Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2020/C 116/10)

(Dz.U.UE C z dnia 8 kwietnia 2020 r.)

1.
W dniu 2 kwietnia 2020 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

EQT Infrastructure IV (Luksemburg), kontrolowane przez EQT Fund Management S.à.r.l. (Luksemburg, "EFMS"),
OMERS Infrastructure European Holdings 2 B.V. (Niderlandy, "OMERS Infrastructure"), kontrolowane przez OMERS Administration Corporation (Kanada, "OMERS"),
podmioty należące do grupy Deutsche Glasfaser Group (Niemcy, "DGF"), kontrolowane przez Goethe Acquisition GmbH (Niemcy),
inexio Beteiligungs GmbH & Co. KGaA oraz inexio Beteiligungs Geschäftsführungs GmbH i jego spółki zależne (Niemcy, "inexio"), oba kontrolowane wyłącznie przez EQT Infrastructure IV.

EFMS i OMERS przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad całymi przedsiębiorstwami DGF i inexio.

Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
w przypadku EQT Infrastructure IV: działająca jako fundusz inwestycyjny część grupy EQT skupiającej fundusze private equity, prowadząca inwestycje w infrastrukturę oraz aktywa i przedsiębiorstwa związane z infrastrukturą, głównie w Europie i Ameryce Północnej,
w przypadku OMERS Infrastructure: europejska platforma inwestycyjna przeznaczona do inwestycji infrastrukturalnych na rzecz OMERS, odpowiedzialna za inwestycje i zarządzanie w zakresie emerytur aktywnych, emerytowanych i uprawnionych do otrzymania wynagrodzenia odroczonego pracowników gmin, dyrekcji szkół, bibliotek, wydziałów policji i innych organów lokalnych w Ontario,
w przypadku DGF: zapewnienie stacjonarnego dostępu do internetu (usługi typu B2C i B2B), przede wszystkim klientom detalicznymi i biznesowym w Niemczech, głównie w Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Dolnej Saksonii, jak również świadczenie usług IPTV,
w przypadku inexio: zapewnienie stacjonarnego dostępu do internetu w Niemczech, świadczenie usług typu B2B i B2C dotyczących sieci światłowodowych, technologii przetwarzania danych w chmurze i rozwiązań hostingowych, w większości dla klientów w Nadrenii-Palatynacie i kraju Saary.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja Europejska zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2  sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks: +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.116.20

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.
Data aktu: 08/04/2020
Data ogłoszenia: 08/04/2020