(2015/C 222 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 7 lipca 2015 r.)
Reprezentujemy
Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) 1 jest organem UE, który ma być wzorcowym ośrodkiem doskonałości w dziedzinie innowacji. EIT zapewnia obecnie dotacje na rzecz pięciu wspólnot wiedzy i innowacji (WWiI), a w 2016 r. i 2018 r. zostaną utworzone kolejne trzy. Budżet EIT w latach 2014-2020 wynosi 2,7 mld EUR, a WWiI powinny służyć pozyskaniu dodatkowego finansowania z Unii Europejskiej oraz źródeł krajowych i prywatnych na kwotę ponad 7,5 mld EUR.
EIT jest pierwszą europejską inicjatywą wspierającą europejskie innowacje poprzez pełną integrację w ramach WWiI trzech elementów "trójkąta wiedzy" (szkolnictwo wyższe, badania i innowacje). Wspieranie przedsiębiorczości to kwestia o szczególnym znaczeniu dla EIT i WWiI, ponieważ jest głównym bodźcem do wprowadzania innowacji i spaja wszystkie trzy elementy trójkąta wiedzy. EIT stara się osiągnąć status światowej klasy instytutu innowacji, inspirując i ukierunkowując zmiany w działających europejskich uniwersytetach, instytucjach badawczych i przedsiębiorstwach. Dotyczy to zarówno nowych przedsiębiorstw, jak i działających od dawna, od MŚP do dużych międzynarodowych korporacji.
EIT został powołany jako instytucja, która w sposób zdecydowany uwzględnia w swojej działalności warunki rynkowe; w tej roli Instytut sprzyja trwałemu wzrostowi gospodarczemu i tworzeniu miejsc pracy na terenie Unii, kreując nowe umiejętności, tworząc nowe produkty, usługi i modele przedsiębiorczości, uwzględniając zapotrzebowanie ze strony społeczeństwa oraz potrzeby gospodarki opartej na wiedzy. Jednym z ważnych celów EIT jest pełnienie funkcji wzorcowej organizacji propagującej nowe, systemowe podejście do innowacji.
Zarządzanie strategiczne Instytutem jest koordynowane przez Radę Zarządzającą, w skład której wchodzą uznani liderzy innowacji europejskiej z trójkąta wiedzy.
Wszystkie WWiI są w wysokim stopniu zintegrowanymi sieciami publiczno-prywatnymi uniwersytetów, instytucji badawczych, przedsiębiorców i przedsiębiorstw. Zasadniczym elementem tej inicjatywy jest bezpośrednie zaangażowanie zainteresowanych podmiotów gospodarczych, w tym małych i średnich przedsiębiorstw oraz fundacji, we wszystkie strategiczne, operacyjne i finansowe aspekty działalności EIT.
Siedziba EIT znajduje się w Budapeszcie. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie http://eit.europa.eu
Oferujemy
Dyrektor jest odpowiedzialny za działania i za bieżące zarządzanie EIT oraz jest jego przedstawicielem prawnym. Dyrektor odpowiada przed Radą Zarządzającą, której na bieżąco przekazuje informacje o działalności EIT. W szczególności dyrektor:
Poszukujemy
Idealny kandydat powinien posiadać:
Wymagania
Kandydat zostaje zakwalifikowany do etapu selekcji na podstawie następujących kryteriów formalnych, które należy spełnić przed upływem terminu zgłaszania kandydatur:
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Dyrektor będzie miał obowiązek złożenia oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia o wszelkich interesach, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność.
Procedura wyboru i mianowania
Dyrektor zostanie mianowany przez Radę Zarządzającą EIT na podstawie listy sporządzonej przez Komisję Europejską.
Komisja Europejska powołuje komisję kwalifikacyjną. Komisja ta zaprosi na rozmowę kandydatów o profilu najlepiej odpowiadającym specyficznym wymaganiom związanym ze stanowiskiem; dokonując wyboru, komisja będzie kierować się osiągnięciami kandydatów oraz wymienionymi wyżej kryteriami wyboru. Komisja kwalifikacyjna sporządzi listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalszą rozmowę kwalifikacyjną przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Mianowania (CCA).
Kandydaci zaproszeni na te rozmowy biorą udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Kandydaci zakwalifikowani przez CCA zostaną następnie zaproszeni na rozmowę z właściwym komisarzem lub komisarzami.
Po tych rozmowach Komisja sporządza listę kandydatów, która zostanie przekazana Radzie Zarządzającej EIT. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia.
Następnie rozmowy z kandydatami przeprowadzi Rada Zarządzająca EIT. Rada Zarządzająca mianuje dyrektora spośród wybranych kandydatów.
Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury wyboru w interesie kandydatów oraz instytucji procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana w języku angielskim.
Polityka równych szans
Unia Europejska i EIT stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 4 .
Warunki zatrudnienia
Dyrektor zostanie zatrudniony w charakterze pracownika na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14 zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 5 na okres czterech lat z możliwością jednorazowego przedłużenia, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia EIT.
Miejscem zatrudnienia jest Budapeszt (Węgry), gdzie mieści się siedziba EIT.
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie warunki kwalifikacyjne, w szczególności warunki dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.
Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/
Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.
Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Posłuży on do potwierdzenia utworzenia konta oraz powiadomienia o przebiegu procedury. Należy informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
Do zgłoszenia należy dołączyć życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Kandydaci otrzymają bezpośrednio informacje o wynikach procedury.
Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym 6 z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją Europejską a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do życiorysu i listu motywacyjnego należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procedurze rekrutacyjnej.
Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 4 września 2015 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.
Kandydaci powinni zgłosić przez internet swoją kandydaturę w wyznaczonym terminie. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą przyjmowane.
Ochrona danych osobowych
Komisja Europejska i EIT zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 7 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2015.222A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Nabór na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) w Budapeszcie - COM/2015/20008. |
| Data aktu: | 07/07/2015 |
| Data ogłoszenia: | 07/07/2015 |