(2020/C 223/01)(Dz.U.UE C z dnia 7 lipca 2020 r.)
Załącznik II do dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe 1 otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK II
MAKSYMALNE WYSOKOŚCI OPŁAT UŻYTKOWNIKÓW W EURO, ŁĄCZNIE Z KOSZTAMI ADMINISTRACYJNYMI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 7 UST. 7
Rocznie
|
Maksymalnie trzy osie |
Minimalnie cztery osie |
EURO 0 |
1 475 |
2 472 |
EURO I |
1 282 |
2 140 |
EURO II |
1 116 |
1 861 |
EURO III |
970 |
1 617 |
EURO IV oraz czystsze |
882 |
1 471 |
Miesięcznie i tygodniowo
Maksymalne stawki opłaty miesięcznej i tygodniowej są proporcjonalne do czasu trwania użytkowania infrastruktury. Dziennie
Dzienna opłata za korzystanie z infrastruktury jest jednakowa dla wszystkich kategorii pojazdów i wynosi 13 EUR".
ZAŁĄCZNIK IIIb do dyrektywy 1999/62/WE zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE z dnia 27 września 2011 r. 2 otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK IIIb
MAKSYMALNA OPŁATA Z TYTUŁU KOSZTÓW ZEWNĘTRZNYCH WYLICZANA NA PODSTAWIE ŚREDNIEJ WAŻONEJ
W niniejszym załączniku określono parametry, które mają być stosowane przy obliczaniu maksymalnej opłaty z tytułu kosztów zewnętrznych wyliczanej na podstawie średniej ważonej.
1. Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza spowodowanym ruchem drogowym:
Tabela 1
Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza, który można ująć w opłatach
Cent/pojazdokilometr |
Drogi podmiejskie (łącznie z autostradami) |
Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami) |
EURO 0 |
17,8 |
13,3 |
EURO I |
12,2 |
8,9 |
EURO II |
10,0 |
7,8 |
EURO III |
7,8 |
6,7 |
EURO IV |
4,5 |
3,4 |
EURO V |
0 |
0 |
po 31 grudnia 2013 r. |
3,4 |
2,3 |
EURO VI |
0 |
0 |
po 31 grudnia 2017 r. |
2,3 |
1,2 |
Mniej zanieczyszczające niż klasa EURO VI |
0 |
0 |
Wartości z tabeli 1 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, wysokością lub inwersjami temperatury.
2. Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem hałasem spowodowanym ruchem drogowym
Tabela 2
Maksymalny koszt związany z hałasem, który można ująć w opłatach
Cent/pojazdokilometr |
Dzień |
Noc |
Drogi podmiejskie (łącznie z autostradami) |
1,22 |
2,22 |
Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami) |
0,23 |
0,34 |
Wartości z tabeli 2 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, inwersjami temperatury lub »efektem amfiteatralnym« w dolinach.".