(2017/C 207/09)(Dz.U.UE C z dnia 30 czerwca 2017 r.)
Sprawozdawca: Cees Loggen (NL/ALDE) Członek zarządu prowincji Niderlandy Północna |
ZALECENIA POLITYCZNE
EUROPEJSKI KOMITET REGIONÓW
Uwagi ogólne
Bruksela, dnia 9 lutego 2017 r.
|
Markku MARKKULA |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Regionów |
1 Dyrektywa w sprawie wód podziemnych (2006), dyrektywa w sprawie środowiskowych norm jakości (2008), dyrektywa dotycząca oczyszczania ścieków komunalnych (1991), dyrektywa azotanowa (1991), nowa dyrektywa dotycząca jakości wody w kąpieliskach (2006), dyrektywa w sprawie wody pitnej (1998), dyrektywa powodziowa (2007), dyrektywa ramowa w sprawie strategii morskiej (2008) oraz dwie decyzje Komisji (2005 i 2008) w sprawie stanu ekologicznego.
2 Program prac Komisji na 2017 r., COM(2016) 710 final, załącznik I.
3 Dz.U. C 17 z 19.1 2013, s. 91.
4 Dz.U. C 218 z 30.7.2013, s. 53.
5 Dz.U. C 277 z 13.9. 2012, s. 74.
6 Dz.U. C 259 z 2.9.2011, s. 13.
7 WssTP Water Vision 2030 "The Value of Water: Towards a Future proof model for a European water-smart society", październik 2016 r. http://wsstp.eu/publications/
8 "The United Nations World Water Development Report 2016".
9 COM(2012) 216 final.
10 Eurostat (2013) w: COM(2014) 363 final.
11 Forzieri, G. et al., "Multi-hazard assessment in Europe under climate change", Climatic Change, t. 137, nr 1, lipiec 2016 r., ss. 105- 119.
12 CdR 2646/2014.
13 I tak na przykład w dorzeczach, jeśli chodzi o walkę z powodziami lub poprawę jakości wody, środki podejmowane w górnym biegu rzeki są znacznie bardziej skuteczne niż te podejmowane w jej dolnym biegu. Jest przy tym logiczne, by obszary położone w dole rzeki wnosiły wkład w działania podejmowane w górze rzeki.
14 Na przykład po oczyszczeniu wtórnym ścieki stanowią dobre źródło do przygotowania wody pitnej, zwłaszcza w porównaniu z odsalaniem wody. Wyzwaniem jest jednak przekonanie opinii publicznej.