(Sprawa T-209/09)
(2009/C 180/104)
Język skargi: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 1 sierpnia 2009 r.)
Strony
Strona skarżąca: Alder Capital Ltd (Dublin, Irlandia) (przedstawiciele: H. Hartwig i A. von Mühlendahl, adwokaci)
Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)
Stroną postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Halder Holdings BV (Haga, Niderlandy)
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) z dnia 20 lutego 2009 r. w sprawie R 486/2008-2;
– obciążenie strony pozwanej kosztami postępowania, w tym kosztami poniesionymi przez stronę skarżącą w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą; oraz
– obciążenie Halder Holdings BV kosztami postępowania, w tym kosztami poniesionymi przez stronę skarżącą w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą, w przypadku gdyby Halder Holdings BV przystąpiła do sprawy w charakterze interwenienta.
Zarzuty i główne argumenty
Zarejestrowany wspólnotowy znak towarowy będący przedmiotem wniosku o unieważnienie: słowny znak towarowy "ALDER CAPITAL" dla usług należących do klasy 36
Właściciel wspólnotowego znaku towarowego: strona skarżąca
Strona wnosząca o unieważnienie wspólnotowego znaku towarowego: Halder Holdings BV
Prawo ze znaku towarowego przysługujące stronie wnoszącej o unieważnienie: słowne znaki towarowe "Halder" i "Halder Investments" zarejestrowane w Beneluksie dla usług z klas 35 i 36; międzynarodowa rejestracja słownego znaku towarowego "Halder" dla usług należących do klas 35 i 36; używane w obrocie handlowym niezarejestrowane nazwy spółek i nazwy handlowe "Halder", "Halder Holdings", "Halder Investments" i "Halder Interest".
Decyzja Wydziału Unieważnień: unieważnienie wspólnotowego znaku towarowego
Decyzja Izby Odwoławczej: oddalenie odwołania
Podniesione zarzuty:
1) naruszenie art. 57 i 58 rozporządzenia Rady nr 40/94 (obecnie odpowiednio art. 58 i 59 rozporządzenia Rady nr 207/2009), jak również art. 8 ust. 3 rozporządzenia Komisji nr 216/96(1), z uwagi na to, że Izba Odwoławcza błędnie uwzględniła wniosek Halder Holdings BV o ponowne zbadanie kwestii rzeczywistego używania;
2) naruszenie art. 52 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady nr 40/94 (obecnie art. 53 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady nr 207/2009), jak również przepisów art. 55 ust. 1 lit. b) w związku z art. 42 ust. 1 i art. 8 ust. 2 (obecnie odpowiednio art. 56 ust. 1 lit. b), art. 41 ust. 1 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia Rady nr 207/2009), ze względu na to, że Izba Odwoławcza nie odrzuciła od razu złożonego przez Halder Holdings BV wniosku o unieważnienie, w zakresie w jakim wniosek ten opierał się na wcześniejszych prawach, które zostały przeniesione na osobę trzecią.
3) naruszenie przepisów art. 56 ust. 2 i 3 w związku z art. 15 rozporządzenia Rady nr 40/94 (obecnie odpowiednio art. 57 ust. 2 i 3 oraz art. 15 rozporządzenia Rady nr 207/2009), jak również art. 10 dyrektywy Rady 89/104/EWG(2) oraz zasady 40 ust. 6 w związku z zasadą 22 ust. 3 i 4 rozporządzenia Komisji nr 2868/95(3), ze względu na to, że Izba Odwoławcza błędnie uznała, iż Halder Holdings BV wykazała gdziekolwiek rzeczywiste używanie wszystkich swoich wcześniejszych znaków towarowych.
4) ewentualnie, naruszenie art. 8. ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady nr 40/94 (obecnie art. 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady nr 207/2009), z uwagi na to, że Izba Odwoławcza błędnie uznała, że istniało prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w przypadku rozpatrywanych znaków towarowych.
______
(1) Rozporządzanie Komisji (WE) Nr 216/96 z dnia 5 lutego 1996 r. ustanawiające regulamin wewnętrzny izb odwoławczych Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (Dz.U. L 28, s. 11)
(2) Pierwsza Dyrektywa Rady z dnia 21 grudnia 1988 r. mająca na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych (Dz.U. L 40. s.1)
(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2868/95 z dnia 13 grudnia 1995 r. wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 303, s. 1)
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.180.56 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa T-209/09: Skarga wniesiona w dniu 27 maja 2009 r. - Alder Capital przeciwko OHIM - Halder Holdings (ALDER CAPITAL). |
| Data aktu: | 01/08/2009 |
| Data ogłoszenia: | 01/08/2009 |