Ogłoszenie o naborze nr PE/241/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Uprawnień Finansowych i Socjalnych Posłów.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/241/S
Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW - DYREKCJA DS. UPRAWNIEŃ FINANSOWYCH I SOCJALNYCH POSŁÓW

(2020/C 65 A/09)

(Dz.U.UE C z dnia 28 lutego 2020 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Finansów - Dyrekcja ds. Uprawnień Finansowych i Socjalnych Posłów, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 837,60 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega Regulaminowi mobilności, przyjętemu przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów spełniających następujące warunki w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
cechy charakteru niezbędne do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
Doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
bardzo dobre rozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość traktatów,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
gruntowna wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich i/lub zarządzania i/lub budżetu i/lub finansów i/lub informatyki i/lub aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość (co najmniej poziom C1 6 ) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość (co najmniej poziom B2(6)) przynajmniej jednego z pozostałych języków urzędowych.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
Zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

20 marca 2020 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/241/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/241/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 9 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z wymienionych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 10 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW - DYREKCJA DS. UPRAWNIEŃ FINANSOWYCH I SOCJALNYCH POSŁÓW

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 91 pracowników: 63 urzędników, 3 pracowników zatrudnionych na czas określony i 25 pracowników kontraktowych)

Kierowanie pracą czterech działów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
nadzorowanie postępu spraw i zarządzanie uprawnieniami finansowymi i socjalnymi posłów przysługującymi im na podstawie statutu posłów:
zarządzanie wynagrodzeniem i uprawnieniami socjalnymi posłów (emerytura, ubezpieczenia, odprawa przejściowa, wynagrodzenie miesięczne i ubezpieczenie zdrowotne),
zarządzanie kosztami podróży i pobytu posłów w ramach posiedzeń, sesji i posiedzeń komisji,
zarządzanie kosztami pomocy parlamentarnej i kosztami ogólnymi,
zarządzanie przyjmowaniem posłów za pośrednictwem MEP's Portal,
przeprowadzanie wszystkich konsultacji, badań i sondaży na potrzeby zmian w przepisach,
przewodzenie grupie roboczej "Komitet pilotażowy ds. informatyki".

DZIAŁ WYNAGRODZEŃ I UPRAWNIEŃ SOCJALNYCH POSŁÓW

Wydział ds. Praw Statutowych: nadzorowanie praw statutowych posłów i zarządzanie nimi (przygotowywanie, zarządzanie i nadzorowanie wszystkich pozycji budżetowych działu oraz przygotowywanie analiz i statystyk ad hoc),
Wydział ds. Emerytur i Rent na mocy Przepisów ZKDP: nadzorowanie emerytur przysługujących na podstawie obowiązujących przepisów i zarządzanie nimi, przygotowywanie regularnie i na żądanie analiz i statystyk (np. na potrzeby rocznych analiz aktuarialnych),
Wydział ds. Rachunków Bankowych, Obsługi Informatycznej, Formularzy i Zaświadczeń: nadzorowanie rachunków bankowych, aplikacji informatycznych i zarządzanie nimi, tworzenie formularzy i zaświadczeń rocznych oraz na żądanie,
nadzorowanie wniosków, zapewnienie wsparcia i szkolenia zespołu PORTAL.

DZIAŁ POMOCY PARLAMENTARNEJ DLA POSŁÓW I KOSZTÓW OGÓLNYCH

Zarządzanie dodatkiem na pomoc parlamentarną: informowanie posłów i asystentów, zapewnianie doradztwa; zapewnianie zgodności z przepisami przedkładanych dokumentów związanych z asystentami krajowymi, usługodawcami i stażystami; kontrolowanie faktur i innych dokumentów poświadczających dotyczących usługodawców; przeprowadzanie dogłębnych analiz wybranych losowo dokumentów,
dostosowywanie i testowanie aplikacji informatycznych, zwłaszcza opracowywanie systemów operacji bezgotówkowych na rzecz posłów i asystentów,
odpowiadanie na pytania posłów i udzielanie im wsparcia oraz świadczenie doradztwa dotyczącego wykorzystania pomocy parlamentarnej,
zarządzanie przydziałami budżetowymi posłów,
zarządzanie dodatkiem na koszty ogólne,
wkład w śledztwa i postępowania sądowe dotyczące dodatku na koszty ogólne lub dodatku na pomoc parlamentarną bądź prowadzenie takich śledztw czy postępowań sądowych,
zarządzanie archiwizacją dokumentów.

DZIAŁ DS. KOSZTÓW PODRÓŻY I POBYTU POSŁÓW

Przyjmowanie, rejestrowanie, kontrolowanie i zwrot kosztów podróży i pobytu posłów, a także zarządzanie niezbędnymi informatycznymi bazami danych (uprawnienia, ceny, trasy, wskaźniki dodatków itd.). Zapewnianie uzgodnień z kosztami podróży pokrytymi przez grupy, współpraca z Komisją w zakresie zwrotu kosztów podróży delegacji obserwacji wyborów,
informowanie posłów i ich asystentów oraz doradzanie im, a także rozpatrywanie ich wniosków na odpowiednim szczeblu hierarchicznym,
zarządzanie fakturami za bilety lotnicze wystawione przez biuro podróży Parlamentu posłom na podróże w ramach mandatu, a także ich rejestrowanie i opłacanie. Utrzymywanie bliskich kontaktów z podmiotami odpowiedzialnymi za transport osób,
dbanie o prowadzenie centralnego rejestru obecności; zatwierdzanie kosztorysów oraz koordynowanie z innymi służbami Sekretariatu Generalnego informacji dotyczących posiedzeń zewnętrznych; zarządzanie obecnością posłów uprawniającą do zwrotu kosztów podróży i pobytu, a także rejestrowanie jej,
przyjmowanie, rejestrowanie, kontrolowanie i zwrot kosztów szkolenia zawodowego posłów,
zarządzanie innowacjami mającymi na celu automatyzację procedur administracyjnych dla posłów, ale także dla działu za pomocą projektów informatycznych,
zarządzanie księgowe rachunkami zaliczkowymi służącymi do zwrotów zgodnie z rozporządzeniem finansowym; nadzorowanie, ocena i sprawozdawczość dotyczące ewolucji wydatków, budżetów i ryzyka, a także współpraca z poszczególnymi organami kontroli (wewnętrznymi i zewnętrznymi),
przyjmowanie, rejestrowanie, kontrolowanie i zwrot kosztów ponoszonych przez członków Prezydium w ramach sprawowania mandatu,
wystawianie zaświadczeń posłom.

DZIAŁ DS. MEPS' PORTAL

Przyjmowanie posłów i ich asystentów, aby odpowiadać na pytania dotyczące uprawnień finansowych i socjalnych posłów, określonych w statucie posłów i przepisach wykonawczych do niego, przyjmowanie formularzy, ich wstępne sprawdzanie i przekazywanie do działów operacyjnych, rejestrowanie wszelkich transakcji w systemie nadzoru MEPs' Portal, wysyłanie pocztą elektroniczną potwierdzeń odbioru i powiadomień o odmowie,
nadzór nad skrzynką funkcyjną i dyżury telefoniczne w ramach MEPs' Portal: odpowiadanie na emaile i na telefony w ramach MEPs' Portal, doradztwo dla klientów i przekierowywanie pytań do właściwych służb, rejestrowanie wszelkich transakcji w systemie nadzoru MEPs' Portal,
indywidualne szkolenia dla posłów w zakresie ich uprawnień finansowych i socjalnych,
umożliwianie posłom lepszego zrozumienia ich uprawnień finansowych i socjalnych, a jednocześnie zwiększanie widoczności i dobrej reputacji DG FINS za pośrednictwem kampanii komunikacyjnych i publikacji, w tym broszur i kalendarza finansowego,
promowanie e-Portalu, aby posłowie i ich asystenci częściej z niego korzystali,
zapewnienie wprowadzenia jednolitego upoważnienia dla asystentów na potrzeby ich dostępu do poufnych informacji dotyczących ich posłów (posłanek), promowanie tych upoważnień i zarządzanie nimi.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
4 Wykaz głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Zob. europejski system opisu kształcenia językowego (European Framework of Reference for Languages, CEFR) - https://europass.cedefop.europa.eu/sites/default/files/cefr-fr.pdf
7 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to kandydatów pracujących w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
10 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.65A.50

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/241/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Uprawnień Finansowych i Socjalnych Posłów.
Data aktu: 28/02/2020
Data ogłoszenia: 28/02/2020