Język postępowania: czeski(2016/C 287/20)
(Dz.U.UE C z dnia 8 sierpnia 2016 r.)
Strony
Strona skarżąca: Komisja Europejska (przedstawiciele: Z. Malůšková i J. Hottiaux)
Strona pozwana: Republika Czeska
Żądania strony skarżącej
Strona skarżąca wnosi do Trybunału o:
Zarzuty i główne argumenty
Artykuł 4 ust. 1 dyrektyw 2006/126/WE stanowi, że prawo jazdy upoważnia do kierowania pojazdami o napędzie silnikowym, które należą do kategorii zdefiniowanych w tym artykule. Artykuł 4 ust. 4 lit. d) i f) tejże dyrektywy definiuje kategorie C1 i C. Przesłanka, że kategoria musi obejmować pojazdy "nieujęte w kategoriach D1 lub D" jest wyraźnie przewidziana dla tych dwóch kategorii. Czeskie ustawodawstwo definiujące kategorie pojazdów nie zawiera jednak przesłanki, zgodnie z którą kategorie C1 i C są ograniczone do "pojazdów silnikowych nieujętych w kategoriach D1 lub D".
Artykuł 4 ust. 4 lit. h) dyrektywy 2006/126/WE definiuje kategorię D1 jako "pojazdy silnikowe konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu nie więcej niż 16 pasażerów oprócz kierowcy", nie określając przy tym minimalnej liczby pasażerów. Czeskie ustawodawstwo wprowadza jednak dodatkowy wymóg, zgodnie z którym do kategorii D1 należą pojazdy silnikowe przeznaczone do przewozu więcej niż 8 pasażerów.