(2008/C 230/07)
(Dz.U.UE C z dnia 9 września 2008 r.)
Numer XA: XA 264/07
Państwo członkowskie: Estonia
Region: Estonia
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego
pomoc indywidualną:
Newcastle' haiguse likvideerimise kulude katmine Abja Muna OÜ-le
Podstawa prawna:
Loomatauditőrje seadus (RT I 1999, 57, 598; 97, 861; 2000, 82, 526; 2001, 3, 4; 88, 531; 93, 566; 2002 13, 80; 61, 375; 63, 387; 96, 566; 2004, 19, 135; 34, 236; 2005, 37, 286; 61, 477; 2006, 21, 162; 2007, 1,1; 12, 66; 11, 114)
Vabariigi Valitsuse 1. augusti 2000. a määrus nr 260
Eriti ohtlike loomataudide ennetamise ja tőrjega seotud kulude hüvitamise tingimused ja kord (RT I 2000, 64, 420; 2006, 31, 241)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Łączna kwota: 550.000 EEK.
1) Zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 producent otrzymuje maksymalnie 237.200 EEK w formie usług dotowanych za pośrednictwem Komisji Weterynaryjnej i Żywności.
2) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 producent otrzymuje rekompensatę w wysokości do 300.100 EEK
Maksymalna intensywność pomocy: Do 100 %
Data realizacji: 10 października 2007 r.
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 31 grudnia 2007 r.
Cel pomocy: Pomoc przyznaje się na mocy art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 Ministerstwo Rolnictwa przyznaje rolnikowi pomocy za pośrednictwem Komisji Weterynaryjnej i Żywności. Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 Ministerstwo Rolnictwa przyznaje pomoc Komisji Weterynaryjnej i Żywności, która następnie wypłaca rolnikowi rekompensatę poniesionych kosztów
Sektor(-y) gospodarki: Kod NACE A00124 (drób)
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Pőllumajandusministeerium
Lai 39/41
EE-Tallinn 15056
Veterinaar- ja Toiduamet
Väike-Paala 3
EE-Tallinn 11415
Adres internetowy:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1046235
Inne informacje: -
Numer XA: XA 349/07
Państwo członkowskie: Włochy
Region: Sardegna
Nazwa programu pomocy:
Legge regionale 11 marzo 1998, n. 8, articolo 23 (aiuti per i danni alla produzione agricola). Sostegno a favore degli allevatori per fronteggiare la scrapie degli ovicaprini - Indennizzi per la perdita di reddito - anni 2004-2007
Podstawa prawna:
L.R. 11 marzo 1998, n. 8, articolo 23.
Deliberazione della giunta regionale n. 25/34 del 3 luglio 2007 recante «Legge regionale 11 marzo 1998, n. 8, articolo 23 (aiuti per i danni alla produzione agricola) - Sostegno a favore degli allevatori per fronteggiare la scrapie degli ovicaprini - Indennizzi per la perdita di reddito - anni 2004-2007 - Direttive di attuazione».
Deliberazione della giunta regionale n. 42/16 del 24 ottobre 2007: Modifica della deliberazione della giunta regionale n. 25/34 del 3 luglio 2007 recante «Legge regionale 11 marzo 1998, n. 8, articolo 23 (aiuti per i danni alla produzione agricola) - Sostegno a favore degli allevatori per fronteggiare la scrapie degli ovicaprini - Indennizzi per la perdita di reddito - Anni 2004-2007 - Direttive di attuazione»
Planowane w ramach programu roczne wydatki: Wkład finansowy przeznaczony na pomoc, pokrywającą straty poniesione w latach 2004, 2005, 2006 i 2007, wynosi łącznie 2.000.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy: Maksymalną intensywność pomocy ustala się na poziomie 70 % strat obliczonych z uwzględnieniem wartości strat w produkcji, po odjęciu kosztów pośrednich, których nie poniósł hodowca (zakup pasz i koszty sanitarne), z rozróżnieniem zwierząt nierasowych i zwierząt wpisanych do księgi hodowlanej. Poniżej przedstawiono szczegóły dotyczące obliczeń.
| Obliczanie kwoty pomocy EUR/owce i kozy | Owce i kozy nierasowe | Owce i kozy wpisane do księgi hodowlanej |
| Wartość produkcji mleka | 102,60 | 125,40 |
| Wartość jagnięcia/koźlęcia | 43,00 | 43,00 |
| Produkcja przeznaczona do sprzedaży | 145,60 | 168,40 |
| Koszty pośrednie | - 29,12 | - 33,68 |
| Utrata dochodu | 116,48 | 134,72 |
| Intensywność pomocy | 70 % | |
| Kwota pomocy przyznawanej na jedną owcę/kozę | 81,53 | 94,30 |
Wartość strat w produkcji mleka, przypadająca na jedno zwierzę, została określona na podstawie średniej ceny mleka owczego ustalonej przez ISMEA w 2006 r., tzn. 0,57 EUR za litr, zestawionej z roczną produktywnością owcy sardyńskiej, wynoszącą średnio 180 litrów w przypadku owcy nierasowej oraz 220 litrów w przypadku owcy wpisanej do księgi hodowlanej.
Wartość związana ze stratą jagnięcia/koźlęcia została oszacowana na średnio 43 EUR na podstawie średniej wagi wynoszącej 9-10 kg/sztukę i średniej ceny na poziomie 4,5 EUR/kg, ustalonej w oparciu o wykaz cen ubojowych/cen producenta dla jagniąt, uzyskany z bazy danych ISMEA dla okresu listopad-grudzień 2006 r.
Produkcję stada przeznaczoną do sprzedaży stanowi wartość produkcji mleka plus wartość jagniąt/koźląt
Data realizacji: Pomoc będzie miała zastosowanie w odniesieniu do całego pogłowia dorosłych owiec i kóz poddawanych ubojowi na polecenie władz sanitarnych, począwszy od dnia 4 lipca 2004 r.
Czas trwania programu pomocy: Do grudnia 2007 r.
Cel pomocy: Pomoc stosuje się zgodnie z art. 10 rozporządzenia i ma ona na celu zrekompensowanie rolnikom strat w produkcji dorosłych owiec i kóz, które zostały poddane ubojowi na polecenie władz sanitarnych z uwagi na wystąpienie objawów trzęsawki (scrapie), choroby degeneracyjnej atakującej centralny system nerwowy owcy i kozy
Sektor(-y) gospodarki: Hodowla zwierząt: owce i kozy
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Regione autonoma della Sardegna
Assessorato dell'agricoltura e riforma agro-pastorale
Via Pessagno, 4
I-09125 Cagliari
Adres internetowy:
Tekst decyzji nr 25/34 z dnia 3 lipca 2007 r. (deliberazione n. 25/34 del 3 luglio 2007) można znaleźć pod adresem:
http://www.regione.sardegna.it/documenti/1_72_20070703165033.pdf
tekst załącznika:
http://www.regione.sardegna.it/documenti/1_72_20070703165715.pdf
Tekst decyzji nr 42/16 z dnia 24 października 2007 r. zmieniającej decyzję nr 25/34 z dnia 3 lipca 2007 r. (deliberazione n. 42/16 del 24 ottobre 2007 che modifica la deliberazione n. 25/34 del 3 luglio 2007) można znaleźć pod adresem:
http://www.regione.sardegna.it/documenti/1_72_20071024111304.pdf
tekst załącznika:
http://www.regione.sardegna.it/documenti/1_72_20071024111334.pdf
Inne informacje: Ponieważ zdiagnozowanie trzęsawki u żywego zwierzęcia nie jest możliwe z uwagi na brak testów pozwalających na jej wykrycie, chorobę można jedynie podejrzewać na podstawie objawów klinicznych, natomiast testy potwierdzające przeprowadza się głównie na mózgu lub, w mniejszym stopniu, na organach limfatycznych pobranych od martwego zwierzęcia.
W związku z tym kontrola patologii, w przypadku jej odkrycia w stadzie, odbywa się przy pomocy uboju selektywnego zwierząt podatnych genetycznie na trzęsawkę, a także poprzez inne środki ograniczające przewidziane w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1492/2004 z dnia 23 sierpnia 2004 r. dotyczącym zmiany rozporządzenia (WE) nr 999/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady, co do środków wyeliminowania pasażowalnej encefalopatii gąbczastej u bydła oraz grupy zwierząt obejmującej owce i kozy, handlu i importu nasienia i embrionów owiec i kóz oraz określonego materiału ryzyka.
W szczególności załącznik VII do wspomnianego rozporządzenia (WE) nr 999/2001, zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1492/2004, reguluje wprowadzanie zwierząt do gospodarstw, w którym dokonano uboju i całkowitego zniszczenia zwierząt genetycznie wrażliwych, oraz określa ich cechy genetyczne, zakazując wprowadzania do gospodarstw zwierząt nieposiadających przewidzianych cech.
W tym kontekście należy dodać, że władze regionalne uruchomiły ostatnio specjalne programy mające na celu, z jednej strony, ulepszenie genetyczne populacji sardyńskich, z drugiej strony, przezwyciężenie przy pomocy zwierząt odpornych genetycznie trudności związanych z odbudową stad hodowlanych, w których dokonywano uboju.
Najważniejsze spośród uruchomionych programów to "Regionalny plan selekcji genetycznej na rzecz zwiększenia odporności na encefalopatie gąbczaste u owiec na rok 2006", mający na celu zwiększenie częstotliwości występowania allelu ARR, który nadaje odporność genetyczną na wystąpienie pasażowalnych encefalopatii gąbczastych (TSE), oraz program na rzecz "Stworzenia i utrzymania stada początkowego do produkcji tryków homozygotycznych odpornych na locus genu PrP do wykorzystania w pierwszej kolejności w hodowlach będących ogniskami choroby", nastawionego w szczególności na produkcję odpornych tryków homozygotycznych w celu zaspokojenia potrzeb wspomnianych hodowli.
Pomimo uruchomienia wymienionych wyżej programów czas potrzebny do rekonstrukcji stad hodowlanych, a tym samym potencjału produkcyjnego gospodarstw, jest w dalszym ciągu znaczny, ponieważ efektów obu programów, nawet wdrażanych równocześnie, można spodziewać się dopiero w następnym roku po uboju, kiedy produktywne staną się nowe zwierzęta pochodzące z wewnętrznego odnowienia stada, zaplanowanego zgodnie z odpowiednimi programami selekcji genetycznej; ponadto występują obiektywne trudności ze znalezieniem na rynku zwierząt odpowiednich pod względem genetycznym do celów odbudowy i odpowiadających określonym cechom genetycznym.
Dlatego też, uwzględniając fakt, że wspomniane trudności stanowią przeszkodę dla zastąpienia zwierząt w miesiącach następujących po ich uboju, i zważywszy, że owca sardyńska hodowana jest głównie na potrzeby produkcji mleka, oraz że produktywność owiec mlecznych na Sardynii ma charakter sezonowy (zazwyczaj między styczniem a lipcem), straty w produkcji, obliczone na podstawie wartości wskazanych w punkcie "Maksymalna intensywność pomocy", odnoszą się do okresu jednego roku
Stefania MANCA
Dyrektor Departamentu Produkcji
Numer XA: XA 356/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje Občine Selnica ob Dravi
Nazwa programu pomocy:
Državne pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Selnica ob Dravi 2007-2013
Podstawa prawna:
Pravilnik o dodeljevanju državnih pomoči, pomoči de minimis in izvajanju drugih ukrepov razvoja podeželja v občini Selnica ob Dravi
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 14.187 EUR
2008 r.: 15.000 EUR
2009 r.: 15.500 EUR
2010 r.: 17.000 EUR
2011 r.: 20.000 EUR
2012 r.: 22.000 EUR
2013 r.: 25.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych zajmujących się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach,
– do 60 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycja dotyczy młodych rolników i jest dokonywana przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.
Celem tej pomocy są inwestycje w zachowanie charakteru gospodarstw, zakup sprzętu wykorzystywanego do produkcji rolnej, stałe uprawy i podniesienie jakości gruntów rolnych i pastwisk.
2. Zachowanie tradycyjnych budynków:
– w przypadku obiektów nieprodukcyjnych - do 100 % faktycznych kosztów,
– w przypadku środków produkcji należących do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,
– istnieje możliwość przyznania dodatkowej pomocy w wysokości do 100 % w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania historycznego charakteru obiektów stanowiących dziedzictwo kulturalne.
3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– pomoc gminy w wysokości do 50 % kwalifikowalnych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby, z uwzględnieniem finansowania z budżetu krajowego.
4. Scalanie gruntów:
– do 100 % kwalifikowalnych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych, włączając koszty inspekcji.
5. Pomoc przyznawana w celu zachęcenia do wytwarzania wysokiej jakości produktów rolnych:
– do 100 % kosztów kwalifikowalnych, przy czym pomoc jest przyznawana w postaci dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
6. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:
– do 100 % kosztów ponoszonych na edukację i szkolenia rolników, kosztów usług doradczych, organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych. Pomoc należy przyznać w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Listopad 2007 r. (pomoc nie zostanie przydzielona przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Artykuły 8-13 "Zasad przyznawania pomocy państwa, pomocy de minimis i innych środków pomocowych na rzecz programów rozwoju obszarów wiejskich w gminie Selnica ob Dravi" przewidują środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwa rolne,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 14: Pomoc na wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Selnica ob Dravi
Slovenski trg 4
SLO-2352 Selnica ob Dravi
Adres internetowy:
http://www.izit.si/muv/index.php?action=showIzdaja&year=2007&izdajaID=421
(stran 859, št. predpisa 447)
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)
Wójt gminy Selnica ob Dravi
Jurij LEP
Numer XA: XA 363/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje občine Sv. Andraž v Slov. goricah
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Finančne intervencije v kmetijstvo v Občini Sv. Andraž v Slov. goricah
Podstawa prawna:
Pravilnik o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Sv. Andraž v Slov. goricah
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 4.173 EUR
2008 r.: 4.173 EUR
2009 r.: 4.173 EUR
2010 r.: 4.173 EUR
2011 r.: 4.173 EUR
2012 r.: 4.173 EUR
2013 r.: 4.173 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji na pozostałych obszarach,
– do 60 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania, jeżeli inwestycji dokonuje młody rolnik przed upływem pięciu lat od założenia gospodarstwa rolnego. Młodzi rolnicy muszą spełniać wymogi art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1698/2005.
Pomoc jest przyznawana w postaci dotacji i współfinansowania odsetek od kredytów.
Pomocy udziela się w przypadku inwestycji w modernizację gospodarstw rolnych (inwestycje w przetwórstwo produkcji roślinnej, inwestycje w produkcję zwierzęcą), oraz w zarządzanie pastwiskami i gruntami rolnymi.
2. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– pomoc udzielana przez gminę pokrywa różnicę między współfinansowaniem składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadająca 50 % kwalifikowalnych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby.
3. Zapewnienie wsparcia technicznego:
– pomoc pokrywa do 50 % kwalifikowalnych kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów oraz kosztów publikacji, katalogów, stron internetowych i upowszechniania wiedzy naukowej,
– pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów
Data realizacji: Listopad 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Projekt "Zasad przyznawania pomocy państwa na ochronę i rozwój rolnictwa w gminie Sv. Andraž v Slov. goricah" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Sv. Andraž v Slov. goricah
Vitomarci 71
SLO-2255 Vitomarci
Adres internetowy:
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)
Franci KREPŠA
Wójt gminy Sv. Andraž v Slov. goricah
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.230.7 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
| Data aktu: | 09/09/2008 |
| Data ogłoszenia: | 09/09/2008 |