(Dz.U.UE C z dnia 27 maja 2020 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
Departament | JUR.4 Zagadnienia Instytucjonalne, Regulamin Pracowniczy i Spory |
Miejsce pracy | Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
Nazwa stanowiska | Dyrektor (k/m) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ | 18 czerwca 2020 r. - godz. 12.00 (czasu brukselskiego) |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu posiedzeń Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
Służba Prawna Rady zapewnia doradztwo prawne Radzie Europejskiej i Radzie: wspiera je oraz ich organy przygotowawcze, prezydencję i Sekretariat w zapewnianiu legalności i jakości redakcyjnej sporządzanych aktów. We współpracy z innymi departamentami Sekretariatu przyczynia się ona - poprzez przyjęcie w stosownych przypadkach kreatywnego podejścia - do identyfikowania rozwiązań, które są poprawne pod względem prawnym i akceptowalne z politycznego punktu widzenia. W tym celu Służba Prawna wydaje, w sposób całkowicie bezstronny, ustne lub pisemne opinie, na wniosek Rady lub z własnej inicjatywy, dotyczące wszelkich kwestii natury prawnej. Służba Prawna reprezentuje także Radę Europejską i Radę w postępowaniach przed sądami Unii Europejskiej.
Stałym celem Służby Prawnej jest terminowe przedstawianie uwag, które są bezstronne, jasne i w pełni zgodne z prawem.
Służba Prawna składa się z sześciu dyrekcji tematycznych, które obejmują wszystkie obszary działalności Unii, i z jednej dyrekcji odpowiedzialnej za jakość legislacji. Dyrekcja 4 jest odpowiedzialna za dossier związane z zagadnieniami instytucjonalnymi, regulaminem pracowniczym i sporami.
Co oferujemy
Oferujemy stanowisko dyrektora w dyrekcji 4 w ciekawym - z politycznego i prawnego punktu widzenia - otoczeniu; osoba na tym stanowisku kieruje zespołem, w skład którego wchodzi trzynastu wyspecjalizowanych prawników i personel pomocniczy. Zadaniem osoby na tym stanowisku jest - pod zwierzchnictwem dyrektora generalnego - profesjonalne zarządzanie dyrekcją i jej zasobami, organizowanie jej zadań oraz wspieranie i motywowanie personelu. Dyrektor dba o jakość usług i produktów dostarczanych przez dyrekcję oraz o skuteczną komunikację i współpracę zarówno wewnątrz dyrekcji, jak i z pozostałymi dyrekcjami i innymi służbami Sekretariatu.
Osoba na tym stanowisku, z własnej inicjatywy lub na wniosek, będzie służyć Radzie, Coreperowi, innym organom przygotowawczym oraz sekretarzowi generalnemu Rady doradztwem oraz opiniami pisemnymi lub ustnymi na wysokim szczeblu w kwestiach prawnych i instytucjonalnych. W dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji będzie doradzać prezydencji lub Sekretariatowi w zakresie prawnych aspektów poszczególnych dossier, aby przyczyniać się do znajdowania rozwiązań, które będą prawidłowe od strony prawnej i możliwe do zaakceptowania w wymiarze politycznym.
Dyrektor będzie śledzić prace Rady, Coreperu, a w razie potrzeby - innych organów przygotowawczych, brać udział w posiedzeniach, a w stosownych przypadkach w briefingach, negocjacjach lub rozmowach trójstronnych, pomagając osiągnąć kompromis i znaleźć rozwiązanie. Będzie reprezentować Służbę Prawną na szczeblu dyrektorskim zarówno w Sekretariacie, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w kontaktach z prezydencją i z pozostałymi instytucjami. Będzie również wspomagać i reprezentować Radę Europejską lub Radę UE w sporach prawnych, a w stosownych przypadkach - w sprawach przed sądami UE.
Osoba pełniąca funkcję dyrektora będzie miała przede wszystkim możliwość planowania i organizowania pracy w sposób elastyczny, zależnie od terminów posiedzeń Coreperu i Rady dotyczących dziedzin leżących w kompetencjach dyrekcji. Dyrektor oraz jego personel mogą także korzystać z oferowanych przez Sekretariat elastycznych form organizacji pracy, w tym telepracy. Wymagane są okazjonalne delegacje zagraniczne, zwykle w UE (np. do Luksemburga i Strasburga).
Kogo szukamy
Szukamy prawnika z dogłębną znajomością prawa UE oraz funkcjonowania i procedur UE, a także dobrą znajomością obszarów wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji. Doświadczenie w udzielaniu porad prawnych na wysokim szczeblu w sytuacjach sensytywnych pod względem politycznym będzie atutem.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, tak by mogła ona poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.
12.05.2025Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2020.177A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/165/20. |
Data aktu: | 27/05/2020 |
Data ogłoszenia: | 27/05/2020 |