[COM(2017) 275 final - 2017/0114 (COD)]oraz
"Wniosek dotyczący dyrektywy Rady zmieniającej dyrektywę 1999/62/WE w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe w odniesieniu do niektórych przepisów w dziedzinie opodatkowania pojazdów"
[COM(2017) 276 final - 2017/0115 (CNS)]
(2018/C 081/26)
(Dz.U.UE C z dnia 2 marca 2018 r.)
Sprawozdawca: Alberto MAZZOLA
Wniosek o konsultację |
Rada Europejska, 12.6.2017 i 23.6.2017 |
|
Parlament Europejski, 15.6.2017 |
Podstawa prawna |
Art. 91 i 113 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Transportu, Energii, Infrastruktury i Społeczeństwa Informacyjnego |
Data przyjęcia przez sekcję |
2.10.2017 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
18.10.2017 |
Sesja plenarna nr |
529 |
Wynik głosowania |
121/2/6 |
(za/przeciw/wstrzymało się) |
|
Bruksela, dnia 18 października 2017 r.
|
Georges DASSIS |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
1 MFW, "World Economic Outlook" [Światowa prognoza gospodarcza], październik 2014 r.
2 ITF, "ITF Transport Outlook 2015" [Prognoza ITF dla sektora transportu na rok 2015], OECD Publishing, Paryż 2015.
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE (Dz.U. L 348 z 20.12.2013, s. 1).
4 W latach 2014-2015 łączna wartość inwestycji w infrastrukturę centralnej i globalnej sieci TEN-T dokonanych przez instytucje UE z własnych źródeł finansowych (takich jak TEN-T/instrumentu "Łącząc Europę", EFRR/FS i pożyczki EBI) wyniosła w UE-28 30,67 mld EUR.