WZÓR REGULAMINU WEWNĘTRZNEGO KOMITETÓW REGULAMIN WEWNĘTRZNY KOMITETU [NAZWA KOMITETU](2011/C 206/06)
(Dz.U.UE C z dnia 12 lipca 2011 r.)
KOMITET [NAZWA KOMITETU],
uwzględniając [pełny tytuł aktu podstawowego](1), w szczególności jego art. ... [artykuł ustanawiający komitet],
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 182/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. ustanawiające przepisy i zasady ogólne dotyczące trybu kontroli przez państwa członkowskie wykonywania uprawnień wykonawczych przez Komisję(2), w szczególności jego art. 9 ust. 1,
uwzględniając wzór regulaminu wewnętrznego opublikowany przez Komisję(3),
[uwzględniając decyzję Rady z dnia 26 lipca 2010 r. określającą organizację i zasady funkcjonowania Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (2010/427/UE)](*),
PRZYJMUJE NASTĘPUJĄCY REGULAMIN WEWNĘTRZNY:
______
(1) Dz.U. L [...] z [...], s. [...].
(2) Dz.U. L 55 z 28.2.2011, s. 13.
(3) Dz.U. C [...] z [...], s. [...].
(4) Przykładowo w art. 52 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1) podano konkretną definicję konfliktu interesów.
(5) Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43.
(6) Dz.U. L 345 z 29.12.2001, s. 94.
(7) Zgodnie z art. 339 TFUE "Członkowie instytucji Unii, członkowie komitetów, jak również urzędnicy i inny pracownicy Unii są zobowiązani, również po zaprzestaniu pełnienia swoich funkcji, nie ujawniać informacji objętych ze względu na swój charakter tajemnicą zawodową, a zwłaszcza informacji dotyczących przedsiębiorstw i ich stosunków handlowych lub kosztów własnych.".
(8) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.
(*)Uwaga: ten cytat odnosi się jedynie do regulaminu wewnętrznego poszczególnych komitetów objętych instrumentami działań zewnętrznych określonymi w decyzji Rady z dnia 26 lipca 2010 r. określającej organizację i zasady funkcjonowania Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (2010/427/UE).
(**) Uwaga: w regulaminie wewnętrznym mogą zostać zawarte szczegółowe informacje w odniesieniu do tego, z jakimi innymi komitetami można zwoływać spotkania lub jakich konkretnych obszarów mogą one dotyczyć.
(***) Uwaga: jeśli komitet zostaje wezwany do wydania opinii zgodnie z procedurami kilku komitetów, punkt ten należy powtórzyć w regulaminie wewnętrznym danego komitetu, wraz z właściwymi odniesieniami do odpowiednich aktów podstawowych.
(****) Uwaga: w konkretnych obszarach, w których konieczne jest regularne podejmowanie szybkich działań, lub gdy akt podstawowy przewiduje konkretne ramy czasowe w odniesieniu do podejmowanych działań, w regulaminie wewnętrznym danego komitetu można wyznaczyć krótszy termin. Takie przypadki można uznać za "należycie uzasadnione przypadki" w rozumieniu art. 3 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 182/2011.
(*****) Uwaga: regulamin wewnętrzny konkretnego komitetu może stanowić, iż przepis ten ma zastosowanie w szczególności wtedy, gdy zagrożone jest środowisko, zdrowie ludzi, zwierząt lub roślin lub interesy finansowe Unii w rozumieniu art. 325 TFUE, w przypadku kryzysu humanitarnego lub aby uniknąć znacznych zakłóceń na rynkach w zakresie rolnictwa.
(******) Uwaga: w konkretnych obszarach, w których konieczne jest regularne podejmowanie szybkich działań lub gdy akt podstawowy przewiduje konkretne obowiązkowe ramy czasowe na podjęcie działania, regulamin wewnętrzny danego komitetu może stanowić, że co do zasady opinię komitetu uzyskuje się w drodze procedury pisemnej. Takie przypadki można uznać za "należycie uzasadnione przypadki" w rozumieniu art. 3 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 182/2011.