Sprawa T-604/20: Skarga wniesiona w dniu 30 września 2020 r. - Guangdong Haomei New Materials i Guangdong King Metal Light Alloy Technology v. Komisja.

Skarga wniesiona w dniu 30 września 2020 r. - Guangdong Haomei New Materials i Guangdong King Metal Light Alloy Technology / Komisja
(Sprawa T-604/20)

Język postępowania: włoski

(2020/C 390/62)

(Dz.U.UE C z dnia 16 listopada 2020 r.)

Strony

Strona skarżąca: Guangdong Haomei New Materials Co. Ltd (Qingyuan, Chiny) i Guangdong King Metal Light Alloy Technology Co. Ltd (Yuan Tan Town, Chiny) (przedstawiciele: M. Maresca, C. Malinconico, D. Maresca, A. Cerutti, A. Malinconico, G. La Malfa Ribolla, D. Guardamagna oraz M. Guardamagna, adwokaci)

Strona pozwana: Komisja Europejska

Żądania

Strona skarżąca wnosi do Sądu o stwierdzenie nieważności zaskarżonego rozporządzenia i obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania.

Zarzuty i główne argumenty

Niniejsza skarga jest skierowana przeciwko rozporządzeniu wykonawczemu Komisji (UE) 2020/1215 z dnia 21 sierpnia 2020 r., opublikowanemu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 24 sierpnia 2020 r., poddającemu rejestracji przywóz elementów wyciskanych z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej.

Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi sześć zarzutów.

1.
Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego w odniesieniu do przedmiotu przywozu, braku logiki i sprzeczności uzasadnienia, jak również zaistnienia, w niniejszej sprawie, nadużycia władzy
w związku z tym podniesione zostało, że zaskarżone rozporządzenie jest sprzeczne i budzi zastrzeżenia co do określenia przywozu. Ponadto, w momencie opublikowania rozporządzenia 24 sierpnia 2020 r., Komisja nie określiła w sposób precyzyjny przedmiotu przywozu objętego dochodzeniem. Tym samym, Komisja w sposób natychmiastowy negatywnie wpłynęła na przywóz, przez wzgląd na silny i oczywisty psychologiczny wpływ rejestracji na rynek produktów wyciskanych z aluminium, nie sprawdzając przy tym czy spełnione zostały wszystkie wymogi dotyczące rejestracji nałożone przez rozporządzenie podstawowe.
2.
Zarzut drugi dotyczący braku uprawnień do złożenia wniosku o rejestrację
w związku z tym podniesione zostało, że wniosek o rejestrację musi, stosownie do art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, być złożony przez "przemysł Unii". Tymczasem, European Aluminium Association [Europejskie Stowarzyszenie Aluminium (EAA)], reprezentuje jedynie część przemysłu, pokrywającą się w dodatku ze skarżącym. Ponadto, skarga przedstawia stronniczy punkt widzenia, który nie jest, ani obiektywny, ani kompleksowy. Co więcej, w aktach sprawy nie ma jednoznacznych dowodów dotyczących faktycznej reprezentacji przemysłu unijnego przez EA.
3.
Zarzut trzeci dotyczący niewystarczającego materiału dowodowego
w związku z tym podniesione zostało, że zaskarżone rozporządzenie nie dokonuje rozróżnienia między dwiema koniecznymi przesłankami, takimi jak "dowody" i "cele", ale przewiduje wyłącznie jeden punkt zatytułowany "Podstawy". Struktura taka prowadzi do mylenia tych dwóch przesłanek, które powinny być wyraźnie rozróżniane.
ponadto, dowody jakimi dysponuje Komisja nie wskazują, nawet w drodze domniemania, na istnienie dumpingu. Co więcej, Komisja stwierdziła występowanie dumpingu nie w wyniku analizy dowodów, jakimi dysponowała, lecz przyjmując jako własne argumenty skarżącego. Taki "modus operandi" nie czyni zadość wymogowi dowodowemu z art. 14 ust. 5 rozporządzenia 1036/2016.
4.
Zarzut czwarty dotyczący braku oceny działania z mocą wsteczną w ramach przesłanki obejmującej "cel", naruszenia art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, zasady pewności prawa oraz zasady uzasadnionych oczekiwań
w związku z tym podniesione zostało, że zaskarżone rozporządzenie nie wskazuje w żaden sposób celu rejestracji, ale odsyła do art. 10 ust. 4 rozporządzenia 1036/2016. Brak wyraźnego celu, biorąc również pod uwagę niedostateczne dowody sprawia, iż zaskarżone rozporządzenie jest niezgodne z prawem z powodu naruszenia wspominanego wcześniej przepisu rozporządzenia podstawowego i przede wszystkim z powodu naruszenia zasad pewności prawa i uzasadnionych oczekiwań.
5.
Zarzut piąty dotyczący braku oceny wpływu COVID-19 na przepływy handlowe, na cel postępowania antydumpingowego oraz na rejestrację
w ramach zarzutu piątego podniesione zostało, że zaskarżone rozporządzenie zawiera braki w kwestii celu i postepowania dowodowego, ponieważ, pomimo powagi i znaczenia pandemii dla handlu międzynarodowego, Komisja nie podjęła trudu przeprowadzenia nie tylko badania, ale nawet minimalnej udokumentowanej analizy wpływu COVID-19 na przepływy handlowe. Należy dodać do tego, że jedyną odpowiedzią jaką w tej kwestii udziela rozporządzenie jest błędne odesłanie do zwiększonego przywozu.
6.
Zarzut szósty dotyczący braku lub błędnego wskazania ceł
w związku z tym podniesione zostało, że zaskarżone rozporządzenie jest niezgodne z prawem z powodu naruszenia art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, ponieważ rozporządzenie wykonawcze powinno wskazywać szacowaną kwotę ewentualnych przyszłych ceł. Komisja określiła w sposób arbitralny maksymalny margines dumpingu dla wszystkich produktów wyciskanych, przyjmując jako odniesienie błędną ocenę przeprowadzoną jedynie wobec kształtowników o pełnym przekroju, nie biorąc pod uwagę akt postępowania i decydując bez powodu o rozszerzeniu marginesu dumpingu oszacowanego dla jednej z czterech kategorii produktów wyciskanych na pozostałe trzy kategorie.

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.390.43/2

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Sprawa T-604/20: Skarga wniesiona w dniu 30 września 2020 r. - Guangdong Haomei New Materials i Guangdong King Metal Light Alloy Technology v. Komisja.
Data aktu: 16/11/2020
Data ogłoszenia: 16/11/2020