(2016/C 051/04)(Dz.U.UE C z dnia 10 lutego 2016 r.)
Sprawozdawca: |
Mick ANTONIW (UK/PES), członek Walijskiego Zgromadzenia Narodowego reprezentujący Pontypridd |
ZALECENIA POLITYCZNE
EUROPEJSKI KOMITET REGIONÓW
Zasadność debaty
Minimalne wynagrodzenie za pracę a godziwe wynagrodzenie
Wymiar regionalny
1 Specjalne sprawozdanie Eurobarometru na temat ubóstwa i wykluczenia społecznego (2010).
2 Rezolucje Parlamentu Europejskiego: 1) w sprawie roli dochodu minimalnego w walce z ubóstwem i w promowaniu społeczeństwa integracyjnego w Europie, przyjęta w dniu 20 października 2010 r. (2010/2039(INI)) oraz 2) w sprawie europejskiej platformy współpracy w zakresie walki z ubóstwem i wykluczeniem społecznym, przyjęta w dniu 15 listopada 2011 r. (2011/2052(INI)).
3 Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie programu prac Komisji na 2016 r. (2015/2729(RSP), pkt 16.
4 COM(2014) 130 - Posumowanie realizacji strategii "Europa 2020" na rzecz inteligentnego, trwałego wzrostu gospodarczego sprzyjającego włączeniu społecznemu.
6 COM(2013) 83 - Pakiet dotyczący inwestycji społecznych.
7 "Pay in Europe in the 21st century": sprawozdanie Christine Aumayr-Pintar et als, Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy (Eurofound), kwiecień 2014 r.
8 Sprawa C-346/06, Dirk Rüffert przeciwko krajowi związkowemu Dolna Saksonia.
9 Eurostat, badanie struktury wynagrodzeń z 2010 r., z wyjątkiem przedsiębiorstw zatrudniających mniej niż 10 pracowników, zob. zwłaszcza wykres 5.34.
10 Uznano, że przepisy jednostki regionalnej państwa członkowskiego nakazujące oferentom i ich podwykonawcom zobowiązanie się do zapłaty minimalnego wynagrodzenia personelowi świadczącemu usługi będące przedmiotem zamówienia publicznego są zgodne z przepisami UE.