I. - Tabela przedstawiająca różne rodzaje reakcji skierowanych do państw członkowskich Unii Europejskiej, odnoszących się do zgłoszonych projektów
Państwo członkowskie |
Liczba powiadomień |
Uwagi 2 |
Szczegółowe opinie 3 |
Wnioski dotyczące prawodawstwa UE |
|
|
Państwo członkowskie |
Komisja |
EFTA 4 TR 5 |
Państwo członkowskie |
Komisja |
6.3 6 |
6.4 7 |
Austria |
44 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Belgia |
64 |
11 |
6 |
0 |
3 |
5 |
0 |
1 |
Bułgaria |
6 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Chorwacja |
7 |
0 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Cypr |
3 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
Republika Czeska |
14 |
1 |
3 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Dania |
43 |
4 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Estonia |
13 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Finlandia |
22 |
0 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Francja |
55 |
15 |
9 |
0 |
3 |
2 |
0 |
0 |
Niemcy |
64 |
4 |
3 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Grecja |
170 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Państwo członkowskie |
Liczba powiadomień |
Uwagi 8 |
Szczegółowe opinie 9 |
Wnioski dotyczące prawodawstwa UE |
|
|
Państwo członkowskie |
Komisja |
EFTA 10 TR 11 |
Państwo członkowskie |
Komisja |
6.3 12 |
6.4 13 |
Węgry |
35 |
2 |
6 |
0 |
7 |
1 |
1 |
0 |
Irlandia |
14 |
6 |
5 |
0 |
9 |
2 |
0 |
1 |
Włochy |
32 |
0 |
9 |
0 |
1 |
2 |
0 |
0 |
Łotwa |
4 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Litwa |
10 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Luksemburg |
11 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Malta |
5 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Niderlandy |
40 |
4 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Polska |
77 |
2 |
34 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
Portugalia |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Rumunia |
27 |
4 |
3 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
Słowacja |
21 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Słowenia |
10 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Hiszpania |
29 |
2 |
12 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
Szwecja |
63 |
2 |
9 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ogółem UE |
885 |
64 |
128 |
0 |
24 |
30 |
1 |
4 |
II. - Tabela przedstawiająca podział według sektorów projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej
Sektor |
AT |
BE |
BG |
HR |
CY |
CZ |
DK |
EE |
FI |
FR |
PL |
EL |
HU |
IE |
IT |
LV |
LT |
LU |
MT |
NL |
PL |
PT |
RO |
SK |
SL |
ES |
SW |
Łącznie |
Usługi społeczeństwa informacyjnego |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
1 |
0 |
11 |
7 |
0 |
0 |
3 |
3 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
3 |
38 |
Rolnictwo |
8 |
9 |
1 |
3 |
2 |
6 |
5 |
0 |
2 |
7 |
2 |
1 |
22 |
1 |
7 |
2 |
3 |
6 |
1 |
9 |
48 |
0 |
6 |
1 |
3 |
13 |
8 |
168 |
Chemikalia |
1 |
3 |
0 |
1 |
0 |
2 |
5 |
3 |
6 |
2 |
3 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
7 |
38 |
Budownictwo |
18 |
14 |
5 |
2 |
8 |
0 |
0 |
2 |
3 |
0 |
19 |
163 |
0 |
4 |
4 |
0 |
5 |
0 |
3 |
10 |
5 |
0 |
14 |
5 |
4 |
1 |
4 |
293 |
Artykuły gospodarstwa domowego i do rekreacji |
1 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
9 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
6 |
27 |
Energia, minerały, drewno |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
4 |
3 |
1 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
7 |
0 |
3 |
9 |
0 |
0 |
2 |
47 |
Środowisko |
1 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
9 |
1 |
0 |
0 |
0 |
4 |
3 |
1 |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
41 |
Towary i produkty różne |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
2 |
4 |
2 |
0 |
4 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
2 |
0 |
0 |
2 |
0 |
3 |
3 |
37 |
Zdrowie, sprzęt medyczny |
0 |
7 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
13 |
1 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
2 |
0 |
0 |
1 |
1 |
29 |
Maszyny |
1 |
6 |
0 |
1 |
0 |
1 |
6 |
1 |
0 |
1 |
3 |
1 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
2 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
6 |
36 |
Produkty farmaceutyczne i kosmetyki |
1 |
4 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
4 |
2 |
5 |
0 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
28 |
Telekomunikacja |
1 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
13 |
2 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
2 |
31 |
Transport |
7 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
4 |
2 |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
0 |
0 |
4 |
0 |
3 |
5 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
19 |
64 |
Ogółem na państwo członkowskie |
44 |
64 |
6 |
7 |
11 |
14 |
35 |
13 |
22 |
55 |
64 |
170 |
35 |
14 |
32 |
4 |
10 |
11 |
5 |
40 |
77 |
2 |
27 |
21 |
10 |
29 |
63 |
885 |
III. - Tabela przedstawiająca podział według liczby uwag zgłoszonych przez Komisję Europejską w imieniu Unii Europejskiej dotyczących projektów zgłoszonych przez Islandię, Lichtenstein, Norwegię 14 oraz Szwajcarię 15
Kraj |
Powiadomienia |
Uwagi UE 16 |
Islandia |
6 |
1 |
Liechtenstein |
3 |
0 |
Norwegia |
11 |
1 |
Szwajcaria |
4 |
0 |
Całkowita zawartość |
24 |
2 |
IV. - Tabela przedstawiająca projekty zgłoszone przez Islandię, Liechtenstein, Norwegię i Szwajcarię z podziałem według sektorów
Sektor |
Islandia |
Liechtenstein |
Norwegia |
Szwajcaria |
Łącznie |
Rolnictwo |
1 |
0 |
1 |
0 |
2 |
Chemikalia |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Maszyny |
0 |
0 |
2 |
0 |
2 |
Zdrowie, sprzęt medyczny |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Telekomunikacja |
0 |
0 |
0 |
3 |
3 |
Transport |
0 |
0 |
4 |
0 |
4 |
Budownictwo |
0 |
3 |
0 |
0 |
3 |
Artykuły gospodarstwa domowego i do rekreacji |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Produkty farmaceutyczne i kosmetyki |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Towary i produkty różne |
3 |
0 |
1 |
0 |
4 |
Usługi społeczeństwa informacyjnego |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Energia, minerały, drewno |
0 |
0 |
2 |
1 |
2 |
Środowisko |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ogółem na państwo |
6 |
3 |
11 |
4 |
24 |
V. - Tabela przedstawiająca projekty zgłoszone przez Turcję oraz uwagi Komisji Europejskiej w imieniu Unii Europejskiej dotyczące tych projektów
Turcja |
Powiadomienia |
Uwagi UE |
Całkowita zawartość |
4 |
0 |
VI. - Tabela przedstawiająca podział projektów zgłoszonych przez Turcję z podziałem według sektorów
Sektor |
Turcja |
Rolnictwo |
1 |
Towary i produkty różne |
3 |
Ogółem |
4 |
VII. - Tabela przedstawiająca projekty zgłoszone przez Zjednoczone Królestwo (Irlandię Północną) oraz uwagi Komisji Europejskiej w imieniu Unii Europejskiej dotyczące tych projektów
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO (IRLANDIA PÓŁNOCNA) |
Powiadomienia |
Uwagi UE |
Całkowita zawartość |
11 |
0 |
VIII. - Tabela przedstawiająca podział projektów zgłoszonych przez Zjednoczone Królestwo (Irlandię Północną) z podziałem według sektorów)
Sektor |
Zjednoczone Królestwo (Irlandia Północna) |
Budownictwo |
4 |
Telekomunikacja |
6 |
Środowisko |
1 |
Ogółem |
11 |
IX. - Dane statystyczne dotyczące postępowań w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego, toczących się w 2022 r. i wszczętych na podstawie art. 258 TFUE w związku z naruszeniem przepisów dyrektywy (UE) 2015/1535
Kraj |
Liczba postępowań o uchybienie będących w toku i wszczętych w 2022 r. |
Ogółem UE |
8 |
1 Dz.U. L 241 z 17.9.2015, s. 1-15. Zwana dalej "dyrektywą".
2 Art. 5 ust. 2 dyrektywy.
3 Art. 6 ust. 2 dyrektywy.
4 Decyzja Wspólnego Komitetu EEOG nr 75/2019 z dnia 29 marca 2019 r. zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) oraz załącznik XI (Komunikacja elektroniczna, usługi audiowizualne i społeczeństwo informacyjne) do Porozumienia EOG; dyrektywa (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego; Państwa EFTA będące umawiającymi się stronami niniejszego Porozumienia mogą zatem zgłaszać uwagi dotyczące projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej. Szwajcaria może również zgłaszać takie uwagi na podstawie nieformalnej umowy o wymianie informacji w dziedzinie przepisów technicznych.
5 Procedura udzielania informacji na podstawie umowy o stowarzyszeniu zawartej z tym państwem (Umowa o stowarzyszeniu między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Turcją (Dz.U. P 217, 1964, s. 3687) oraz decyzje 1/95 i 2/97 Rady Stowarzyszenia WE-Turcja).
6 Art. 6 ust. 3 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu (z wyłączeniem projektów przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego) o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi zamiar zgłoszenia lub przyjęcia wniosku, dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji w tej sprawie.
7 Art. 6 ust. 4 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi, że przedłożony projekt dotyczy kwestii objętej wnioskiem w sprawie dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji przedstawionym Parlamentowi Europejskiemu i Radzie.
8 Art. 5 ust. 2 dyrektywy.
9 Art. 6 ust. 2 dyrektywy.
10 Decyzja Wspólnego Komitetu EEOG nr 75/2019 z dnia 29 marca 2019 r. zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) oraz załącznik XI (Komunikacja elektroniczna, usługi audiowizualne i społeczeństwo informacyjne) do Porozumienia EOG; dyrektywa (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego; Państwa EFTA będące umawiającymi się stronami niniejszego Porozumienia mogą zatem zgłaszać uwagi dotyczące projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej. Szwajcaria może również zgłaszać takie uwagi na podstawie nieformalnej umowy o wymianie informacji w dziedzinie przepisów technicznych.
11 Procedura udzielania informacji na podstawie umowy o stowarzyszeniu zawartej z tym państwem (Umowa o stowarzyszeniu między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Turcją (Dz.U. P 217, 1964, s. 3687) oraz decyzje 1/95 i 2/97 Rady Stowarzyszenia WE-Turcja).
12 Art. 6 ust. 3 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu (z wyłączeniem projektów przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego) o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi zamiar zgłoszenia lub przyjęcia wniosku, dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji w tej sprawie.
13 Art. 6 ust. 4 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi, że przedłożony projekt dotyczy kwestii objętej wnioskiem w sprawie dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji przedstawionym Parlamentowi Europejskiemu i Radzie.
14 Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym (zob. przypis 4) nakłada na państwa EFTA będące stronami niniejszego Porozumienia obowiązek zgłaszania Komisji projektów przepisów technicznych.
15 Na podstawie nieformalnej umowy o wymianie informacji w dziedzinie przepisów technicznych (zob. przypis 4) Szwajcaria także przesyła Komisji projekty przepisów technicznych.
16 Jedynym rodzajem reakcji przewidzianych w Porozumieniu o Europejskim Obszarze Gospodarczym (zob. przypisy 4 i 8) jest możliwość, że Unia Europejska wystosuje uwagi. Taki sam rodzaj reakcji jest możliwy w odniesieniu do powiadomień ze Szwajcarii na podstawie nieformalnej umowy między UE a tym krajem (zob. przypisy 4 i 9).