Skarga wniesiona w dniu 4 stycznia 2008 r. - Nestlé przeciwko OHIM - Master Beverage Industries (Golden Eagle)(Sprawa T-5/08)
(2008/C 64/88)
Język skargi: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 8 marca 2008 r.)
Strony
Strona skarżąca: Société des Produits Nestlé SA (Vevey Szwajcaria) (przedstawiciel: adwokat A. von Mühlendahl)
Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)
Uczestnikiem postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Master Beverage Industries Pte Ltd (Singapur, Singapur)
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej pozwanego z dnia 1 października 2007 r. w sprawie R 563/2006-2 (wspólnotowy znak towarowy nr 3.157.005);
– stwierdzenie, że zakwestionowane zgłoszenie nr 3.157.005 wspólnotowego znaku towarowego przedstawiającego czerwony kubek z napisem "Golden Eagle" i podobizną orła musi zostać odrzucone;
– obciążenie pozwanego kosztami postępowania, w tym koszty poniesione przez skarżącą w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą;
– obciążenie Master Beverage, drugiej strony w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą, kosztami postępowania, w tym kosztami poniesionymi przez skarżącą w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą, w przypadku, gdyby spółka ta zgłosiła udział w niniejszym postępowaniu w charakterze interwenienta.
Zarzuty i główne argumenty
Zgłaszający wspólnotowy znak towarowy: Master Beverage Industries Pte Ltd
Zgłoszony wspólnotowy znak towarowy: Graficzny znak towarowy "Golden Eagle" zgłoszony dla towarów z klasy 30 - zgłoszenie nr 3.157.005
Właściciel znaku lub oznaczenia, na które powołano się w sprzeciwie: Skarżąca
Znak lub oznaczenie, na które powołano się w sprzeciwie: Wspólnotowe, międzynarodowe i krajowe graficzne i słowne znaki towarowe "Red Cup", "Gold Blend" oraz przedstawienia kubka do, między innymi, kawy
Decyzja Wydziału Sprzeciwów: Odrzucenie sprzeciwu w całości
Decyzja Izby Odwoławczej: Oddalenie odwołania
Podniesione zarzuty: Naruszenie art. 8 ust. 1 lit. b) i art. 8 ust. 5 rozporządzenia Rady nr 40/94, ponieważ kolidujące znaki towarowe cechują się wysokim stopniem podobieństwa z uwagi na identyczne rozmieszczenie dziewięciu elementów występujących zarazem w zgłoszonym znaku towarowym i w większości wcześniejszych znaków towarowych, które mają samoistny charakter odróżniający.