[Odesłanie prejudycjalne - Artykuł 99 regulaminu postępowania przed Trybunałem - Dyrektywa 2011/83/UE - Umowy zawierane z konsumentami - Artykuł 21 - "Porozumiewanie się z wykorzystaniem telefonu" - Wykorzystanie przez przedsiębiorcę linii telefonicznej w celu umożliwienia konsumentom kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy - Udostępnienie przez spółkę, w ramach obsługi posprzedażnej dotyczącej zawartych umów, dwóch linii telefonicznych, to jest linii w sieci stacjonarnej o podwyższonej płatności i bezpłatnej linii w sieci ruchomej - Treść materiałów informacyjnych przeznaczonych dla klientów - Dopuszczalność istnienia linii obsługi serwisowej narażającej klientów na taryfę wyższą niż taryfa podstawowa - Pojęcie taryfy podstawowej]Język postępowania: fiński
(2021/C 289/27)
(Dz.U.UE C z dnia 19 lipca 2021 r.)
Sąd odsyłający
Markkinaoikeus
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Kuluttaja-asiamies
Strona pozwana: MiGame Oy
Sentencja
Artykuł 21 akapit pierwszy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającej dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, należy interpretować w ten sposób, że stoi on na przeszkodzie temu, by przedsiębiorca udostępniał swoim klientom - poza numerem telefonu, którego taryfa nie przekracza taryfy podstawowej - numer telefonu, który podlega taryfie wyższej niż taryfa podstawowa, a którego być może użyją konsumenci, którzy zawarli umowę z tym przedsiębiorcą.