r.;

- monitorowanie kontroli starzenia się budynków w Brukseli (EPIQR) i koordynacja z dwiema pozostałymi lokalizacjami w kwestii wspólnego podejścia do wieloletniej modernizacji naszych budynków.

DZIAŁ DS. ŚRODOWISKOWEJ I ZRÓWNOWAŻONEJ MODERNIZACJI W BRUKSELI

- Udział we wdrażaniu polityki Parlamentu w zakresie ochrony środowiska i efektywności energetycznej poprzez planowanie, programowanie i modernizację portfela budynków pod kątem środowiskowym i zrównoważoności w Brukseli, zgodnie z prawodawstwem UE w sprawie charakterystyki energetycznej budynków (tzw. rozporządzenie PLAGE w Brukseli) w nadchodzących dziesięcioleciach ("Gotowi na 55");

- optymalizacja projektowania i realizacji projektów remontowych i budowlanych, ze szczególnym uwzględnieniem efektywności energetycznej i zrównoważenia środowiskowego, przy jednoczesnym planowaniu poprawy warunków pracy i poprawy funkcji niezbędnych do sprawnej pracy administracyjnej i parlamentarnej, zgodnie z decyzjami władz politycznych;

- dalsze opracowywanie i realizacja projektów środowiskowych określonych w planie działania EMAS w ramach kompetencji dyrekcji, z należytym zapewnieniem ścisłego przestrzegania norm i wymogów polityki środowiskowej Parlamentu;

- tworzenie i realizacja efektywnych, ambitnych pod względem środowiskowym i dostępnych projektów budowlanych, które poprawiają warunki pracy i umożliwiają wszystkim użytkownikom wnoszenie aktywnego wkładu w rolę Parlamentu Europejskiego;

- przeprowadzenie niezbędnych prac i dostosowań technicznych w następstwie przyszłych audytów środowiskowych (należyta staranność) i zgodnie ze środkami oszczędności energii, w ścisłej współpracy z działami ds. zarządzania infrastrukturą i ds. konserwacji w Brukseli;

- przygotowanie specyfikacji technicznych i wdrożenie nowych umów. Przyjęcie nowych i innowacyjnych podejść do tych procedur;

- optymalizacja metod pracy w nowym dziale, inteligentne wykorzystanie narzędzi i sieci informatycznych, aby umożliwić mu realizację celów. Współpraca z innymi lokalizacjami w zakresie takich zmian w celu zapewnienia zharmonizowanego podejścia i wymiany najlepszych praktyk;

- przeprowadzenie działań mających na celu rozpoczęcie projektu renowacji budynku SPAAK jako wzoru dla wszystkich innych środowiskowych i zrównoważonych renowacji budynków Parlamentu w Brukseli;

- przeprowadzenie renowacji budynku SPAAK jako pierwszego z projektów Parlamentu w zakresie renowacji środowiskowej w Brukseli, zgodnie z decyzjami podjętymi przez Prezydium na posiedzeniach 12 czerwca 2023 r. i 11 grudnia 2023 r., przy zachowaniu uzgodnionego budżetu i harmonogramu prac.

1 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2024.1444

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/302/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Zrównoważonych Budynków i Infrastruktury w Brukseli
Data aktu: 15/02/2024
Data ogłoszenia: 15/02/2024