(2020/C 003 A/01)(Dz.U.UE C z dnia 7 stycznia 2020 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
Departament |
DG TREE: Transport, Energia, Środowisko, Edukacja |
Miejsce pracy |
Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
Nazwa stanowiska |
Dyrektor generalny |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania |
AD 15 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego |
EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ |
3 lutego 2020 r. - godz. 12.00 czasu brukselskiego |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
Dyrekcja Generalna - Transport, Energia, Środowisko, Edukacja (DG TREE) składa się obecnie z dwóch dyrekcji: TREE.1, która zajmuje się środowiskiem, edukacją, młodzieżą i kulturą, a także sprawami audiowizualnymi i sportem, oraz TREE.2, która zajmuje się transportem, telekomunikacją i energią.
Dyrekcja generalna koordynuje organizację posiedzeń Rady ds. Środowiska, Rady ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii oraz Rady ds. Edukacji, Młodzieży, Kultury i Sportu. Każdy z tych składów Rady spotyka się około cztery razy do roku. Te posiedzenia Rady są przygotowywane przez Coreper i kilka grup roboczych zajmujących się dossier ustawodawczymi nieustawodawczymi, a także stosunkami międzynarodowymi dotyczącymi tych dossier.
Co oferujemy
Oferujemy ambitne stanowisko dyrektora generalnego w Dyrekcji Generalnej TREE w ciekawym - pod względem politycznym - otoczeniu; osoba na tym stanowisku kieruje zespołem 51 osób o wysokich kwalifikacjach.
Zadaniem osoby na tym stanowisku jest - pod zwierzchnictwem sekretarza generalnego i we współpracy z dyrektorami obu dyrekcji TREE - profesjonalne zarządzanie dyrekcją generalną i jej zasobami, organizowanie i koordynowanie jej działalności oraz wspieranie i motywowanie personelu. Osoba na tym stanowisku opracowuje i wdraża strategię oraz program prac dyrekcji generalnej, wytycza jej cele i zapewnia ich realizację zgodnie z wymaganym harmonogramem i z odpowiednimi normami jakości. Wspiera skuteczną komunikację i współpracę, zarówno w ramach dyrekcji generalnej i z innymi dyrekcjami generalnymi, jak i z innymi służbami Sekretariatu.
Osoba na stanowisku dyrektora zapewnia doradztwo polityczne i proceduralne na wysokim szczeblu, ustnie i pisemnie, z własnej inicjatywy lub na stosowny wniosek, dla Rady Europejskiej, Rady, Coreperu i ich prezydencji oraz dla sekretarza generalnego na temat wszystkich aspektów dossier wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji generalnej, a także bierze udział w posiedzeniach, oraz w stosownych przypadkach - w briefingach lub negocjacjach, pomagając osiągnąć kompromis i znaleźć rozwiązanie. W związku z tym pomaga prezydencji w negocjacjach i zapewnia skuteczną komunikację i współpracę z instytucjami, agencjami i innymi organami UE w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji generalnej.
Osoba na stanowisku dyrektora generalnego zapewnia ogólną koordynację strategiczną, w tym z innymi dyrekcjami generalnymi w zakresie polityki i celów, które należy osiągnąć.
Osoba pełniąca funkcję dyrektora oraz zespół zarządzający mają możliwość planowania i organizowania pracy w sposób elastyczny, w ramach godzin pracy i harmonogramu posiedzeń, które dotyczą dziedzin leżących w kompetencjach dyrekcji generalnej. Osoba ta oraz jej personel mogą także korzystać z oferowanych przez Sekretariat elastycznych form organizacji pracy, w tym telepracy. Delegacje zagraniczne, w tym poza UE (średnio ok. 15 w roku) są konieczne.
Kogo szukamy
Szukamy menedżera ze znacznym doświadczeniem w kształtowaniu polityki UE i w procesie legislacyjnym UE oraz z rozległą wiedzą na temat kwestii instytucjonalnych UE. Dodatkowym atutem będzie znajomość obszarów wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji generalnej.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
Ponieważ Sekretariat propaguje mobilność wśród kadry kierowniczej, tak by mogła poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
UWAGA
Ze względu na to, że stanowisko to zostało określone jako wrażliwe, osoba je zajmująca może, po upływie pięciu lat na stanowisku, być zobowiązana do jego zmiany.
PROCEDURA WYBORU
Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna będzie korzystać z pomocy ośrodka oceny zintegrowanej (assessment centre), prowadzonego przez zewnętrznych konsultantów rekrutacyjnych. Raporty sporządzone przez ośrodek odnośnie do tego rodzaju stanowisk tracą ważność po upływie dwóch lat od dnia, w którym miał miejsce odnośny test, lub w momencie rozwiązania umowy ramowej między Sekretariatem a ośrodkiem oceny zintegrowanej - w zależności od tego, która data będzie wcześniejsza.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie podań oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko. Na bazie oceny porównawczej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób kandydujących, które miałyby zostać zaproszone na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Ponieważ pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Po przeprowadzeniu rozmów komisja wybierze osoby kandydujące, które wezmą udział w ocenie zintegrowanej oraz w drugiej rozmowie kwalifikacyjnej z doradczą komisją selekcyjną.
Wstępny harmonogram procedury jest następujący:
PODSTAWA PRAWNA
Niniejsze ogłoszenie jest publikowane zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 3 (stanowisko kierownicze wyższego szczebla).
Stanowisko to zostało opublikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami.
dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa w dniu 3 lutego 2020 r. o godz. 12.00 czasu brukselskiego.
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną i należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres: applications.management@consilium.europa.eu 4 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (opatrując wiadomość następującym tytułem: CONS/AD/153/19 TREE).
Przed wysłaniem zgłoszenia osoby kandydujące powinny dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Rozpatrywane będą tylko zgłoszenia zawierające:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie tekstowym MS Word, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo e-mail z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Prosimy pamiętać, że nigdy nie można całkowicie wykluczyć trudności technicznych związanych z przesyłaniem e-maili. Dlatego jeżeli nie otrzymają Państwo wiadomości z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia, prosimy o kontakt w celu sprawdzania, czy Państwa zgłoszenie dotarło do Sekretariatu. W tym celu należy pisać na adres: applications.management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, osoby, które nie otrzymają potwierdzenia odbioru zgłoszenia, zachęcamy do kontaktu z nami w tygodniu następującym po tej dacie.
RÓWNOŚĆ SZANS
Sekretariat prowadzi politykę równych szans (zob. załącznik II). Jako pracodawcy Sekretariatowi zależy na zapewnianiu równouprawnienia płci oraz na zapobieganiu wszelkiego rodzaju dyskryminacji. Aktywnie zachęca, by zgłaszały się wszystkie wykwalifikowane osoby kandydujące różnorodnych środowisk, o dowolnym stopniu sprawności i z jak najszerszego obszaru geograficznego państw członkowskich UE. Aby promować równouprawnienie płci, Sekretariat zachęca do zgłaszania się kobiety.
Podczas procedury rekrutacyjnej osobom z niepełnosprawnościami zaoferowana zostanie stosowna pomoc. Więcej informacji można otrzymać, przesyłając e-mail na adres: Equal.opportunities@consilium.europa.eu.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z niniejszą procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
1 Zgodnie z art. 5 ust. 3 lit. c) regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej ("regulaminu pracowniczego") osoby kandydujące muszą legitymować się co najmniej:(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym
2 Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1.
3 Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników - ustanowione rozporządzeniem Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
4 Jest to adres funkcyjnej skrzynki pocztowej, która obsługuje wyłącznie wiadomości wysłane w trybie poufności (ang. sensitivity) "normalny"; skrzynka ta nie obsługuje wiadomości wysłanych w innym trybie poufności (np. "osobisty", "prywatny", "poufny"- "personal", "private", "confidential"). Prosimy zatem wybrać tryb poufności "normalny". Maksymalna wielkość e-maila to 25 MB. Jeśli Państwa e-mail, wraz z załącznikami, przekracza tę maksymalną wielkość, prosimy rozdzielić załączniki na kilka e-maili.
5 Osoby kandydujące są proszone o niezamieszczanie w życiorysie zdjęć.
6 Decyzja 94/262/EWWiS, WE, Euratom Parlamentu Europejskiego z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich (Dz.U. L 113 z 4.5.1994, s. 15).
7 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).