Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Liberty Global/Ziggo (M.7000).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Liberty Global/Ziggo
(M.7000)

(2015/C 145/05)

(Dz.U.UE C z dnia 1 maja 2015 r.)

1.
W dniu 14 marca 2014 r. Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała zgłoszenie planowanej transakcji, w wyniku której przedsiębiorstwo Liberty Global plc ("Liberty Global") uzyska wyłączną kontrolę nad przedsiębiorstwem Ziggo N.V. ("Ziggo") w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 w drodze oferty publicznej ("proponowana transakcja").
2.
Proponowana transakcja ma wymiar unijny w rozumieniu art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
W dniu 25 marca 2014 r. Niderlandy, za pośrednictwem swojego organu ds. konsumentów i rynków ("ACM"), wniosły o pełne przeniesienie kompetencji w sprawie proponowanej transakcji z Komisji na Niderlandy na mocy art. 9 ust. 2 lit. a) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W dniu 25 czerwca 2014 r. Komisja przyjęła decyzję na podstawie art. 9 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, odrzucając wniosek o odesłanie sprawy.
4.
W dniu 8 maja 2014 r. Komisja stwierdziła, że proponowana transakcja wzbudza poważne wątpliwości co do zgodności z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG i przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
5.
W dniu 14 maja 2014 r., zgodnie z art. 10 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, Komisja przedłużyła termin przeglądu proponowanej transakcji o 20 dni roboczych.
6.
Po przeprowadzeniu dokładnego badania rynku Komisja stwierdziła, że proponowana transakcja prawdopodobnie przeszkodzi znacząco skutecznej konkurencji w odniesieniu do rynku hurtowych dostaw i nabywania kanałów telewizyjnych typu Premium Pay i w związku ze zwiększoną siłą nabywczą podmiotu powstałego w wyniku połączenia w stosunku do nadawców telewizyjnych na rynkach hurtowych dostaw i nabywania kanałów telewizyjnych typu Premium Pay i podstawowych płatnych kanałów telewizyjnych w Niderlandach.
7.
W dniu 14 lipca 2014 r. w celu zaradzenia określonym przez Komisję problemom w zakresie konkurencji przedsiębiorstwo Liberty Global przedstawiło swoje zobowiązania. Komisja przeprowadziła test rynkowy pod kątem zobowiązań i stwierdziła, że aby rozwiązać problemy w zakresie konkurencji zobowiązania należy poprawić.
8.
Ponieważ Liberty Global nie odpowiedziało na wniosek o udzielenie informacji, dnia 1 sierpnia 2014 r. Komisja przyjęła decyzję zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Decyzja zawiesiła termin przeglądu proponowanej transakcji z dnia 4 sierpnia do dnia 19 sierpnia 2014 r., kiedy przedsiębiorstwo Liberty Global odpowiedziało na wniosek o udzielenie informacji.
9.
W dniu 22 sierpnia 2014 r. przedłożono zmieniony pakiet zobowiązań, w wyniku którego przedsiębiorstwo Liberty Global zgadza się na zbycie działalności kanału telewizyjnego Premium Pay Film 1 oraz na przyjęcie pewnych zobowiązań mających na celu dopilnowanie, aby nadawcy telewizyjni byli w stanie oferować treści za pomocą usługi OTT na terytorium Niderlandów.
10.
Na podstawie zmienionych zobowiązań w projekcie decyzji stwierdza się, że proponowana transakcja jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG z zastrzeżeniem, że spełnione zostaną warunki i obowiązki zmierzające do zapewnienia, że Liberty Global wypełni niniejsze zobowiązania.
11.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Uważam, że tak właśnie jest.
12.
Nie otrzymałem od żadnej ze stron wniosku dowodowego ani skargi. Stwierdzam, że strony miały w tej sprawie możliwość skutecznego skorzystania ze swoich praw procesowych.

Bruksela, dnia 30 września 2014 r.

Wouter WILS
1 Na podstawie art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1) (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw).

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2015.145.5

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Liberty Global/Ziggo (M.7000).
Data aktu: 30/09/2014
Data ogłoszenia: 01/05/2015