Sprawa C-621/11 P: Odwołanie od wyroku Sądu (szósta izba) wydanego w dniu 29 września 2011 r. w sprawie T-415/09: New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory),Vallis K. - Vallis A. & Co. O.E., wniesione w dniu 2 grudnia 2011 r. przez New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH.

Odwołanie od wyroku Sądu (szósta izba) wydanego w dniu 29 września 2011 r. w sprawie T-415/09: New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory),Vallis K. - Vallis A. & Co. O.E., wniesione w dniu 2 grudnia 2011 r. przez New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH

(Sprawa C-621/11 P)

(2012/C 25/82)

Język postępowania: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 28 stycznia 2012 r.)

Strony

Wnoszący odwołanie: New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH (przedstawiciele: V. Spitz, A. Gaul, T. Golda, S. Kirschstein-Freund, Rechtsanwälte)

Druga strona postępowania: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory), Vallis K. - Vallis A. & Co. O.E.

Żądania wnoszącego odwołanie

Wnoszący odwołanie wnosi do Trybunału o:

1)
uchylenie wyroku Sądu Unii Europejskiej z dnia 29 września 2011 r. w sprawie T-415/09 oraz
a)
stwierdzenie nieważności decyzji Pierwszej Izby Odwoławczej Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) z dnia 30 lipca 2009 r. w zakresie w jakim odwołanie zostanie oddalone i utrzymane zostanie w mocy odrzucenie zgłoszenia w odniesieniu do towarów należących do klasy 25;

ewentualnie,

b)
skierowanie sprawy do ponownego rozpoznania przez Sąd.
2)
obciążenie Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) kosztami postępowania w pierwszej instancji i kosztami postępowania odwoławczego.

Zarzuty i główne argumenty

Rozpatrywanie dodatkowych dowodów, które zostały złożone po upływie terminu wyznaczonego przez Urząd na przedstawienie takich dowodów stanowi naruszenie art. 42 ust. 2 i ust. 3, art. 76 ust. 2 rozporządzenia nr 207/2009(1) (dawniej art. 43 ust. 2 i ust. 3, art. 74 ust. 2 rozporządzenia nr 40/94) oraz zasady 22 ust. 2 rozporządzenia nr 2868/95.
Przedstawienie dowodów rzeczywistego używania znaku towarowego będącego podstawą sprzeciwu podlega jedynie zasadzie 22 ust. 2 rozporządzenia nr 2868/95. Z brzmienia zasady 22 ust. 2 rozporządzenia nr 2868/95 nie wynikają żadne uprawnienia dyskrecjonalne. Z tego względu art. 76 ust. 2 rozporządzenia nr 207/2009 nie ma w tym zakresie zastosowania. W przypadku, gdy rzeczywiste używanie znaku towarowego będącego podstawą sprzeciwu nie zostało udowodnione w terminie wyznaczonym przez Urząd zgodnie z zasadą 22 ust. 2 zdanie pierwsze rozporządzenia nr 2868/95, sprzeciw należy odrzucić.
W konsekwencji w przypadku, gdy Urząd wzywa wnoszącego sprzeciw do przedłożenia uwag w odpowiedzi na argumenty strony skarżącej w odniesieniu do złożonych dowodów używania zgodnie z art. 75 rozporządzenia nr 207/2009 i zasadą 20 ust. 4 rozporządzenia nr 2868/95, składający sprzeciw może przestawić swoje uwagi. Jednakże złożone dalsze dowody używania nie mogę być wzięte pod uwagę ze względu na to, że zostały złożone po upływie terminu. Biorąc pod uwagę dowody złożone z opóźnieniem Urząd naruszył art. 42 ust. 2 i ust. 3 rozporządzenia nr 207/2009 oraz zasadę 22 ust. 2 rozporządzenia nr 2868/95.
Samo przedłożenie uwag przez stronę skarżącą, w których kwestionuje ona wystarczalność dowodów złożonych w terminie nie uzasadnia wzięcia pod uwagę dodatkowych dowodów używania.
Nawet jeżeli zostanie stwierdzone, że art. 76 ust. 2 rozporządzenia nr 207/2009 ma zastosowanie w odniesieniu do dodatkowych dowodów używania złożonych po upływie terminu, o którym mowa w zasadzie 22 ust. 2 rozporządzenia nr 2868/95, w niniejszej sprawie zostały naruszone art. 42 ust. 2 i ust. 3, art. 76 ust. 2 rozporządzenia nr 207/2009 oraz zasada 22 ust. 2 rozporządzenia nr 2868/95.
Dowody, które zostały przedstawione w późniejszym terminie nie stanowiły dodatkowych dowodów. Aby spełnić wymogi dotyczące składania dodatkowych dowodów, dowody złożone w pierwszym terminie muszą wykazać rzeczywiste używanie znaku towarowego będącego podstawą sprzeciwu, a dowody złożone w późniejszym terminie stanowić poparcie dla udowodnionego już stanu faktycznego. Sąd naruszył zatem art. 76 ust. 2 rozporządzenia nr 207/2009 zezwalając na zastosowanie tego przepisu w postępowaniu odwoławczym.
Nastąpiło nadużycie uprawnień dyskrecjonalnych przyznanych w art. 76 ust. 2 rozporządzenia nr 207/2009. Urząd naruszył przysługujące mu uprawnienia dyskrecjonalne jedynie uwzględniając, że przedłożenie dodatkowych przykładów używania przez składającego sprzeciw było konieczne. Kwestia czy konieczne jest przedłożenie przez jedną stronę postępowania dodatkowych dowodów nie jest czynnikiem, który powinien być brany pod uwagę przez drugą stronę. Na pytanie to musi udzielić odpowiedzi sama zainteresowana strona. Ponadto Urząd nie uwzględnił dalszych okoliczności. Nie przywiązał nawet wagi do wartości złożonego po raz pierwszy materiału dowodowego. Orzekając, iż nie nastąpiło nadużycie uprawnień dyskrecjonalnych Sąd naruszył obowiązujące przepisy prawa.
______

(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 78, s. 1).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2012.25.44

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Sprawa C-621/11 P: Odwołanie od wyroku Sądu (szósta izba) wydanego w dniu 29 września 2011 r. w sprawie T-415/09: New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory),Vallis K. - Vallis A. & Co. O.E., wniesione w dniu 2 grudnia 2011 r. przez New Yorker SHK Jeans GmbH & Co. KG, dawniej New Yorker SHK Jeans GmbH.
Data aktu: 28/01/2012
Data ogłoszenia: 28/01/2012