(2020/C 232/02)(Dz.U.UE C z dnia 14 lipca 2020 r.)
Sprawozdawczyni: Tatjana BABRAUSKIENE
Współsprawozdawca: Pavel TRANTINA
Wniosek prezydencji chorwackiej w Radzie Pismo, 10.9.2019
Podstawa prawna Art. 304 Traktatu o funkcjonowaniu Unii
Europejskiej
Decyzja Prezydium 24.9.2019
Sekcja odpowiedzialna Sekcja Zatrudnienia, Spraw Społecznych
i Obywatelstwa
Data przyjęcia przez sekcję 3.3.2020
Data przyjęcia na sesji plenarnej 7.5.2020
Sesja plenarna nr 551 - zdalna sesja plenarna
Wynik głosowania 254/1/6
(za/przeciw/wstrzymało się)
Bruksela, dnia 7 maja 2020 r.
|
Luca JAHIER |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
2 Dz.U. C 389 z 18.11.2019, s. 12.
3 Europejski obszar edukacji.
5 COm(2020) 14 final.
6 Dz.U. C 332 z 8.10.2015, s. 68.
7 Zalecenie Rady z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego (Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1) oraz Dz.U. C 13 z 15.1.2016, s. 49.
8 Konkluzje Rady w sprawie kluczowej roli polityk uczenia się przez całe życie we wzmacnianiu społeczeństw z myślą o technologicznej i ekologicznej transformacji wspierającej trwały i włączający wzrost.
9 Dz.U. C 62 z 15.2.2019, s. 165.
10 Sprawozdanie w sprawie europejskiej agendy w zakresie uczenia się dorosłych.
11 Na przykład Światowe Forum Ekonomiczne opublikowało sprawozdanie (2015), w którym skupiono się na naglącej kwestii luki kompetencyjnej w XXI w. i sposobach jej wypełnienia za pomocą technologii oraz - oprócz tradycyjnie wymienianych podstawowych umiejętności - podkreślono potrzebę kompetencji (takich jak myślenie krytyczne i współpraca) i cech charakteru (takich jak ciekawość, inicjatywa i przywództwo).
12 Opinia Dz.U. C 14 z 15.1.2020, s. 46 oraz Dz.U. C 237 z 6.7.2018, s. 8.
13 Światowe Forum Ekonomiczne, sprawozdanie "New Vision for Education: Unlocking the Potential of Technology" (Nowa wizja kształcenia: uwolnienie potencjału technologii).
14 COM(2020) 14 final.
15 Dokument informacyjny Europejskiego Stowarzyszenia Kształcenia Dorosłych (ang. EAEA) "Adult education and sustainability" (Kształcenie dorosłych i zrównoważoność).
16 Dz.U. C 262 z 25.7.2018, s. 1.
17 Sprawozdanie Globalnej Komisji ds. Przyszłości Pracy "Work for a brighter future" ("Praca na rzecz lepszej przyszłości").
19 Dz.U. C 389 z 18.11.2019, s. 12.
20 Europejski obszar edukacji.
21 Sprawozdanie Komisji Europejskiej "Developing the adult learning sector" (Rozwój sektora kształcenia dorosłych).
22 Cedefop.
23 Posiedzenie Rady Europejskiej w Lizbonie, 23-24 marca 2000 r., Konkluzje prezydencji.
24 Wytyczne dotyczące zatrudnienia.
25 Sprawozdania dotyczące poszczególnych państw.
26 Dla BG, HR, CZ, EE, FI, DE, GR, IE, IT, LV, LU, PL, RO, SK, ES i UK.
27 Dla AT, BE, BG, HR, CY, CZ, EE, FI, FR, DE, GR, HU, IT, LV, LU, MT, NL, PL, RO, SK, SI, ES, SE i UK.
28 Dla BG, EE, GR, IT, PT, RO i SE.
29 COM(2019) 500 final.
30 Dz.U. C 332 z 8.10.2015, s. 68.
31 Dz.U. C 237 z 6.7.2018, s. 57, Dz.U. C 237 z 6.7.2018, s. 8, Dz.U. C 14 z 15.1.2020, s. 60.
32 Dz.U. C 177 z 18.5.2016, s. 35, Dz.U. C 268 z 14.8.2015, s. 27.
33 Dz.U. C 226 z 16.7.2014, s. 21.
34 Zalecenie Rady z dnia 19 grudnia 2016 r. w sprawie ścieżek poprawy umiejętności: nowe możliwości dla dorosłych (Dz.U. C 484 z 24.12.2016, s. 1).
35 Zalecenie Rady z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego (Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1).
36 Dz.U. C 13 z 15.1.2016, s. 49.
37 Zob. również Cedefop analytical framework for developing upskilling pathways for adults (Ramy analityczne Cedefop dotyczące rozwoju ścieżek podnoszenia kwalifikacji dla dorosłych).
38 W swej opinii (Dz.U. C 62 z 15.2.2019, s. 194) EKES zaapelował o potrojenie budżetu na Erasmus+.
39 Baza danych Cedefop.
40 Sprawozdanie europejskich partnerów społecznych "Promoting social partnership in employee training" (Promowanie partnerstwa społecznego w zakresie szkolenia pracowników).