(2017/C 431 A/01)(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2017 r.)
Reprezentujemy
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) została utworzona w 2002 r. w następstwie wypadku tankowca "Erika" i wycieków ropy. Jej mandat (rozporządzenie (WE) nr 1406/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady 1 ) został z czasem przedłużony ze znacznym poszerzeniem zakresu działalności w 2013 r. (rozporządzenie (UE) nr 100/2013 2 ). Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego zapewnia Komisji Europejskiej i państwom członkowskim wsparcie techniczne, operacyjne i naukowe w dziedzinie bezpieczeństwa morskiego, ochrony na morzu, zapobiegania zanieczyszczeniom powodowanym przez statki i reagowania na nie, a także reagowania na zanieczyszczenia spowodowane przez instalacje naftowe i gazowe.
Pomoc jest szczególnie istotna w stałym procesie aktualizowania i tworzenia nowego prawodawstwa, monitorowania jego wdrażania i oceny skuteczności zastosowanych środków. EMSA przeprowadza regularne wizyty i kontroluje administrację morską i towarzystwa klasyfikacyjne, jak również państwa trzecie pod kątem szkolenia marynarzy i wydawania im świadectw. Agencja wspiera również państwa sąsiadujące z UE w poszerzaniu wiedzy fachowej i zdolności. Ponadto EMSA, dysponując specjalnym wieloletnim budżetem (rozporządzenie (UE) nr 911/2014 3 ), wspiera państwa członkowskie dotknięte zanieczyszczeniami spowodowanymi przez statki oraz instalacje naftowe i gazowe przy użyciu wyspecjalizowanych statków i urządzeń oraz zdjęć satelitarnych służących wykrywaniu zanieczyszczeń.
Działania Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego w zakresie monitorowania mórz i działań informacyjnych są kluczowym obszarem stałego rozwoju i zwiększania wartości dodanej. Komisja Europejska działa na rzecz szerszego wykorzystania wsparcia EMSA w opracowaniu rozwiązań technicznych służących upraszczaniu formalności sprawozdawczych dla statków i interoperacyjnych rozwiązań informatycznych, takich jak punkt kompleksowej obsługi oraz e-Manifest. Zintegrowane usługi morskie, wykorzystujące systemy raportowania statków i inne narzędzia nadzoru, poszerzają zakres rozwiązań cyfrowych dostępnych dla wszystkich użytkowników końcowych mających uzasadniony interes i organów UE, służąc priorytetom politycznym, takim jak bezpieczeństwo i sytuacja w zakresie migracji. Wyzwaniem na przyszłość jest zwiększenie wsparcia dla organów krajowych zaangażowanych w zadania straży przybrzeżnej w celu poprawy międzysektorowej i transgranicznej koordynacji działań we współpracy z innymi właściwymi agencjami. Znalazło to odzwierciedlenie podczas ostatniego przeglądu mandatu Agencji w 2016 r. (rozporządzenie (UE) 2016/1625 4 ).
EMSA ma siedzibę w Lizbonie, w Portugalii. W 2017 r. całkowity budżet Agencji wyniósł ok. 75 mln EUR. Zatrudnia ona ok. 250 pracowników. Do 2020 r. budżet Agencji ma zostać zwiększony w odniesieniu do pakietu dotyczącego straży przybrzeżnej i rozszerzania działań finansowanych ze środków przeznaczonych na realizację projektów (np. na realizację części programu Copernicus dotyczącej bezpieczeństwa morskiego).
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: http://www.emsa.europa.eu.
Oferujemy
pracę na stanowisku dyrektora wykonawczego, który jest prawnym przedstawicielem Agencji i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek. Dyrektor wykonawczy odpowiada przed Radą Administracyjną.
Dyrektor wykonawczy będzie kierował i zarządzał Agencją, a także ponosił ogólną odpowiedzialność za działalność Agencji i dążył do realizacji jej celów.
Do obowiązków dyrektora wykonawczego należeć będzie:
Poszukujemy (kryteria wyboru)
Kandydaci powinni wykazać się:
1 Dz.U. L 208 z 5.8.2002, s. 1.
2 Dz.U. L 39 z 9.2.2013, s. 30.
3 Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 115.
4 Dz.U. L 251 z 16.9.2016, s. 77.
5 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych:1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje;
2) liczbę pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk;
3) wielkość budżetu, którym zarządzali;
4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska; oraz
5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
10 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.