Ogłoszenie o konkursach otwartych - EPSO/AD/310/15 - 1. Kurator (AD 7) - 2. Edukator muzealny (AD 7) - 3. Konserwator - osoba zarządzająca konserwacją i zbiorami (AD 7) - EPSO/AST/136/15 - 1. Asystent kuratora (AST 3) - 2. Asystent ds. zarządzania konserwacją i zbiorami (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSACH OTWARTYCH

EPSO/AD/310/15

1. Kurator (AD 7)

2. Edukator muzealny (AD 7)

3. Konserwator - osoba zarządzająca konserwacją i zbiorami (AD 7)

EPSO/AST/136/15

1. Asystent kuratora (AST 3)

2. Asystent ds. zarządzania konserwacją i zbiorami (AST 3)

(2015/C 201 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 18 czerwca 2015 r.)

Termin składania zgłoszeń: 23 lipca 2015 r., godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkursy otwarte na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych osób, spośród których Parlament Europejski będzie rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów i asystentów (grupy funkcyjne odpowiednio AD i AST) zatrudnianych w Domu Historii Europejskiej.

Liczba laureatów w poszczególnych konkursach i profilach:

Kurator (AD 7): 20

Edukator muzealny (AD 7): 15

Konserwator (osoba zarządzająca konserwacją i zbiorami) (AD 7): 5

Asystent kuratora (AST 3): 10

Asystent ds. zarządzania konserwacją i zbiorami (AST 3): 5

Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z Przepisami ogólnymi mającymi zastosowanie do konkursów otwartych, opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 70 A z dnia 27 lutego 2015 r. (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ:C:2015:070A:TOC), stanowią prawnie wiążące zasady przedmiotowej procedury doboru.

Niniejsze ogłoszenie dotyczy dwóch konkursów, z których każdy obejmuje kilka profili. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednego profilu w każdym z konkursów. Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany.

JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

Kuratorzy odpowiadać będą za organizację wystaw muzealnych, zwłaszcza wystaw czasowych i objazdowych, aktualizację treści ekspozycji stałej, wyszukiwanie treści i eksponatów, wzbogacanie zbiorów muzeum i redagowanie powiązanych publikacji. Będą oni również reprezentować Dom Historii Europejskiej w kontaktach z zewnętrznymi zainteresowanymi stronami. Asystenci kuratora będą wspomagać kuratorów w realizacji niektórych wspomnianych powyżej zadań.

Edukatorzy muzealni będą odpowiedzialni za opracowywanie i wdrażanie strategii uczenia się i programów związanych z wystawami. Do ich zadań należeć będzie zapewnianie wszystkim grupom docelowym atrakcyjnej i zróżnicowanej oferty szkoleniowej. Odpowiadać będą oni także za kontakty ze szkołami i organizację warsztatów.

Do obowiązków konserwatorów należeć będzie ochrona kolekcji muzealnej Domu Historii Europejskiej i wypożyczonych eksponatów - zajmować się oni będą monitorowaniem warunków przechowywania i ekspozycji, prowadzeniem dokumentacji konserwatorskiej, badaniem stanu eksponatów, proponowaniem prac konserwacyjnych i restauracyjnych oraz szacowaniem ich kosztów. Będą oni również nadzorować realizację umów przez zewnętrznych dostawców. Asystenci konserwatora będą wspomagać konserwatorów w realizacji niektórych wspomnianych powyżej zadań związanych z ochroną kolekcji.

Więcej informacji o typowych zadaniach na stanowiskach w poszczególnych konkursach i profilach znajduje się w ZAŁĄCZNIKU I.

CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE?

Kandydat musi spełniać WSZYSTKIE poniższe warunki w chwili przesyłania zgłoszenia.

Warunki ogólne - Korzystanie z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE

- Uregulowany stosunek do służby wojskowej

- Odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków

Warunki szczegółowe: języki - Język 1: znajomość na poziomie co najmniej C1 jednego z 24 języków urzędowych UE

- Język 2: znajomość na poziomie co najmniej B2 języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego; musi to być język inny niż język 1 kandydata

- Szczegółowe informacje o poziomach znajomości języków znajdują się w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego (https://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr)

Warunki szczegółowe: kwalifikacje i doświadczenie zawodowe - Szczególne kwalifikacje i doświadczenie zawodowe wymagane w poszczególnych konkursach i profilach opisano w ZAŁĄCZNIKU II

- Szczegółowe informacje o dyplomach znajdują się w załączniku I do Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ:C:2015:070A:TOC)

Drugim językiem kandydata musi być angielski, francuski lub niemiecki. Są to główne języki robocze instytucji UE. W interesie służby nowo zatrudnione osoby powinny być niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i skutecznej komunikacji w swojej codziennej pracy przynajmniej w jednym z tych języków.

Dodatkowe informacje na temat języków w konkursach UE znajdują się w ZAŁĄCZNIKU III.

JAK WYGLĄDA PROCEDURA DOBORU?

1)
Komputerowe testy wielokrotnego wyboru

Jeżeli liczba kandydatów w poszczególnych konkursach i profilach przekroczy próg określony przez EPSO działające jako organ powołujący, wszyscy kandydaci, którzy zatwierdzili zgłoszenia w wymaganym terminie, zostaną zaproszeni do serii komputerowych testów wielokrotnego wyboru organizowanych w jednym z akredytowanych ośrodków egzaminacyjnych EPSO.

Jeżeli liczba kandydatów będzie niższa od wspomnianego progu, testy te zostaną zorganizowane w centrum oceny zintegrowanej (pkt 3).

Komputerowe testy wielokrotnego wyboru będą zorganizowane w następujący sposób:

Test Język Pytania Czas trwania Wymagane minimum
Rozumienie tekstu pisanego Język 1 20 pytań 35 min 10/20
Operowanie danymi liczbowymi Język 1 10 pytań 20 min Operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne łącznie: 10/20
Myślenie abstrakcyjne Język 1 10 pytań 10 min

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w tych testach powoduje wykluczenie z dalszej procedury. Zdobytych w nich punktów nie dodaje się do punktów uzyskanych w pozostałych testach oceny zintegrowanej.

2)
Dobór na podstawie kwalifikacji

Najpierw sprawdzone zostaną informacje podane przez kandydatów w zgłoszeniu elektronicznym pod kątem tego, czy kandydaci spełniają warunki udziału w konkursie. Istnieją dwa możliwe scenariusze:

-
Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru organizowane są jako pierwsze, zgłoszenia kandydatów będą sprawdzane w porządku malejącym, według liczby punktów zdobytych w tych testach, do momentu, gdy liczba kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie osiągnie próg, o którym mowa w pkt 1. Zgłoszenia pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
-
Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru nie są organizowane jako pierwsze, zgłoszenia wszystkich kandydatów zostaną sprawdzone pod kątem spełniania warunków udziału w konkursie.

Następnie przeprowadzony zostanie - tylko dla kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie wybranych w sposób opisany powyżej - dobór na podstawie kwalifikacji, w oparciu o informacje podane przez kandydatów w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszeniowego. Komisja konkursowa przypisze każdemu kryterium wyboru współczynnik ważności odzwierciedlający jego względną ważność (od 1 do 3). Każda odpowiedź kandydata zostanie oceniona w skali od 0 do 4 pkt.

Następnie komisja konkursowa pomnoży punkty przez współczynnik ważności przypisany każdemu kryterium i zsumuje je, aby wyłonić tych kandydatów, których profil najlepiej odpowiada obowiązkom na danym stanowisku.

Lista kryteriów dla poszczególnych konkursów i profili znajduje się w ZAŁĄCZNIKU II.

3)
Ocena zintegrowana

Liczba kandydatów zaproszonych do tego etapu będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów dla poszczególnych konkursów i profili. Kandydaci, którzy podczas doboru na podstawie kwalifikacji zdobyli najwyższą całkowitą liczbę punktów, zostaną zaproszeni do centrum oceny zintegrowanej na trwające jeden lub dwa dni testy, najprawdopodobniej do Brukseli. Testy na tym etapie odbywać się będą w drugim języku kandydata.

Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru opisane w pkt 1 nie są organizowane jako pierwsze, kandydaci będą je zdawać w centrum oceny zintegrowanej.

W centrum oceny zintegrowanej sprawdzanych będzie: w przypadku konkursów na stanowiska AST - siedem kompetencji ogólnych, a w przypadku konkursów na stanowiska AD - osiem kompetencji ogólnych, oraz kompetencje szczególne wymagane w poszczególnych konkursach i profilach, za pomocą 4 testów (rozmowy badające poziom kompetencji ogólnych i szczególnych, ćwiczenie w grupie i studium przypadku), zgodnie z poniższą tabelą:

Kompetencja Test
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów Studium przypadku Ćwiczenie w grupie
2. Komunikacja Studium przypadku Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
3. Jakość i wydajność pracy Studium przypadku Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
4. Nauka i rozwój osobisty Ćwiczenie w grupie Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
5. Ustalanie priorytetów i organizacja Studium przypadku Ćwiczenie w grupie
6. Odporność Ćwiczenie w grupie Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
7. Umiejętność pracy w zespole Ćwiczenie w grupie Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
8. Zdolności przywódcze (oceniane tylko w przypadku konkursu na stanowiska AD) Ćwiczenie w grupie Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
Wymagane minimum dla konkursów AST 3/10 za każdą kompetencję i 35/70 ogółem
Wymagane minimum dla konkursów AD 3/10 za każdą kompetencję i 40/80 ogółem
Współczynnik ważności kompetencji ogólnych 45 % całkowitej liczby punktów
Kompetencja Test
Kompetencje szczególne w dziedzinie konkursu Rozmowa badająca poziom kompetencji szczególnych
Wymagane minimum (dla konkursów AST i AD) 50/100
Współczynnik ważności kompetencji szczególnych 55 % całkowitej liczby punktów
4)
Lista rezerwowa

Po sprawdzeniu dokumentów załączonych do formularzy zgłoszeniowych komisja konkursowa sporządzi dla każdego z konkursów i profili listę rezerwową, na której umieści nazwiska kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie i którzy po etapie oceny zintegrowanej mają najwyższą liczbę punktów. Nazwiska umieszczane są według zdobytych punktów, do momentu, gdy osiągnięta zostanie pożądana liczba laureatów. Nazwiska na liście będą wymienione w porządku alfabetycznym.

GDZIE I KIEDY MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ?

Zgłoszenia można składać przez internet na stronie EPSO http://jobs.eu-careers.eu do dnia:

23 lipca 2015 r., godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ZAKRES OBOWIĄZKÓW

EPSO/AD/310/15
1.
Kurator (AD 7)

Kuratorzy odpowiadać będą za organizację wystaw muzealnych, zwłaszcza wystaw czasowych i objazdowych. Do ich zadań należeć będzie wyszukiwanie treści i eksponatów prezentowanych na tych wystawach, opieka kuratorska nad nimi oraz tworzenie ich we współpracy z twórcami. Kuratorzy odpowiadać będą także za aktualizację ekspozycji stałej i wzbogacanie zbiorów muzeum.

Do obowiązków kuratorów należeć będzie:

-
opieka kuratorska nad wystawami czasowymi oraz objazdowymi zgodnie z najwyższymi standardami muzealnymi,
-
aktualizacja i odnawianie ekspozycji stałej,
-
wyszukiwanie przedmiotów, obrazów, filmów i innych materiałów prezentowanych na wystawach,
-
wyszukiwanie nowych eksponatów i uzupełnianie zbiorów własnych,
-
redagowanie dokumentacji wystawy i publikacji przeznaczonych dla szerokiego grona odbiorców, a równocześnie spełniających standardy akademickie,
-
nawiązywanie kontaktów z innymi muzeami i zainteresowanymi stronami w dziedzinach wchodzących w ich zakres kompetencji,
-
reprezentowanie Domu Historii Europejskiej w kontaktach ze specjalistami ze środowisk akademickich i muzealnych,
-
koordynowanie zespołu asystentów kuratora.
2.
Edukator muzealny (AD 7)

Zadaniem edukatorów będzie zapewnienie, by różne grupy docelowe i osoby indywidualne wynosiły jak największe korzyści edukacyjne z odwiedzanych wystaw.

Do obowiązków edukatorów należeć będzie:

-
opracowanie strategii nauczania i uczenia się oraz programów edukacyjnych,
-
organizacja wdrażania tych programów,
-
współpraca przy opracowywaniu edukacyjnego aspektu wystaw czasowych i objazdowych,
-
tworzenie zasobów edukacyjnych w celu zapoznania różnych grup docelowych z treściami prezentowanymi przez muzeum,
-
kontakty z nauczycielami, szkołami, partnerami i usługodawcami,
-
zarządzanie różnymi umowami o świadczenie usług,
-
zarządzanie zespołem asystentów edukatora,
-
udział w przygotowywaniu treści wystaw i współpraca w ramach multidyscyplinarnego zespołu,
-
organizacja wizyt i warsztatów dla różnych grup docelowych.
3.
Konserwator - osoba zarządzająca konserwacją i zbiorami (AD 7)

Konserwatorzy odpowiadać będą za ochronę zbiorów własnych muzeum oraz wypożyczonych eksponatów. Od konserwatorów wymaga się ogólnej wiedzy w zakresie różnych technik konserwatorskich.

Do obowiązków konserwatorów należeć będzie:

-
zarządzanie zbiorami muzeum i przepływem eksponatów muzealnych,
-
nadzorowanie wdrażania strategii gromadzenia zbiorów Domu Historii Europejskiej,
-
przygotowywanie decyzji w kwestiach dotyczących zbiorów, takich jak zakupy, otwarty dostęp do zbiorów, oraz w kwestiach związanych z prawami autorskimi,
-
nadzorowanie, monitorowanie i kontrola warunków przechowywania i ekspozycji zbiorów,
-
badanie stanu eksponatów,
-
prowadzenie pełnej dokumentacji konserwatorskiej dotyczącej stanu eksponatów, w tym wizualnej,
-
przeprowadzanie prewencyjnych prac konserwatorskich na eksponatach,
-
nadzorowanie prac konserwatorskich realizowanych przez wykonawców zewnętrznych,
-
planowanie prac restauracyjnych i szacowanie ich kosztu,
-
opracowywanie i wdrażanie odpowiednich standardów; szkolenie się w zakresie najnowszych technik i procedur zarządzania zbiorami i konserwacji w celu utrzymywania aktualnego stanu wiedzy,
-
zarządzanie zespołem asystentów konserwatora.

EPSO/AST/136/15

1.
Asystent kuratora (AST 3)

Asystenci kuratora będą wspomagać kuratorów w realizacji niektórych wspomnianych powyżej aspektów wystawy stałej. W zakresie właściwych im kompetencji asystenci odpowiadać będą za wyszukiwanie treści i eksponatów na potrzeby wystaw i zbiorów muzeum oraz pomoc przy kurateli i organizacji wystaw czasowych i objazdowych.

Do obowiązków asystentów kuratora należeć będzie:

-
wspieranie kuratorów w wyszukiwaniu treści i elementów wzbogacających kolekcję muzeum,
-
asysta przy wyszukiwaniu treści,
-
asysta przy wyszukiwaniu przedmiotów, obrazów, filmów i innych materiałów prezentowanych na wystawach,
-
wsparcie organizacyjne przy tworzeniu wystaw czasowych i objazdowych,
-
asysta przy redagowaniu dokumentacji wystawy i publikacji przeznaczonych dla szerokiego grona odbiorców, a równocześnie spełniających standardy akademickie,
-
kontakty z innymi muzeami i zainteresowanymi stronami w zakresie właściwych im kompetencji.
2.
Asystent ds. zarządzania konserwacją i zbiorami (AST 3)

Asystenci ds. zarządzania konserwacją i zbiorami wspierać będą osoby zarządzające konserwacją i zbiorami w zakresie ochrony zbiorów własnych i wypożyczonych eksponatów i zarządzania nimi. Będą oni odpowiedzialni za zajmowanie się eksponatami, kontrolowanie ich stanu, zabezpieczanie ich i transport oraz kwestie powiązane.

Do obowiązków asystentów ds. zarządzania konserwacją i zbiorami należeć będzie:

-
monitorowanie i kontrola warunków przechowywania i ekspozycji zbiorów,
-
badanie stanu eksponatów,
-
prowadzenie pełnej dokumentacji konserwatorskiej dotyczącej stanu eksponatów, w tym wizualnej,
-
przeprowadzanie prewencyjnych prac konserwatorskich na eksponatach,
-
nadzorowanie prac konserwatorskich realizowanych przez wykonawców zewnętrznych,
-
planowanie prac restauracyjnych i szacowanie ich kosztu,
-
zapewnianie i nadzorowanie odpowiedniego pakowania i transportu otrzymywanych i wysyłanych eksponatów; badanie stanu wypożyczonych eksponatów,
-
opracowywanie i wdrażanie odpowiednich standardów; szkolenie się w zakresie najnowszych technik i procedur konserwacji w celu utrzymywania aktualnego stanu wiedzy,
-
udzielanie pomocy przy organizacji transportu eksponatów, w tym w zakresie usług kurierskich.

Koniec ZAŁĄCZNIKA I, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia

ZAŁĄCZNIK  II

KWALIFIKACJE, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE I KRYTERIA DOBORU

EPSO/AD/310/15

Kurator (AD 7)

1.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Co najmniej 4-letnie ukończone studia uniwersyteckie potwierdzone dyplomem w dziedzinie historii lub innej pokrewnej dziedzinie, oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie powiązanej z ogłoszonym stanowiskiem, zdobyte po uzyskaniu dyplomu.

2.
Kryteria doboru

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria doboru na podstawie kwalifikacji:

1.
Doktorat z historii lub podobnych dziedzin związanych z zakresem przyszłych obowiązków
2.
Studia podyplomowe, inne niż doktorat, w dziedzinie historii, muzealnictwa lub innej pokrewnej dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie opieki kuratorskiej nad wystawami historycznymi
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wyszukiwania różnego rodzaju treści lub eksponatów, takich jak przedmioty, obrazy lub filmy
5.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wyszukiwania treści na potrzeby zbiorów muzeum lub wzbogacania tych zbiorów
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów dla szerokiego grona odbiorców, w szczególności dokumentacji wystawy, katalogów eksponatów i przygotowywania komentarzy audio (voice-overs) dla elementów audiowizualnych
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów według standardów akademickich
8.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu standardów zawodowych w muzeach
9.
Udział w międzynarodowych sieciach zawodowych lub konferencjach międzynarodowych w dziedzinach związanych z zakresem przyszłych obowiązków
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołami
11.
Doświadczenie zawodowe w pracy w środowisku międzynarodowym lub interdyscyplinarnym
12.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Edukator muzealny (AD 7)

1.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Co najmniej 4-letnie ukończone studia uniwersyteckie potwierdzone dyplomem w dziedzinie edukacji muzealnej, muzealnictwa, historii lub w dziedzinie pokrewnej, oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie powiązanej z ogłoszonym stanowiskiem, zdobyte po uzyskaniu dyplomu.

2.
Kryteria doboru

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria doboru na podstawie kwalifikacji:

1.
Doświadczenie zawodowe w zakresie programowania działalności muzeum
2.
Doświadczenie zawodowe w zakresie planowania lub wykonywania działań edukacyjnych, takich jak warsztaty lub zwiedzanie z przewodnikiem dla różnych grup docelowych
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie planowania edukacyjnych aspektów wystawy (np. materiały praktyczne)
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania lub redagowania materiałów edukacyjnych dostosowanych do treści wystaw lub grup docelowych
5.
Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu sondaży opinii publicznej lub ankiet badających satysfakcję klienta
6.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu standardów zawodowych w muzeach
7.
Udział w międzynarodowych sieciach zawodowych lub konferencjach międzynarodowych w dziedzinach związanych z zakresem przyszłych obowiązków
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami, w tym zarządzania zespołami projektowymi
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie procedur udzielania zamówień publicznych
10.
Doświadczenie zawodowe w pracy w środowisku międzynarodowym lub interdyscyplinarnym
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Konserwator - osoba zarządzająca konserwacją i zbiorami (AD 7)

1.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Co najmniej 4-letnie ukończone studia uniwersyteckie potwierdzone dyplomem w dziedzinie konserwatorstwa, muzealnictwa lub pokrewnej dziedzinie, oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie powiązanej z ogłoszonym stanowiskiem, zdobyte po uzyskaniu dyplomu.

2.
Kryteria doboru

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria doboru na podstawie kwalifikacji:

1.
Studia podyplomowe w dziedzinie konserwatorstwa, muzealnictwa lub innej dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków
2.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zbiorami lub eksponatami
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie oceny stanu eksponatów lub szacowania konieczności lub kosztów prac restauracyjnych
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie kontrolowania klimatycznych i oświetleniowych warunków przechowywania zbiorów, panujących w salach wystawowych lub gablotach
5.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zajmowania się eksponatami
6.
Doświadczenie zawodowe w pracy z raportami o stanie bezpieczeństwa i warunkach ekspozycji (facility report)
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie konserwacji prewencyjnej różnego rodzaju przedmiotów i materiałów
8.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu standardów zawodowych w muzeach
9.
Udział w międzynarodowych sieciach zawodowych lub konferencjach międzynarodowych w dziedzinach związanych z zakresem przyszłych obowiązków
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołami
11.
Doświadczenie zawodowe w pracy w środowisku międzynarodowym lub interdyscyplinarnym
12.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

EPSO/AST/136/15

Asystent kuratora (AST 3)

1.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem w dziedzinie historii lub pokrewnej dziedzinie oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie wystaw muzealnych, zdobyte po uzyskaniu dyplomu

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie powiązanej z ogłoszonym stanowiskiem, z czego co najmniej 3 lata w dziedzinie wystaw muzealnych, zdobyte po uzyskaniu świadectwa.

2.
Kryteria doboru

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria doboru na podstawie kwalifikacji:

1.
Studia podyplomowe w dziedzinie historii, muzealnictwa lub innej dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków
2.
Doświadczenie zawodowe w zakresie opieki kuratorskiej nad wystawami historycznymi
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wyszukiwania różnego rodzaju treści lub eksponatów, takich jak przedmioty, obrazy lub filmy
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów dla szerokiego grona odbiorców, w szczególności dokumentacji wystawy, katalogów eksponatów lub przygotowywania komentarzy audio (voice-overs) dla elementów audiowizualnych
5.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu standardów zawodowych w muzeach
6.
Udział w międzynarodowych sieciach zawodowych lub konferencjach międzynarodowych w dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków
7.
Doświadczenie zawodowe w pracy w środowisku międzynarodowym lub interdyscyplinarnym
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Asystent ds. zarządzania konserwacją i zbiorami (AST 3)

1.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem w dziedzinie konserwatorstwa oraz przynajmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie powiązanej z ogłoszonym stanowiskiem, zdobyte po uzyskaniu dyplomu.

LUB

Wykształcenie średnie potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie powiązanej z ogłoszonym stanowiskiem, zdobyte po uzyskaniu świadectwa.

2.
Kryteria doboru

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria doboru na podstawie kwalifikacji:

1.
Odbyte szkolenie w zakresie technik konserwacji różnego rodzaju przedmiotów i materiałów
2.
Doświadczenie zawodowe w zakresie stosowania technik konserwacji lub restauracji różnego rodzaju przedmiotów i materiałów
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie oceny stanu eksponatów lub szacowania konieczności lub kosztów prac restauracyjnych
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie kontrolowania klimatycznych i oświetleniowych warunków przechowywania zbiorów, panujących w salach wystawowych i gablotach, lub doświadczenie zawodowe w pracy z raportami o stanie bezpieczeństwa i warunkach ekspozycji (facility report)
5.
Doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia dokumentacji konserwatorskiej dotyczącej stanu eksponatów, w tym wizualnej
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie konserwacji prewencyjnej różnego rodzaju przedmiotów i materiałów
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zapewniania lub nadzorowania odpowiedniego pakowania i transportu otrzymywanych lub wysyłanych eksponatów
8.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu standardów zawodowych w muzeach
9.
Udział w międzynarodowych sieciach zawodowych lub konferencjach międzynarodowych w dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków
10.
Doświadczenie zawodowe w pracy w środowisku międzynarodowym lub interdyscyplinarnym
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania tekstów w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Koniec ZAŁĄCZNIKA II, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia

ZAŁĄCZNIK  III

JĘZYKI

W świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Włochy przeciwko Komisji, instytucje UE pragną wskazać powody ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

Informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służby, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są najpopularniejszymi drugimi językami w Unii Europejskiej i są najczęściej wybierane przez uczących się jako drugi język. Takie podejście odzwierciedla obecne oczekiwania w stosunku do kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej pod względem poziomu wykształcenia i umiejętności zawodowych, mianowicie znajomość przynajmniej jednego z wymienionych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes i potrzeby służby oraz umiejętności kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzanie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, jaki język jest ich pierwszym językiem urzędowym, są w stanie pracować przynajmniej w jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy.

Z tych samych powodów uzasadnione jest ograniczenie liczby języków komunikacji między kandydatami a instytucją, w tym języków składania zgłoszenia. Zapewnia to również jednolite podejście podczas porównywania kandydatów i sprawdzania ich formularzy zgłoszeniowych.

W celu zapewnienia wszystkim kandydatom równego traktowania mają oni obowiązek przystąpić do testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych. Dotyczy to również kandydatów, których pierwszym językiem urzędowym jest jeden ze wskazanych trzech języków.

Powyższe ustalenia nie ograniczają możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

Koniec ZAŁĄCZNIKA III, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2015.201A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursach otwartych - EPSO/AD/310/15 - 1. Kurator (AD 7) - 2. Edukator muzealny (AD 7) - 3. Konserwator - osoba zarządzająca konserwacją i zbiorami (AD 7) - EPSO/AST/136/15 - 1. Asystent kuratora (AST 3) - 2. Asystent ds. zarządzania konserwacją i zbiorami (AST 3).
Data aktu: 18/06/2015
Data ogłoszenia: 18/06/2015