(2018/C 164/02)(Dz.U.UE C z dnia 8 maja 2018 r.)
Sprawozdawca: |
Christophe ROUILLON (FR/PES), mer Coulaines |
Dokument źródłowy: |
Dokument otwierający debatę w sprawie pogłębienia unii gospodarczej i walutowej |
|
COM(2017) 291 final |
EUROPEJSKI KOMITET REGIONÓW
Bruksela, dnia 30 listopada 2017 r.
|
Karl-Heinz LAMBERTZ |
|
Przewodniczący Europejskiego Komitetu Regionów |
1 W następstwie rezolucji KR-u pt.: "Biała księga Komisji Europejskiej w sprawie przyszłości Europy - refleksje i scenariusze dla UE-27 do 2025 r." przyjętej 12 maja 2017 r. Komitet zapoczątkował konsultacje w sprawie procesu refleksji, a wnioski z nich zawrze w opinii, która zostanie przyjęta w połowie 2018 r.
2 Zob. ostatnie standardowe badanie Eurobarometr nr 87 z wiosny 2017 r., s. 34 i 35.
3 Zob. eupinions nr 4 z 2016 r.: "A European Finance Minister with Budget Autonomy? Need for reforms of the Eurozone and their potential, given public opinion in Europe", Bertelsmann Stiftung.
6 Zob. opinia KR-u w sprawie komunikatu Komisji "Wzmocnienie społecznego wymiaru unii gospodarczej i walutowej" - COM (2013) 690, sprawozdawca: Jean-Louis DESTANS (FR/PES), przyjęta dnia 31 stycznia 2014 r., ECOS-V-050. KR przyjmie również w dniu 11 lub 12 października 2017 r. opinię sporządzoną przez Maura D'ATTISA (IT/EPL) w sprawie "Wniosek w sprawie proklamacji międzyinstytucjonalnej nt. europejskiego filaru praw socjalnych i dokumentu otwierającego debatę na temat społecznego wymiaru Europy", SEDEC-VI/027.
7 Zob. punkt 35 opinii z dnia 7 lutego 2017 r. "Mechanizm zdolności fiskalnej a automatyczne stabilizatory w unii gospodarczej i walutowej", sprawozdawca: Carl Fredrik GRAF (SE/EPL).
8 Zob. punkt 35 opinii z dnia 7 lutego 2017 r. "Mechanizm zdolności fiskalnej a automatyczne stabilizatory w unii gospodarczej i walutowej", sprawozdawca: Carl Fredrik GRAF (SE/EPL).
9 Zob. punkty 52 i 54 opinii z dnia 8 lutego 2017 r. "Likwidacja luki inwestycyjnej: jak uporać się z wyzwaniami?", sprawozdawca: Markku MARKKULA (FI/EPL).
10 Kredyty zagrożone to kredyty, które są spłacane z opóźnieniem lub których spłata jest mało prawdopodobna bez sprzedaży zabezpieczenia. Utrzymujący się wysoki poziom kredytów zagrożonych stanowi problem, ponieważ obniżają one stopę rentowności banków, podwyższając ich koszty administracyjne i koszty finansowania. Tworzenie koniecznych rezerw wyczerpuje środki własne banków, a takie pożyczki zagrażają rentowności banków o wysokim poziomie kredytów zagrożonych.