[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lotniczego przewozu towarów - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG i art. 8 umowy między Wspólnotą a Szwajcarią w sprawie transportu lotniczego - Koordynowanie składników ceny usług lotniczego przewozu towarów (dopłata paliwowa, dopłata z tytułu bezpieczeństwa, zapłata prowizji od dopłat) - Wymiana informacji - Właściwość miejscowa Komisji - Prawo do obrony - Brak nowego pisma w sprawie przedstawienia zarzutów - Jednolite i ciągłe naruszenie - Kwota grzywny - Wartość sprzedaży - Waga naruszenia - Czas trwania uczestnictwa w naruszeniu - Kwota dodatkowa - Okoliczności łagodzące - Zachęcanie przez organy władzy publicznej do zachowania antykonkurencyjnego - Pójście w ślad za liderem - Proporcjonalność - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: angielski
(2022/C 207/34)
(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Cargolux Airlines International SA (Sandweiler, Luksemburg) (przedstawiciel: E. Aliende Rodríguez, avocate)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: N. Khan i A. Dawes, pełnomocnicy, których wspierał E. MacKenzie, barrister)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) w zakresie, w jakim decyzja ta dotyczy skarżącej, oraz, tytułem żądania ewentualnego, uchylenia nałożonej na nią grzywny lub obniżenia jej kwoty.
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Komisja Europejska pokrywa jedną trzecią własnych kosztów.
3) Cargolux Airlines International SA pokrywa własne koszty oraz dwie trzecie kosztów poniesionych przez Komisję.