Zawiadomienie dotyczące dostosowania poziomu kontyngentów taryfowych w ramach środków ochronnych wprowadzonych wobec niektórych wyrobów ze stali w następstwie wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej z dniem 1 stycznia 2021 r.

Zawiadomienie dotyczące dostosowania poziomu kontyngentów taryfowych w ramach środków ochronnych wprowadzonych wobec niektórych wyrobów ze stali w następstwie wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej z dniem 1 stycznia 2021 r.

(2020/C 366/12)

(Dz.U.UE C z dnia 30 października 2020 r.)

W dniu 31 stycznia 2019 r. Komisja Europejska ("Komisja") wprowadziła ostateczne środki ochronne wobec niektórych wyrobów ze stali ("rozporządzenie w sprawie ostatecznych środków ochronnych") 1 .

Zgodnie z umową o wystąpieniu między Unią Europejską a Zjednoczonym Królestwem od dnia 1 stycznia 2021 r. Zjednoczone Królestwo nie będzie już częścią obszaru celnego UE. W związku z tym od tego dnia zmieni się zakres terytorialny, w którym mają zastosowanie środki ochronne. W świetle tej zmiany Komisja uznaje za właściwe odpowiednio dostosować wielkości kontyngentów taryfowych oraz wykaz krajów rozwijających się objętych obowiązującymi środkami.

1.
Zakres produktu

Produktem objętym niniejszym postępowaniem są niektóre wyroby ze stali wymienione w załączniku I do niniejszego zawiadomienia.

2.
Zakres postępowania

Zakres dostosowania kontyngentów taryfowych dla pozostałej części okresu obowiązywania obecnych środków ochronnych 2  polega na ponownym obliczeniu wielkości kontyngentów taryfowych zgodnie z wielkością przywozu do Unii (UE-27) w okresie odniesienia (2015-2017) z uwzględnieniem Zjednoczonego Królestwa jako państwa trzeciego.

3.
Metodyka

Komisja uważa, że najwłaściwszą metodyką ponownego obliczenia wielkości kontyngentów taryfowych jest:

a)
ustalenie wielkości przywozu z państw objętych środkami w UE-27 w okresie 2015-2017 3 ;
b)
dodanie do tej kwoty wielkości przywozu ze Zjednoczonego Królestwa do UE-27 w okresie 2015-2017 4 ;
c)
dodanie do uzyskanych kwot, w podziale na kategorie produktów, 5 % (w celu uwzględnienia zwiększenia kwot z lutego 2019 r.) i wzrostów liberalizacji (dwa wzrosty o 3 % odpowiednio w lipcu 2019 r. i 2020 r.).
4.
Proponowane nowe kontyngenty taryfowe wynikające z dostosowania

W świetle powyższej metodyki Komisja niniejszym informuje zainteresowane strony o ponownie obliczonych wielkościach kontyngentów taryfowych według kategorii produktów i państwa pochodzenia, które to wielkości Komisja zamierza udostępnić w okresie od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 30 czerwca 2021 r.

Zmiany wielkości i ewentualnie sekcji (kontyngent krajowy albo rezydualny) kontyngentów taryfowych dla niektórych państw wywozu w niektórych kategoriach produktów 5  wynikają wyłącznie z nowego zbioru danych dotyczących przywozu, wykorzystywanego do przydziału kontyngentów po operacjach dodania i odjęcia opisanych w sekcji 3. Zmiany te w żaden sposób nie odzwierciedlają zmiany określonych w środkach ostatecznych w lutym 2019 r. zasad regulujących określanie kontyngentów taryfowych, a mianowicie wymogu kwalifikowania się do krajowego kontyngentu taryfowego 6 , które to zasady pozostają takie same.

Wobec braku dokładnych danych dotyczących podziału między kategorie produktów 4A i 4B w latach 2015-2017 zastosowano poniżej opisaną metodykę. W odniesieniu do krajów objętych obecnie środkami, podział między dwie kategorie produktów został oparty na wskaźniku z 2017 r., tj. z jedynego okresu, dla którego dokładnie znano poziom przywozu w ramach kategorii produktu 4A (szczegółowe kody TARIC wprowadzono w momencie ustanowienia środków antydum pingowych). W odniesieniu do Zjednoczonego Królestwa i w oczekiwaniu na dodatkowe informacje Komisja uważa, ze przywóz powinien być równo podzielony między dwie wskazane kategorie produktów. Zainteresowane strony oraz kraje wzywa się do przeanalizowania tej propozycji oraz ewentualnego dostarczenia dowodów świadczących o zasadności wprowadzenia innego rozwiązania.

Ponownie obliczone wielkości kontyngentów taryfowych według kategorii produktów i pochodzenia w odniesieniu do kwartałów styczeń-marzec i kwiecień-czerwiec 2021 r. znajdują się w załączniku II i IV 7  do niniejszego zawiadomienia.

Komisja zamierza również zaktualizować wykaz kategorii produktów pochodzących z krajów rozwijających się, do których mają zastosowanie środki ostateczne (zob. załącznik III). Komisja zamierza oprzeć swoje obliczenia na zaktualizowanych danych wynikających z zastosowania metodyki opisanej w sekcji 3 do zbioru danych dotyczących przywozu za 2019 r.

Zmiany w obecnym wykazie krajów rozwijających się objętych środkami będą następujące:

Zjednoczone Emiraty Arabskie zostaną wyłączone z kategorii produktów 21 i 26,
Turcja zostanie wyłączona z kategorii produktu 25A,
Chiny zostaną objęte środkami w kategorii produktu 22.
4.1.
Oświadczenia pisemne

Komisja zwraca się do zainteresowanych stron o przedstawienie uwag wyłącznie na temat proponowanych nowych kontyngentów taryfowych wynikających z dostosowania. Zakres uwag powinien ograniczać się do metodyki zastosowanej w celu dostosowania kontyngentów taryfowych oraz wykazu krajów rozwijających się objętych obowiązującymi środkami.

Wszelkie oświadczenia i dowody je potwierdzające muszą wpłynąć do Komisji w terminie 5 dni roboczych od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

4.2.
Przekazywanie informacji oraz przedłużenie terminów określonych w niniejszym zawiadomieniu

Co do zasady zainteresowane strony mogą przekazywać informacje wyłącznie w terminach określonych w niniejszym zawiadomieniu. O przedłużenie terminów przewidzianych w niniejszym zawiadomieniu można zwracać się wyłącznie w wyjątkowych okolicznościach, a terminy te mogą zostać przedłużone tylko w należycie uzasadnionych przypadkach. Należycie uzasadnione wyjątkowe przedłużenie terminu składania oświadczeń jest zasadniczo ograniczone do 2 dodatkowych dni.

4.3.
Instrukcje dotyczące składania oświadczeń pisemnych

Ze względu na potencjalnie dużą liczbę oświadczeń, które Komisja może otrzymać w odpowiedzi na niniejsze zawiadomienie, i ograniczony czas dostępny do momentu wejścia w życie ponownie obliczonych kontyngentów taryfowych, a także w celu zapewnienia spójności między składaniem oświadczeń a ich szybkim rozpatrywaniem oraz oceną, Komisja opracowała formularz, z którego strony powinny korzystać, przedkładając swoje uwagi. Formularz ten dostępny jest w załączniku V do niniejszego zawiadomienia.

Informacje przekazywane Komisji do celów postępowania w sprawie ochrony handlu muszą być wolne od praw autorskich. Przed przekazaniem Komisji informacji lub danych, które są objęte prawami autorskimi osób trzecich, zainteresowane strony muszą zwrócić się do podmiotu prawa autorskiego o udzielenie specjalnego zezwolenia wyraźnie umożliwiającego: a) wykorzystanie przez Komisję tych informacji i danych do celów niniejszego postępowania dotyczącego ochrony handlu oraz b) udostępnienie tych informacji i danych zainteresowanym stronom niniejszego dochodzenia w formie umożliwiającej im wykonywanie ich prawa do obrony.

Wszystkie pisemne oświadczenia dostarczone przez zainteresowane strony, w odniesieniu do których wnioskuje się o ich traktowanie na zasadzie poufności, należy oznakować "Limited" 8 . Strony przesyłające informacje w toku niniejszego dochodzenia są proszone o uzasadnienie wniosku o traktowanie na zasadzie poufności.

Zgodnie z art. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 9  i art. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 10  zainteresowane strony przedstawiające informacje oznakowane "Limited" powinny przedłożyć ich streszczenia bez klauzuli poufności, oznakowane "For inspection by interested parties". Streszczenia te powinny być wystarczająco szczegółowe, żeby pozwolić na prawidłowe zrozumienie istoty informacji przekazanych z klauzulą poufności, i muszą wpłynąć do Komisji w tym samym czasie co wersja oznakowana "Limited".

Jeżeli strona przekazująca poufne informacje nie wskaże odpowiedniego powodu wniosku o traktowanie na zasadzie poufności lub nie dostarczy streszczenia informacji bez klauzuli poufności w wymaganym formacie i o wymaganej jakości, Komisja może nie uwzględnić takich informacji, chyba że można wykazać w sposób zadowalający z właściwych źródeł, że informacje te są poprawne.

Zainteresowane strony proszone są o przesłanie wszystkich oświadczeń i wniosków za pośrednictwem platformy TRON.tdi (https://tron.trade.ec.europa.eu/tron/TDI), w tym zeskanowanych pełnomocnictw. Komunikując się za pośrednictwem platformy TRON.tdi lub poczty elektronicznej, zainteresowane strony wyrażają akceptację zasad dotyczących oświadczeń w formie elektronicznej, które zostały zawarte w dokumencie zatytułowanym "CORRESPONDENCE WITH THE EUROPEAN COMMISSION IN TRADE DEFENCE CASES" ("Korespondencja z Komisją Europejską w sprawach dotyczących ochrony handlu"), opublikowanym na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Handlu pod adresem: http://trade.ec.europa.eu/ doclib/docs/2011/june/tradoc_148003.pdf.

Zainteresowane strony muszą podać swoją nazwę, adres, numer telefonu i aktualny adres poczty elektronicznej, a także upewnić się, że podany adres poczty elektronicznej funkcjonuje jako oficjalny adres przedsiębiorstwa, a pocztę elektroniczną sprawdza się codziennie. Po otrzymaniu danych kontaktowych Komisja będzie kontaktowała się z zainteresowanymi stronami wyłącznie za pośrednictwem platformy TRON.tdi lub poczty elektronicznej, chyba że strony te wyraźne zwrócą się o przesyłanie im przez Komisję wszystkich dokumentów za pomocą innego środka komunikacji, a także z wyjątkiem sytuacji, w której charakter przesyłanego dokumentu wymagać będzie zastosowania listu poleconego. Dodatkowe zasady i informacje dotyczące korespondencji z Komisją, w tym zasady składania oświadczeń za pośrednictwem platformy TRON.tdi, zawarto w wyżej wspomnianych instrukcjach dotyczących komunikacji z zainteresowanymi stronami.

Adres Komisji do celów korespondencji:

European Commission

Directorate-General for Trade

Directorate G, Unit G5

Office: CHAR 03/66

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

TRON.tdi: https://webgate.ec.europa.eu/tron/tdi

E-mail: TRADE-SAFE009-REVIEW@ec.europa.eu

5.
Harmonogram

W celu zminimalizowania niepewności odczuwanej przez podmioty gospodarcze postępowanie zostanie zakończone w najkrótszych ramach czasowych w celu wprowadzenia ponownie obliczonych kontyngentów taryfowych do dnia 1 sty cznia 2021 r.

6.
Brak współpracy

W przypadkach, w których zainteresowana strona nie dostarcza niezbędnych informacji w określonych terminach albo znacznie utrudnia dochodzenie, istnieje możliwość dokonania ustaleń na podstawie dostępnych faktów, zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) 2015/478 i art. 3 rozporządzenia (UE) 2015/755. W przypadku ustalenia, że zainteresowana strona dostarczyła nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, informacje te mogą zostać pominięte, a ustalenia mogą być dokonywane na podstawie dostępnych faktów.

7.
Rzecznik praw stron

Rzecznik praw stron pośredniczy w kontaktach między zainteresowanymi stronami i służbami Komisji prowadzącymi dochodzenie. Rzecznik praw stron rozpatruje wnioski o dostęp do akt, spory dotyczące poufności dokumentów, wnioski o przedłużenie terminów i wszelkie inne wnioski dotyczące prawa do obrony zainteresowanych stron i osób trzecich, jakie mogą się pojawić w toku postępowania.

Zainteresowane strony mogą wystąpić o interwencję rzecznika praw stron. Co do zasady te interwencje powinny ograniczać się do kwestii, które pojawiły się w trakcie obecnego postępowania.

Wniosek o interwencję rzecznika praw stron należy sporządzić na piśmie, podając uzasadnienie. Rzecznik praw stron zbada uzasadnienie takich wniosków, uwzględniając należycie interes dobrej administracji i terminowe zakończenie dochodzenia.

Dodatkowe informacje i dane kontaktowe zainteresowane strony mogą uzyskać na stronach internetowych DG ds. Handlu dotyczących rzecznika praw stron: http://ec.europa.eu/trade/trade-policy-and-you/contacts/hearing-officer/.

8.
Przetwarzanie danych osobowych

Wszelkie dane osobowe zgromadzone podczas dochodzenia będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 .

Nota na temat ochrony danych, za pośrednictwem której informuje się wszystkie osoby fizyczne o przetwarzaniu danych osobowych w ramach działań Komisji w zakresie ochrony handlu, jest dostępna na stronie internetowej DG ds. Handlu: http://trade.ec.europa.eu/doclib/html/157639.htm.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Wykaz kategorii produktu, w odniesieniu do których stosuje się ostateczne środki ochronne

Numer produktu Kategoria produktu
1 Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej
2 Walcowane na zimno arkusze ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej
3.A Blachy elektrotechniczne (inne niż blachy elektrotechniczne teksturowane)
3.B
4.A Arkusze blachy z metaliczną powłoką
4.B
5 Produkty walcowane płaskie z powłokami organicznymi
6 Wyroby cynowane
7 Blachy quarto ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej
8 Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej
9 Walcowane na zimno arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej
10 Walcowana na gorąco blacha quarto ze stali nierdzewnej
12 Pręty zwykłej jakości i kształtowniki lekkie ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej
13 Pręty zbrojeniowe
14 Pręty i kształtowniki lekkie ze stali nierdzewnej
15 Walcówka ze stali nierdzewnej
16 Walcówka ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej
17 Kątowniki, kształtowniki i profile, z żeliwa lub stali niestopowej
18 Ścianka szczelna
19 Elementy konstrukcyjne torów kolejowych lub tramwajowych
20 Rury gazowe
21 Profile zamknięte
22 Nierdzewne przewody rurowe i rury, bez szwu
24 Inne przewody rurowe bez szwu
25.A Duże rury spawane
25.B
26 Inne rury spawane
27 Sztaby ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej wykończone na zimno
28 Drut ze stali niestopowej

ZAŁĄCZNIK  II

II.1 Wielkość kontyngentów taryfowych

Numer produktu Kategoria produktu Kody CN Przydział według kraju (w stosownych przypadkach) Od 1.1.2021 do 31.3.2021 Od 1.4.2021 do 30.6.2021 Stawka cła dodatkowego Numery porządkowe
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)
1 Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7208 10 00,

7208 25 00,

7208 26 00,

7208 27 00,

7208 36 00,

7208 37 00,

7208 38 00,

7208 39 00,

7208 40 00,

7208 52 99,

7208 53 90,

7208 54 00,

7211 14 00,

7211 19 00,

7212 60 00,

7225 19 10,

7225 30 10,

7225 30 30,

7225 30 90,

7225 40 15,

7225 40 90,

7226 19 10,

7226 91 20,

7226 91 91,

7226 91 99

Federacja Rosyjska 395 909,00 400 307,98 25 %
Turcja 313 791,59 317 278,16 25 %
Indie 161 191,83 162 982,85 25 %
Republika Korei 129 042,60 130 476,40 25 %
Zjednoczone Królestwo 114 460,48 115 732,26 25 %
Serbia 113 624,87 114 887,37 25 %
Pozostałe państwa 969 690,07 980 464,41 25 %
2 Walcowane na zimno arkusze ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7209 15 00,

7209 16 90,

7209 17 90,

7209 18 91,

7209 25 00,

7209 26 90,

7209 27 90,

7209 28 90,

7209 90 20,

7209 90 80,

7211 23 20,

7211 23 30,

7211 23 80,

7211 29 00,

7211 90 20,

7211 90 80,

7225 50 20,

7225 50 80,

7226 20 00,

7226 92 00

Indie 143 355,40 144 948,24 25 %
Republika Korei 83 143,26 84 067,08 25 %
Zjednoczone Królestwo 76 842,60 77 696,41 25 %
Ukraina 63 833,81 64 543,07 25 %
Brazylia 40 842,75 41 296,56 25 %
Serbia 36 193,20 36 595,35 25 %
Pozostałe państwa 252 391,11 255 195,45 25 %
3.A Blachy elektrotechniczne (inne niż blachy elektrotechniczne teksturowane) 7209 16 10,

7209 17 10,

7209 18 10,

7209 26 10,

7209 27 10,

7209 28 10

Federacja Rosyjska 333,03 336,73 25 %
Zjednoczone Królestwo 285,37 288,54 25 %
Islamska Republika Iranu 145,80 147,42 25 %
Republika Korei 118,68 119,99 25 %
Pozostałe państwa 719,47 727,46 25 %
3.B 7225 19 90,

7226 19 80

Federacja Rosyjska 33 685,76 34 060,05 25 %
Republika Korei 20 132,89 20 356,59 25 %
Chiny 15 498,07 15 670,27 25 %
Tajwan 11 627,43 11 756,62 25 %
Pozostałe państwa 6 024,76 6 091,70 25 %
4.A Arkusze blachy z metaliczną powłoką Kody TARIC: 7210 41 00 20, 7210 49 00 20, 7210 61 00 20, 7210 69 00 20, 7212 30 00 20, 7212 50 61 20, 7212 50 69 20, 7225 92 00 20, 7225 99 00 11, 7225 99 00 22, 7225 99 00 40, 7225 99 00 91, 7225 99 00 92, 7226 99 30 10, 7226 99 70 11, 7226 99 70 91, 7226 99 70 94 Republika Korei 39 076,43 39 510,61 25 %
Indie 47 157,01 47 680,98 25 %
Zjednoczone Królestwo 31 075,99 31 421,28 25 %
Pozostałe państwa 489 545,76 494 985,15 25 %
4.B Kody CN: 7210 20 00, 7210 30 00, 7210 90 80, 7212 20 00, 7212 50 20, 7212 50 30, 7212 50 40, 7212 50 90, 7225 91 00, 7226 99 10 Kody TARIC: 7210 41 00 80, 7210 49 00 80, 7210 61 00 80, 7210 69 00 80, 7212 30 00 80, 7212 50 61 80, 7212 50 69 80, 7225 92 00 80, 7225 99 00 25, 7225 99 00 95, 7226 99 30 90, 7226 99 70 19, 7226 99 70 96 Chiny 112 776,29 114 029,36 25 %
Republika Korei 140 173,25 141 730,73 25 %
Indie 67 301,75 68 049,55 25 %
Zjednoczone Królestwo 31 075,99 31 421,28 25 %
Pozostałe państwa 22 238,50 22 485,59 25 %
5 Produkty walcowane płaskie z powłokami organicznymi 7210 70 80,

7212 40 80

Indie 69 079,96 69 847,51 25 %
Republika Korei 62 432,08 63 125,77 25 %
Zjednoczone Królestwo 30 651,88 30 992,45 25 %
Tajwan 20 009,20 20 231,52 25 %
Turcja 13 814,36 13 967,85 25 %
Pozostałe państwa 37 843,96 38 264,44 25 %
6 Wyroby cynowane 7209 18 99,

7210 11 00,

7210 12 20,

7210 12 80,

7210 50 00,

7210 70 10,

7210 90 40,

7212 10 10,

7212 10 90,

7212 40 20

Chiny 97 495,49 98 578,77 25 %
Zjednoczone Królestwo 35 561,84 35 956,97 25 %
Serbia 19 570,13 19 787,58 25 %
Republika Korei 14 156,15 14 313,44 25 %
Tajwan 11 769,81 11 900,58 25 %
Pozostałe państwa 32 623,10 32 985,58 25 %
7 Blachy quarto ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7208 51 20,

7208 51 91,

7208 51 98,

7208 52 91,

7208 90 20,

7208 90 80,

7210 90 30,

7225 40 12,

7225 40 40,

7225 40 60,

7225 99 00

Ukraina 209 860,26 212 192,04 25 %
Republika Korei 85 938,89 86 893,77 25 %
Federacja Rosyjska 72 574,83 73 381,22 25 %
Indie 47 696,17 48 226,13 25 %
Zjednoczone Królestwo 47 679,95 48 209,72 25 %
Pozostałe państwa 289 237,24 292 450,99 25 %
8 Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej 7219 11 00,

7219 12 10,

7219 12 90,

7219 13 10,

7219 13 90,

7219 14 10,

7219 14 90,

7219 22 10,

7219 22 90,

7219 23 00,

7219 24 00,

7220 11 00,

7220 12 00

Pozostałe państwa 90 629,91 91 636,90 25 %
9 Walcowane na zimno arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej 7219 31 00,

7219 32 10,

7219 32 90,

7219 33 10,

7219 33 90,

7219 34 10,

7219 34 90,

7219 35 10,

7219 35 90,

7219 90 20,

7219 90 80,

7220 20 21,

7220 20 29,

7220 20 41,

7220 20 49,

7220 20 81,

7220 20 89,

Republika Korei 43 629,00 44 113,77 25 %
Tajwan 40 458,63 40 908,18 25 %
Indie 27 041,19 27 341,65 25 %
Stany Zjednoczone 22 000,76 22 245,21 25 %
Turcja 18 307,38 18 510,79 25 %
Malezja 11 598,54 11 727,41 25 %
Pozostałe państwa 46 526,20 47 043,16 25 %
7220 90 20,

7220 90 80

10 Walcowana na gorąco blacha quarto ze stali nierdzewnej 7219 21 10,

7219 21 90

Chiny 4 320,80 4 368,81 25 %
Indie 1 832,92 1 853,28 25 %
Zjednoczone Królestwo 756,12 764,53 25 %
Tajwan 698,09 705,84 25 %
Pozostałe państwa 915,93 926,11 25 %
12 Pręty zwykłej jakości i kształtowniki lekkie ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7214 30 00,

7214 91 10,

7214 91 90,

7214 99 31,

7214 99 39,

7214 99 50,

7214 99 71,

7214 99 79,

7214 99 95,

7215 90 00,

7216 10 00,

7216 21 00,

7216 22 00,

7216 40 10,

7216 40 90,

7216 50 10,

7216 50 91,

7216 50 99,

7216 99 00,

7228 10 20,

7228 20 10,

7228 20 91,

7228 30 20,

7228 30 41,

7228 30 49,

7228 30 61,

7228 30 69,

7228 30 70,

7228 30 89,

7228 60 20,

7228 60 80,

7228 70 10,

7228 70 90,

7228 80 00

Chiny 103 601,87 104 753,01 25 %
Zjednoczone Królestwo 86 672,43 87 635,46 25 %
Turcja 62 288,24 62 980,33 25 %
Federacja Rosyjska 57 825,56 58 468,06 25 %
Szwajcaria 46 358,90 46 874,00 25 %
Białoruś 37 104,08 37 516,35 25 %
Pozostałe państwa 47 142,12 47 665,92 25 %
13 Pręty zbrojeniowe 7214 20 00,

721499 10

Turcja 58 826,75 59 480,38 25 %
Federacja Rosyjska 56 951,11 57 583,90 25 %
Ukraina 28 798,84 29 118,83 25 %
Bośnia i Hercegowina 25 219,87 25 500,09 25 %
Republika Mołdawii 18 125,11 18 326,50 25 %
Pozostałe państwa 109 637,11 110 855,30 25 %
14 Pręty i kształtowniki lekkie ze stali nierdzewnej 7222 11 11,

7222 11 19,

7222 11 81,

7222 11 89,

7222 19 10,

7222 19 90,

7222 20 11,

7222 20 19,

7222 20 21,

7222 20 29,

7222 20 31,

7222 20 39,

7222 20 81,

7222 20 89,

7222 30 51,

7222 30 91,

7222 30 97,

7222 40 10,

7222 40 50,

7222 40 90

Indie 27 892,96 28 202,88 25 %
Zjednoczone Królestwo 4 076,21 4 121,51 25 %
Szwajcaria 4 012,28 4 056,86 25 %
Ukraina 3 098,90 3 133,33 25 %
Pozostałe państwa 4 521,80 4 572,05 25 %
15 Walcówka ze stali nierdzewnej 7221 00 10,

7221 00 90

Indie 6 487,41 6 559,49 25 %
Tajwan 4 182,82 4 229,30 25 %
Zjednoczone Królestwo 3 360,43 3 397,77 25 %
Republika Korei 2 088,34 2 111,54 25 %
Chiny 1 414,37 1 430,08 25 %
Japonia 1 403,63 1 419,23 25 %
Pozostałe państwa 698,10 705,85 25 %
16 Walcówka ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7213 10 00,

7213 20 00,

7213 91 10,

7213 91 20,

7213 91 41,

7213 91 49,

7213 91 70,

7213 91 90,

7213 99 10,

7213 99 90,

7227 10 00,

7227 20 00,

7227 90 10,

7227 90 50,

7227 90 95

Zjednoczone Królestwo 133 112,45 134 591,48 25 %
Ukraina 93 132,26 94 167,07 25 %
Szwajcaria 90 980,58 91 991,47 25 %
Federacja Rosyjska 78 745,32 79 620,26 25 %
Turcja 76 362,96 77 211,44 25 %
Białoruś 62 438,46 63 132,22 25 %
Republika Mołdawii 46 799,56 47 319,56 25 %
Pozostałe państwa 77 881,71 78 747,06 25 %
17 Kątowniki, kształtowniki i profile, z żeliwa lub stali niestopowej 7216 31 10,

7216 31 90,

7216 32 11,

7216 32 19,

7216 32 91,

7216 32 99,

7216 33 10,

7216 33 90

Ukraina 27 500,57 27 806,14 25 %
Zjednoczone Królestwo 23 890,85 24 156,31 25 %
Turcja 19 883,09 20 104,02 25 %
Republika Korei 4 633,85 4 685,34 25 %
Pozostałe państwa 10 905,03 11 026,20 25 %
18 Ścianka szczelna 7301 10 00 Chiny 6 151,98 6 220,33 25 %
Zjednoczone Emiraty Arabskie 3 044,65 3 078,48 25 %
Zjednoczone Królestwo 789,54 798,32 25 %
Pozostałe państwa 224,06 226,55 25 %
19 Elementy konstrukcyjne torów kolejowych lub tramwajowych 7302 10 22,

7302 10 28,

7302 10 40,

7302 10 50,

7302 40 00

Zjednoczone Królestwo 3 788,71 3 830,80 25 %
Federacja Rosyjska 1 375,95 1 391,24 25 %
Turcja 1 117,60 1 130,02 25 %
Chiny 989,92 1 000,92 25 %
Pozostałe państwa 1 024,65 1 036,04 25 %
20 Rury gazowe 7306 30 41,

7306 30 49,

7306 30 72,

7306 30 77

Turcja 43 450,18 43 932,96 25 %
Indie 16 721,00 16 906,78 25 %
Macedonia Północna 6 175,81 6 244,43 25 %
Zjednoczone Królestwo 5 874,82 5 940,09 25 %
Pozostałe państwa 12 635,26 12 775,65 25 %
21 Profile zamknięte 7306 61 10,

7306 61 92,

7306 61 99

Turcja 66 577,91 67 317,67 25 %
Zjednoczone Królestwo 40 001,61 40 446,07 25 %
Federacja Rosyjska 22 664,34 22 916,17 25 %
Macedonia Północna 21 621,70 21 861,94 25 %
Ukraina 16 174,57 16 354,29 25 %
Szwajcaria 13 600,58 13 751,70 25 %
Białoruś 13 392,20 13 541,00 25 %
Pozostałe państwa 15 230,42 15 399,64 25 %
22 Nierdzewne przewody rurowe i rury, bez szwu 7304 11 00,

7304 22 00,

7304 24 00,

7304 41 00,

7304 49 10,

7304 49 93,

7304 49 95,

7304 49 99

Indie 5 168,74 5 226,17 25 %
Ukraina 3 236,47 3 272,43 25 %
Zjednoczone Królestwo 1 642,83 1 661,08 25 %
Republika Korei 1 017,41 1 028,71 25 %
Japonia 946,14 956,65 25 %
Chiny 811,77 820,79 25 %
Pozostałe państwa 2 360,85 2 387,08 25 %
24 Inne przewody rurowe bez szwu 7304 19 10,

7304 19 30,

7304 19 90,

7304 23 00,

7304 29 10,

7304 29 30,

7304 29 90,

7304 31 20,

7304 31 80,

7304 39 10,

7304 39 52,

7304 39 58,

7304 39 92,

7304 39 93,

7304 39 98,

7304 51 81,

7304 51 89,

7304 59 10,

7304 59 92,

7304 59 93,

7304 59 99,

7304 90 00

Chiny 30 152,17 30 487,19 25 %
Ukraina 23 541,21 23 802,78 25 %
Białoruś 12 595,36 12 735,31 25 %
Zjednoczone Królestwo 9 557,38 9 663,58 25 %
Stany Zjednoczone 6 714,21 6 788,82 25 %
Pozostałe państwa 35 461,44 35 855,45 25 %
25.A Duże rury spawane 7305 11 00,

7305 12 00

Pozostałe państwa 106 330,19 107 511,63 25 %
25.B Duże rury spawane 7305 19 00,

7305 20 00,

7305 31 00,

7305 39 00,

7305 90 00

Turcja 9 347,69 9 451,55 25 %
Chiny 6 323,27 6 393,53 25 %
Federacja Rosyjska 6 278,07 6 347,83 25 %
Zjednoczone Królestwo 4 248,97 4 296,18 25 %
Republika Korei 2 488,39 2 516,04 25 %
Pozostałe państwa 5 771,54 5 835,67 25 %
26 Inne rury spawane 7306 11 10,

7306 11 90,

7306 19 10,

7306 19 90,

7306 21 00,

7306 29 00,

7306 30 11,

7306 30 19,

7306 30 80,

7306 40 20,

7306 40 80,

7306 50 20,

7306 50 80,

7306 69 10,

7306 69 90,

7306 90 00

Szwajcaria 40 668,04 41 119,90 25 %
Turcja 31 126,18 31 472,03 25 %
Zjednoczone Królestwo 9 655,60 9 762,88 25 %
Tajwan 7 510,15 7 593,59 25 %
Chiny 6 540,69 6 613,37 25 %
Federacja Rosyjska 6 402,83 6 473,97 25 %
Pozostałe państwa 20 849,11 21 080,77 25 %
27 Sztaby ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej wykończone na zimno 7215 10 00,

7215 50 11,

7215 50 19,

7215 50 80,

7228 10 90,

7228 20 99,

7228 50 20,

7228 50 40,

7228 50 61,

7228 50 69,

7228 50 80

Federacja Rosyjska 74 594,12 75 422,94 25 %
Szwajcaria 17 399,98 17 593,32 25 %
Zjednoczone Królestwo 13 012,46 13 157,05 25 %
Chiny 12 561,01 12 700,58 25 %
Ukraina 10 233,14 10 346,84 25 %
Pozostałe państwa 9 702,37 9 810,18 25 %
28 Drut ze stali niestopowej 7217 10 10,

7217 10 31,

7217 10 39,

7217 10 50,

7217 10 90,

7217 20 10,

7217 20 30,

7217 20 50,

7217 20 90,

7217 30 41,

7217 30 49,

7217 30 50,

7217 30 90,

7217 90 20,

7217 90 50,

7217 90 90

Białoruś 56 580,19 57 208,86 25 %
Chiny 39 836,99 40 279,62 25 %
Federacja Rosyjska 26 657,35 26 953,54 25 %
Turcja 21 490,10 21 728,87 25 %
Ukraina 17 144,99 17 335,49 25 %
Pozostałe państwa 29 751,08 30 081,65 25 %
II.2 Wielkość globalnych kontyngentów taryfowych w podziale na kwartał
Numer produktu Od 1.1.2021 do 31.3.2021 Od 1.4.2021 do 30.6.2021
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)
1 Pozostałe państwa 969 690,07 980 464,41
2 Pozostałe państwa 252 391,11 255 195,45
3A Pozostałe państwa 719,47 727,46
3B Pozostałe państwa 6 024,76 6 091,70
4 A Pozostałe państwa 489 545,76 494 985,15
4 B Pozostałe państwa 22 238,50 22 485,59
5 Pozostałe państwa 37 843,96 38 264,44
6 Pozostałe państwa 32 623,10 32 985,58
7 Pozostałe państwa 289 237,24 292 450,99
8 Pozostałe państwa 90 629,91 91 636,90
9 Pozostałe państwa 46 526,20 47 043,16
10 Pozostałe państwa 915,93 926,11
12 Pozostałe państwa 47 142,12 47 665,92
13 Pozostałe państwa 109 637,11 110 855,30
14 Pozostałe państwa 4 521,80 4 572,05
15 Pozostałe państwa 698,10 705,85
16 Pozostałe państwa 77 881,71 78 747,06
17 Pozostałe państwa 10 905,03 11 026,20
18 Pozostałe państwa 224,06 226,55
19 Pozostałe państwa 1 024,65 1 036,04
20 Pozostałe państwa 12 635,26 12 775,65
21 Pozostałe państwa 15 230,42 15 399,64
22 Pozostałe państwa 2 360,85 2 387,08
24 Pozostałe państwa 35 461,44 35 855,45
25 A Pozostałe państwa 106 330,19 107 511,63
25 B Pozostałe państwa 5 771,54 5 835,67
26 Pozostałe państwa 20 849,11 21 080,77
27 Pozostałe państwa 9 702,37 9 810,18
28 Pozostałe państwa 29 751,08 30 081,65

ZAŁĄCZNIK  III

Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne

Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne
Kraj/grupa produktu 1 2 3A 3B 4A * 4B * 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 24 25A 25 B 26 27 28
Brazylia X X X
Chiny X X X X X X X X X X X X X X X X
Indie X X X X X X X X X X X X X X
Indonezja X X X X
Malezja X X
Meksyk X
Mołdawia X X X
Macedonia Północna X X X X X X
Tajlandia X X
Tunezja X
Turcja X X X X X X X X X X X X X X X X X
Ukraina X X X X X X X X X X X X
Zjednoczone Emiraty Arabskie X X X X
Wietnam X X X X
Wszystkie pozostałe kraje rozwijające się X
* 4A i 4B zostaną zaktualizowane po opracowaniu metodyki.

ZAŁĄCZNIK  IV

Maksymalna wielkość kontyngentu rezydualnego dostępnego od 1.4.2021 do 30.6.2021 dla państw, którym przysługują kontyngenty krajowe

Kategoria produktu Nowe kontyngenty przydzielone od 30.4.2021 do 30.6.2021 w tonach
1 System specjalny
2 255 195,45
3.A 727,46
3.B 6 091,70
4.A 494 985,15
4.B System specjalny
5 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
6 32 985,58
7 292 450,99
8 Nie dotyczy
9 47 043,16
10 926,11
12 47 665,92
13 110 855,30
14 4 572,05
15 705,85
16 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
17 11 026,20
18 226,55
19 1 036,04
20 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
21 15 399,64
22 2 387,08
24 35 855,45
25.A Nie dotyczy
25.B 5 835,67
26 21 080,77
27 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
28 30 081,65

ZAŁĄCZNIK  V

Formularz do składania oświadczeń

1.
Jeżeli uważają Państwo, że metodyka zaproponowana przez Komisję w sekcji 3 zawiadomienia nie jest właściwa, proszę wyjaśnić w ramce poniżej i na maksymalnie dwóch stronach przyczyny takiego stanu rzeczy i przedstawić alternatywną metodykę. Jeżeli chcą Państwo przedstawić Komisji alternatywną metodykę obliczania wielkości kontyngentów taryfowych, proszę załączyć wynikające z niej skorygowane obliczenia w oddzielnym pliku Excel.
2.
Załączam osobny plik z obliczeniami w formacie Excel (w stosownych przypadkach proszę zaznaczyć pole).
A) Uzasadnienie alternatywnej metodyki:
B) Alternatywna metodyka:
1 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 z dnia 31 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 31 z 1.2.2019, s. 27).
2 Dla kwartałów styczeń-marzec i kwiecień-czerwiec 2021 r.
3 Źródło: Eurostat.
4 Na podstawie statystyk dotyczących handlu wewnątrzunijnego (źródło: Eurostat).
5 Po dostosowaniu wielkości kontyngentów taryfowych niektóre państwa obecnie objęte rezydualnym kontyngentem taryfowym w danej kategorii kwalifikowałyby się do krajowego kontyngentu taryfowego i odwrotnie.
6 Państwo zazwyczaj korzysta z krajowego kontyngentu taryfowego, jeżeli jego udział przywozu w danej kategorii produktu w okresie odniesienia (z dostosowanym zestawem danych) wynosi co najmniej 5 %.
7 Załącznik ten dotyczy dostępu do rezydualnego kontyngentu taryfowego w ostatnim kwartale danego okresu.
8 Dokument oznakowany "Limited" jest uważany za dokument poufny zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2015/478, art. 5 rozporządzenia (UE) 2015/755 oraz art. 3.2 Porozumienia WTO w sprawie środków ochronnych. Jest on także dokumentem chronionym zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43).
9 Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 16.
10 Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33.
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.366.36

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Zawiadomienie dotyczące dostosowania poziomu kontyngentów taryfowych w ramach środków ochronnych wprowadzonych wobec niektórych wyrobów ze stali w następstwie wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej z dniem 1 stycznia 2021 r.
Data aktu: 29/10/2020
Data ogłoszenia: 30/10/2020