Formularz informacji zbiorczych, który należy przedłożyć przy każdorazowym wdrożeniu programu pomocy wyłączonego na mocy niniejszego rozporządzenia i przy każdorazowym przyznaniu pomocy ad hoc niepodlegającej jakiemukolwiek programowi pomocy, wyłączonej na mocy niniejszego rozporządzenia.

Formularz informacji zbiorczych, który należy przedłożyć przy każdorazowym wdrożeniu programu pomocy wyłączonego na mocy niniejszego rozporządzenia i przy każdorazowym przyznaniu pomocy ad hoc niepodlegającej jakiemukolwiek programowi pomocy, wyłączonej na mocy niniejszego rozporządzenia

(2009/C 131/04)

(Dz.U.UE C z dnia 10 czerwca 2009 r.)

1. Państwo członkowskie: Estonia

2. Region/organ przyznający pomoc: Estonia/Maaelu Edendamise Sihtasutus

3. Nazwa programu pomocy: XF 2/2009 - Maaelu Edendamise Sihtasutuse tagatiste abikava raames tagatise saamiseks esitatavad nõuded ja tagatise taotlemise kord

4. Podstawa prawna:

Maaelu Edendamise Sihtasutuse tagatiste abikava raames tagatiste saamiseks esitatavad nõuded ja tagatise taotlemise kord. Kinnitatud Maaelu Edendamise Sihtasutuse nõukogu 20 novembri 2008 otsusega (protokoll nr 10 p 2).

Kalandusturu korraldamise seadus https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12803787

5. Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy ad hoc przyznanej podmiotowi: 15.646.600 EEK

6. Maksymalna intensywność pomocy: Przy przyznawaniu pomocy dla przedsiębiorstw, których działalność polega na produkcji, przetwórstwie i wprowadzaniu na rynek produktów rybołówstwa lub dla podmiotów o celu niezarobkowym reprezentujących tego rodzaju przedsiębiorstwa, wkład publiczny przyznany na operację nie przekracza limitów określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1198/2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rybackiego(1).

7. Data wejścia w życie: dnia 20 listopada 2008 r.

8. Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej (nie później niż do dnia 30 czerwca 2014 r.); należy określić: w ramach programu: datę, do której pomoc może zostać przyznana: dnia 31.12.2013

9. Cel pomocy: Celem pomocy jest ułatwienie małym i średnim przedsiębiorstwom(2) dostępu do środków finansowych z uwzględnieniem zasad określonych w obwieszczeniu Komisji w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy państwa w formie gwarancji(3), które ma zastosowanie do pomocy we wszystkich sektorach gospodarki, włączając sektor rybołówstwa.

10. Należy określić, który z art. 8-24 ma zastosowanie: 8, 11. 15, 16, 17, 18, 19 oraz 20.

11. Przedmiotowa działalność: Produkcja, przetwórstwo i wprowadzanie na rynek produktów rybołówstwa.

12. Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Maaelu Edendamise Sihtasutus

R. Tobiase 4

10147 Tallinn

EESTI/ESTONIA

13. Adres strony internetowej, na której można znaleźć pełny tekst programu pomocy lub kryteria i warunki, zgodnie z którymi przyznawana jest pomoc ad hoc niepodlegająca programowi pomocy: http://www.mes.ee/failid/Tagatiste%20abikava%2020.11.2008.pdf

14. Uzasadnienie: Celem pomocy jest ułatwienie małym i średnim przedsiębiorstwom dostępu do środków finansowych i zapewnienie, że środki finansowe są dostępne również dla tych MŚP, które nie otrzymują ich w ramach Europejskiego Funduszu Rybackiego.

1. Państwo członkowskie: Hiszpania

2. Region/organ przyznający pomoc: La Rioja

3. Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzy-mującego pomoc ad hoc: XF 7/2009 - Régimen de ayudas para el fomento de la acuicultura y de ía transformación y comercialización de los productos de la pesca y la acuicultura.

4. Podstawa prawna: Orden no 6/2008, de 20 de mayo de 2008, de la Consejería de Industria. Innovación y Empleo, por la que se aprueban las bases reguladoras de concesión de subvenciones para eí fomento de la acuicultura y de la transformación y comercialización de los productos de la pesca y la acuicultura (Boletín Oficial de La Rioja número 72. de 31 de mayo de 2008) modificada por Orden no 20/2009, de 17 de febrero (Boletín Oficial de La Rioja número 24, de 20 de febrero de 2009).

5. Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy ad hoc przyznanej podmiotowi: 0,4 mln EUR

6. Maksymalna intensywność pomocy: 40 %

7. Data wejścia w życie: dnia 21 lutego 2009 r.

8. Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej (nie później niż do dnia 30 czerwca 2014 r.); należy określić:

– w ramach programu: datę, do której pomoc może zostać przyznana: dnia 30 czerwca 2014 r.

– w przypadku pomocy ad hoc: przewidywaną datę spłaty ostatniej raty.

9. Cel pomocy: wspieranie akwakultury oraz przetwórstwa i dystrybucji produktów rybołówstwa i akwakultury.

10. Należy określić, który z art. 8-24 ma zastosowanie: Artykuł 11 i 16.

11. Przedmiotowa działalność: akwakultura oraz przetwórstwo i dystrybucja hurtowa produktów rybołówstwa i akwakultury.

12. Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Agencia de Desarrollo Económico de la Rioja (ADER)

Muro de la Mata 13-14

26071 Logroño (La Rioja)

ESPAÑA

13. Adres strony internetowej, na której można znaleźć pełny tekst programu pomocy lub kryteria i warunki, zgodnie z którymi przyznawana jest pomoc ad hoc niepodlegająca programowi pomocy:

http://www2.larioja.org/pls/dad_user/G04.texto_integro?p_cdi_accn=59-210130

http://www2.larioja.org/pls/dad_user/G04.texto_integro?p_cdi_accn=50-230148

14. Uzasadnienie:

Dotacje, o których mowa w zarządzeniu nr 6/2008 z dnia 20 maja 2008 r. Zmienionego zarządzeniem nr 20/2009 z dnia 17 lutego 2009, stanowią część programu operacyjnego dla sektora rybołówstwa w Hiszpanii na okres 2007-2013, współfinansowanego przez Europejski Fundusz Rybacki.

Przewiduje się jednak, że wkład finansowy ze strony Agencia de Desarrollo Económico de La Rioja będzie większy od wkładu przewidzianego w programie operacyjnym, wobec czego uznać należy, że zastosowanie ma art. 7 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 1198/2006 z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rybackiego, w związku z czym zastosowanie mają także przepisy art. 87, 88 i 89 Traktatu.

1 Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

2. Region/organ przyznający pomoc: Wales - Welsh Assembly Government

3. Tytuł programu pomocy: XF 8/2009 - Collective Investments in Fishing, Processing and Marketing Scheme

4. Podstawa prawna:

Rozporządzenia w zakresie Europejskiego Funduszu Rybackiego z 2009 r. (dotyczące pomocy przyznanej Walii).

The Government of Wales Act 2006 Sections 59(1) and 162 of and paragraphs 28 and 30 of Schedule 11

5. Planowane w ramach programu roczne wydatki: 250.000 GBP w ciągu jednego roku

6. Maksymalna intensywność pomocy: 100 % (art. 37 lit. h) rozporządzenia Rady (WE) nr 1198/2006

7. Data wejścia w życie: dnia 24 marca 2009 r.

8. Czas trwania programu pomocy: do dnia 30 kwietnia 2009 r.

9. Cel pomocy: Wsparcie na rzecz zwiększenia zyskowności sektora połowów przybrzeżnych poprzez działania wspólne

10. Należy określić, który z art. 8-24 ma zastosowanie: Artykuł 17 - działania wspólne

11. Przedmiotowa działalność: Zapewnienie inwestycji kapitałowych na rzecz przybrzeżnej floty połowowej w zakresie wytwórni lodu, infrastruktury nabrzeżowej i urządzeń do trans-portu żywych ryb dla podmiotów wykorzystujących jednostki o długości poniżej 12 metrów.

12. Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Fisheries Unit

Welsh Assembly Government

Government Buildings

Northgate Street

Aberystwyth

Ceredigion

SY23 2JS

UNITED KINGDOM

13. Adres strony internetowej, na której można znaleźć kryteria i warunki, zgodnie z którymi przyznawana jest pomoc: http://wales.gov.uk/topics/environmentcountryside/foodandfisheries/fisheries/commercialfishing/ collectinvestinprocessandmarkt/?lang=en

14. Uzasadnienie: W ramach obowiązującego EFR dostępny jest bardzo ograniczony zakres instrumentów dla walijskich rybaków, przez co istnieje realne zagrożenie, iż w przypadku braku poprawy dochodów w tym sektorze (poprzez zwiększenie zdolności do wytwarzania wartości dodanej), rybołówstwo łodziowe przybrzeżne może, w dłuższej perspektywie, zaniknąć.

______

(1) Dz.U. L 223 z 15.8.2006, s. 1.

(2) Każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą bez względu na jego formę prawną, zatrudniający mniej niż 250 osób i którego roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub którego całkowity bilans roczny nie przekracza 43 mln EUR i spełniający pozostałe warunki określone w rozporządzeniu w sprawie wyłączeń grupowych.

(3) Dz.U. C 155, z 20.6.2008, s. 10. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:155:0010:0022:EN:PDF

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2009.131.8

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Formularz informacji zbiorczych, który należy przedłożyć przy każdorazowym wdrożeniu programu pomocy wyłączonego na mocy niniejszego rozporządzenia i przy każdorazowym przyznaniu pomocy ad hoc niepodlegającej jakiemukolwiek programowi pomocy, wyłączonej na mocy niniejszego rozporządzenia.
Data aktu: 10/06/2009
Data ogłoszenia: 10/06/2009