(2017/C 421/03)(Dz.U.UE C z dnia 8 grudnia 2017 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
PRZYPOMINAJĄC o politycznym tle przedmiotowego zagadnienia, przedstawionym w załączniku do niniejszych konkluzji,
UZNAJĄC, ŻE:
ŚWIADOMA:
PODKREŚLA, ŻE:
Z ZADOWOLENIEM PRZYJMUJE komunikat Komisji pt. "Rozwój szkół i doskonały poziom nauczania warunkiem dobrego startu życiowego" 4 określający trzy obszary, w których konieczne jest podjęcie działań i pomocne może być wsparcie na szczeblu europejskim.
W związku z powyższym ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH, by - z należytym poszanowaniem zasady pomocniczości i zgodnie z uwarunkowaniami krajowymi - skoncentrowały się na następujących priorytetowych obszarach działania:
PONADTO PODKREŚLA, ŻE WAŻNE JEST, BY:
1 W zaleceniu z 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie kompetencje kluczowe zdefiniowano jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw.
2 Do roku 2020 odsetek 15-latków osiągających słabe wyniki w czytaniu ze zrozumieniem, matematyce i naukach przyrodniczych powinien wynosić poniżej 15 %.
3 Do roku 2020 odsetek osób wcześnie kończących kształcenie i szkolenie powinien wynosić poniżej 10 %.
4 9842/17.
5 Konkluzje Rady i przedstawicieli rządów państw członkowskich zebranych w Radzie w sprawie włączenia w kontekście różnorodności z myślą o osiągnięciu ogólnodostępnej edukacji wysokiej jakości (luty 2017 r.).
6 Jak określono w deklaracji w sprawie promowania - poprzez edukację - postaw obywatelskich oraz wspólnych wartości, którymi są wolność, tolerancja i niedyskryminacja.
7 Jak określono w konkluzjach Rady w sprawie wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem: zagwarantujmy wszystkim dzieciom w UE dobry start w przyszłość (19 i 20 maja 2011 r.).