[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lotniczego przewozu towarów - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG i art. 8 umowy między Wspólnotą a Szwajcarią w sprawie transportu lotniczego - Koordynowanie składników ceny usług lotniczego przewozu towarów (dopłata paliwowa, dopłata z tytułu bezpieczeństwa, zapłata prowizji od dopłat) - Wymiana informacji - Właściwość miejscowa Komisji - Prawo do obrony - Brak nowego pisma w sprawie przedstawienia zarzutów - Jednolite i ciągłe naruszenie - Wycofanie wniosku o złagodzenie kary - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: angielski
(2022/C 207/33)
(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Air Canada (Saint-Laurent, Quebec, Kanada) (przedstawiciele: T. Soames, I.Z.-Prodromou-Stamoudi, adwokaci, i J. Joshua, barrister)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: A. Dawes i H. Leupold, pełnomocnicy, wspierani przez G. Peretza, QC)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie zmierzające zasadniczo do stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) w zakresie, w jakim dotyczy ona skarżącej, a posiłkowo do uchylenia nałożonej na nią grzywny lub obniżenia jej kwoty.
Sentencja
1) Stwierdza się nieważność art. 1 ust. 1 lit. a), ust. 2 lit. a), ust. 3 lit. a) i ust. 4 lit. a) decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) w zakresie, w jakim stwierdza się w nim udział Air Canada w elemencie składowym jednolitego i ciągłego naruszenia dotyczącym odmowy zapłaty prowizji od dopłat.
2) Kwota grzywny nałożonej na Air Canada w art. 3 lit. a) decyzji C(2017) 1742 final zostaje ustalona na 17 952 000 EUR.
3) W pozostałej części skarga zostaje oddalona.
4) Komisja Europejska pokrywa własne koszty oraz jedną trzecią kosztów poniesionych przez Air Canada.
5) Air Canada pokrywa dwie trzecie własnych kosztów.