(2020/C 358 A/02)(Dz.U.UE C z dnia 26 października 2020 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
Departament |
Polityka Ogólna i Instytucjonalna - GIP |
Miejsce pracy |
Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
Nazwa stanowiska |
Dyrektor generalny |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania |
AD 15 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego |
SECRET UE/EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ |
18 listopada 2020 r. - godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
GIP, Polityka Ogólna i Instytucjonalna, składa się obecnie z dwóch dyrekcji (GIP.1 "Polityka Ogólna" i GIP.2 "Stosunki Międzyinstytucjonalne") oraz z jednej działu ("Dział ds. Rady Europejskiej i Planowania Strategicznego"); wszystkie trzy jednostki podlegają dyrektorowi generalnemu.
GIP świadczy horyzontalne usługi polityczne wspierające prace zarówno Rady UE i jej prezydencji, jak i Rady Europejskiej i jej przewodniczącego. Wspiera dyrekcje generalne odpowiedzialne za poszczególne polityki w kwestiach horyzontalnych i reprezentuje Sekretariat na forum Coreperu (I i II) w kwestiach horyzontalnych. GIP odpowiada również za organizację i koordynację prac w Sekretariacie w kwestiach przekrojowych.
W szczególności GIP.1, Dyrekcja ds. Polityki Ogólnej, jest odpowiedzialna za dossier horyzontalne, takie jak wieloletnie ramy finansowe (WRF) i koordynacja działań w ramach europejskiego semestru. Wspiera obecną prezydencję Rady i jej przyszłe prezydencje rotacyjne, przyczynia się do ogólnego sprawnego funkcjonowania Rady i pełni funkcję sekretariatu Rady do Spraw Ogólnych. Wspiera prezydencję, pomagając w przygotowaniu i prowadzeniu posiedzeń Coreperu I i II, w tym posiedzeń Grupy Mertens i Grupy Antici.
GIP.2, Dyrekcja ds. Stosunków Międzyinstytucjonalnych, odpowiada w szczególności za stosunki z Parlamentem Europejskim, wspomagając prezydencję w tych relacjach oraz wspierając przewodniczącego Rady Europejskiej w jego stosunkach z tą instytucją. Jeżeli chodzi o procedurę ustawodawczą, GIP.2 zapewnia doradztwo i wsparcie prezydencji i innym służbom Sekretariatu. Obejmuje to również stosunki Rady z innymi instytucjami lub organami (EKES, KR itp.), jak również z parlamentami narodowymi.
GIP.A, Dział ds. Rady Europejskiej i Planowania Strategicznego, zapewnia obsługę sekretariatu Rady Europejskiej. W ścisłej współpracy z gabinetem przewodniczącego Rady Europejskiej i z sekretarzem generalnym odpowiada za opracowywanie wszystkich dokumentów uzupełniających, w tym konkluzji Rady Europejskiej. Udziela wsparcia podczas posiedzeń Rady Europejskiej, w tym przedstawia sprawozdania członkom grupy Antici, oraz sporządza protokoły posiedzeń Rady Europejskiej.
Co oferujemy
Oferujemy ambitne stanowisko dyrektora generalnego w GIP w ciekawym - pod względem politycznym - otoczeniu; osoba na tym stanowisku kieruje zespołem około 70 osób o wysokich kwalifikacjach.
Zadaniem osoby na tym stanowisku jest - pod zwierzchnictwem sekretarza generalnego i we współpracy z dyrektorami obu dyrekcji GIP i kierownikiem wydziału - profesjonalne zarządzanie dyrekcją generalną i jej zasobami, organizowanie i koordynowanie jej działalności oraz wspieranie i motywowanie personelu. Osoba na tym stanowisku opracowuje i wdraża strategię oraz program prac dyrekcji generalnej, wytycza jej cele i zapewnia ich realizację zgodnie z wymaganym harmonogramem i z odpowiednimi normami jakości. Wspiera skuteczną komunikację i współpracę, zarówno w ramach GIP i z innymi dyrekcjami generalnymi, jak i z innymi służbami Sekretariatu.
We współpracy z innymi dyrekcjami generalnymi osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za koordynację polityki horyzontalnej i koordynację proceduralną w celu wsparcia ciągłości i spójności prac Rady i Rady Europejskiej.
Osoba na stanowisku dyrektora generalnego zapewnia sekretarzowi generalnemu, jak również prezydencjom Rady Europejskiej, Radzie i Coreperowi doradztwo polityczne i proceduralne na wysokim szczeblu na temat wszystkich aspektów dossier wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji generalnej, a także bierze udział w posiedzeniach, oraz w stosownych przypadkach - w briefingach lub negocjacjach, pomagając osiągnąć kompromis i znaleźć rozwiązanie. W związku z tym pomaga prezydencjom w negocjacjach i zapewnia skuteczną komunikację i współpracę z instytucjami, agencjami i innymi organami UE w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji GIP.
Osoba na stanowisku dyrektora generalnego zapewnia ogólną koordynację strategiczną, w tym z innymi dyrekcjami generalnymi w zakresie polityki i celów, które należy osiągnąć.
W ramach pełnienia obowiązków dyrektora generalnego wymagane są częste wyjazdy za granicę, rzadko poza UE.
Kogo szukamy
Szukamy menedżera ze znacznym doświadczeniem w kształtowaniu polityki UE i w procesie legislacyjnym UE oraz z rozległą wiedzą na temat Rady i Rady Europejskiej oraz kwestii instytucjonalnych UE. Dodatkowym atutem będzie znajomość obszarów wchodzących w zakres kompetencji GIP.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu (zob. załącznik I).
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, tak by mogła ona poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
PROCEDURA WYBORU
Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna będzie korzystać z pomocy ośrodka oceny zintegrowanej (assessment centre), prowadzonego przez zewnętrznych konsultantów rekrutacyjnych. Raporty sporządzone przez ośrodek odnośnie do tego rodzaju stanowisk tracą ważność po upływie dwóch lat od dnia, w którym miał miejsce odnośny test, lub w momencie rozwiązania umowy ramowej między Sekretariatem a ośrodkiem oceny zintegrowanej - w zależności od tego, która data będzie wcześniejsza.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie podań oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko. Na bazie oceny porównawczej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób kandydujących, które miałyby zostać zaproszone na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Ponieważ pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Po przeprowadzeniu rozmów komisja wybierze osoby kandydujące, które wezmą udział w ocenie zintegrowanej oraz w drugiej rozmowie kwalifikacyjnej z doradczą komisją selekcyjną.
Wstępny harmonogram procedury jest następujący:
Uwaga: powyższy harmonogram ma charakter wyłącznie orientacyjny i wiąże się przede wszystkim z konsekwencjami środków ograniczających wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19.
PODSTAWA PRAWNA
Niniejsze ogłoszenie jest publikowane zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 3 (stanowisko kierownicze wyższego szczebla).
Stanowisko to zostało opublikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa w dniu 18 listopada 2020 r. o godz. 12.00 (czasu brukselskiego).
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną i należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres: applications.management@consilium.europa.eu 4 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (opatrując wiadomość następującym tytułem: CONS/AD/163/20 GIP).
Przed wysłaniem zgłoszenia osoby kandydujące powinny dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymogi określone powyżej w pkt "Polityka rekrutacyjna", gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Aby wniosek był ważny, musi on zawierać następujące dokumenty w formacie PDF (N.B.: dokumenty zablokowane, zabezpieczone hasłem lub podpisane elektronicznie nie są akceptowane):
Niewłączenie tych dokumentów powoduje, że wniosek jest nieważny.
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.), opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) oraz odpowiednio pogrupowane zgodnie z powyższą wskazówką. Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo e-mail z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Prosimy pamiętać, że nigdy nie można całkowicie wykluczyć trudności technicznych związanych z przesyłaniem e-maili. Dlatego jeżeli nie otrzymają Państwo wiadomości z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia, prosimy o kontakt w celu sprawdzania, czy Państwa zgłoszenie dotarło do Sekretariatu. W tym celu należy pisać na adres: applications.management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, osoby, które nie otrzymają potwierdzenia odbioru zgłoszenia, zachęcamy do kontaktu z nami w tygodniu następującym po tej dacie.
RÓWNOŚĆ SZANS
Sekretariat prowadzi politykę równych szans (zob. załącznik II).
Sekretariat uznaje, że właściwa równowaga między pracą a życiem prywatnym jest ważnym czynnikiem motywacyjnym dla wielu osób i że coraz częściej oczekuje się, że elastyczna organizacja pracy będzie częścią nowoczesnego środowiska pracy. Sekretariat oferuje zatem bardzo dobry pakiet obejmujący statutową elastyczną organizację pracy oraz placówki, takie jak opieka pozaszkolna i żłobek.
Jako pracodawcy Sekretariatowi zależy na zapewnianiu równouprawnienia płci oraz na zapobieganiu wszelkiego rodzaju dyskryminacji. Aktywnie zachęca, by zgłaszały się wszystkie wykwalifikowane osoby kandydujące z różnorodnych środowisk, o dowolnym stopniu sprawności i z jak najszerszego obszaru geograficznego państw członkowskich UE. Aby promować równouprawnienie płci, Sekretariat zachęca do zgłaszania się kobiety.
Podczas procedury rekrutacyjnej osobom z niepełnosprawnościami zaoferowana zostanie stosowna pomoc. Więcej informacji można otrzymać, przesyłając e-mail na adres: Equal.opportunities@consilium.europa.eu.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania z zażaleniem, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z niniejszą procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
1 Zgodnie z art. 5 ust. 3 lit. c) regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej ("regulaminu pracowniczego") osoby kandydujące muszą legitymować się co najmniej: (i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub (ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.
2 Decyzja Rady 2013/488/UE z dnia 23 września 2013 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE (Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1).
3 Regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników - ustanowione rozporządzeniem Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr1023/2013 (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
4 Jest to adres funkcyjnej skrzynki pocztowej, która obsługuje wyłącznie wiadomości wysłane w trybie poufności (ang. sensitivity) "normalny"; skrzynka ta nie obsługuje wiadomości wysłanych w innym trybie poufności (np. "osobisty", "prywatny", "poufny" - "personal", "private", "confidential"). Prosimy zatem wybrać tryb poufności "normalny". Maksymalna wielkość emaila to 25 MB. Jeśli Państwa e-mail, wraz z załącznikami, przekracza tę maksymalną wielkość, prosimy rozdzielić załączniki na kilka e-maili.
5 Osoby kandydujące są proszone o niezamieszczanie w życiorysie zdjęć.
6 Dz.U. L 113 z 4.5.1994, s. 15.
7 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.
8 Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1.