(2020/C 209/20)Język postępowania: portugalski
(Dz.U.UE C z dnia 22 czerwca 2020 r.)
Sąd odsyłający
Tribunal Judicial da Comarca dos Açores.
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: MV.
Strona pozwana: SATA Internacional - Serviços de Transportes Aéreos SA.
Pytania prejudycjalne
Czy zdarzenie, takie jak to, które miało miejsce w dniu 6 czerwca 2016 r., kiedy to odwołany został lot w wyniku warunków meteorologicznych na lotnisku docelowym, dokładniej, ponieważ nie zostały spełnione w chwili wylotu minimalne granice widoczności horyzontalnej, jak również wertykalnej dla pasu lądowania, przez co nie zostały spełnione wymagalne warunki bezpieczeństwa na wspomnianym lotnisku i warunki wykonania przez odnośny samolot manewru lądowania, przy jednoczesnej prognozie pogorszenia warunków meteorologicznych w kolejnych godzinach, należy zaklasyfikować jako "nadzwyczajną okoliczność" w rozumieniu art. 5 ust. 3 rozporządzenia 261/2004 1 , która zwalnia przewoźnika lotniczego z obowiązku odszkodowania?
1 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz.U. 2004, L 46, s. 1).