Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001

(2008/C 227/03)

(Dz.U.UE C z dnia 4 września 2008 r.)

Numer XA:XA 270/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Občina Prebold

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Pomoč za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Prebold za programsko obdobje 2007-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Prebold za programsko obdobje 2007-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 37.000 EUR

2008 r.: 37.000 EUR

2009 r.: 39.000 EUR

2010 r.: 39.000 EUR

2011 r.: 40.000 EUR

2012 r.: 40.000 EUR

2013 r.: 40.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych zajmujących się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach,

– do 60 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycja dotyczy młodych rolników i jest dokonywana przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.

Pomoc przeznaczona jest na inwestycje w modernizację gospodarstw, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów rolnych i pastwisk.

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– w przypadku obiektów nieprodukcyjnych - do 100 % faktycznych kosztów,

– w przypadku środków produkcji należących do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– dodatkowa pomoc w wysokości do 100 % może zostać przyznana w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.

3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:

– do 100 % faktycznych kosztów, jeśli przeniesienie obejmuje tylko rozbiórkę, przemieszczenie i ponowne postawienie istniejących budynków,

– jeśli w wyniku przeniesienia budynków w interesie publicznym rolnik uzyskuje możliwość korzystania z bardziej nowoczesnych urządzeń, musi on wnieść wkład własny w wysokości co najmniej 60 % wzrostu wartości obiektów po przeniesieniu, lub 50 % tego wzrostu na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania. Jeśli beneficjentem jest młody rolnik, wkład ten wynosi odpowiednio co najmniej 55 % i 45 %,

– jeśli przeniesienie budynków skutkuje wzrostem zdolności produkcyjnych, wkład ze strony beneficjenta musi być równy co najmniej 60 % wydatków związanych z tym wzrostem, lub 50 % tych wydatków na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania. Jeśli beneficjentem jest młody rolnik, wkład ten wynosi odpowiednio co najmniej 55 % i 45 %.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowanych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia zbiorów i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt hodowlanych na wypadek choroby.

5. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % rzeczywiście poniesionych kwalifikowanych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– do 100 % rzeczywiście poniesionych kosztów; pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– pomoc może obejmować do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie oraz organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, a także kosztów publikacji i stron internetowych. Pomoc należy przyznać w formie rzeczowej za pośrednictwem usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Październik 2007 r. (pomoc nie zostanie przyznana przed opublikowaniem streszczenia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013

Cel pomocy: Główny cel: wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne:

Rozdział II projektu "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Prebold w latach 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Prebold

Hmeljarska cesta 3

SLO-3312 Prebold

Adres internetowy:

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200785&dhid=91588

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i produktów obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)

Vinko DEBELAK

Wójt gminy Prebold

Numer XA:XA 289/07

Państwo członkowskie: Republika Litewska

Region: -

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Parama ūkiams modernizuoti 2007-2013 m.

Podstawa prawna:

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. rugpjūčio 24 d. įsakymas Nr. 3D-389 "Dėl paramos ūkams modernizuoti 2007-2013 metais taisyklių" (Žin., 2007, Nr. 94-3796)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Planowane roczne wydatki osiągną wysokość 10,5 mln LTL (3,04 mln EUR zgodnie z oficjalnym kursem wymiany)

Maksymalna intensywność pomocy: Na mocy tych przepisów rolnicy mają otrzymać pomoc pokrywającą 20 % kosztów zakupu nowych traktorów lub kombajnów rolniczych, podczas gdy młodzi rolnicy, którzy nie przekroczyli 40 roku życia w chwili składania wniosku i którzy rozpoczęli działalność nie wcześniej niż pięć lat przed zakupem przedmiotowego traktora lub kombajnu rolniczego (zwani dalej "młodymi rolnikami") mają otrzymać pomoc pokrywającą 25 % kosztów zakupu.

Całkowita kwota pomocy inwestycyjnej na beneficjenta i na wniosek nie może przekroczyć 10.000 LTL (lub 15.000 LTL w przypadku młodych rolników) w przypadku traktora i 40.000 LTL (lub 50.000 LTL w przypadku młodych rolników) w przypadku kombajnu rolniczego.

Wysokość pomocy przyznanej, aby pokryć część kosztów zakupu traktora lub kombajnu rolniczego nie może przekroczyć 40 % kwalifikujących się inwestycji (lub 50 % w przypadku młodych rolników). Pomocy otrzymywanej w związku z zakupem traktora lub kombajnu rolniczego nie można łączyć z pomocą w odniesieniu do tych samych kwalifikujących się wydatków, jeżeli tego rodzaju kumulacja spowodowałaby przekroczenie kwoty pomocy określonej powyżej, zgodnie z art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Wszelka pomocy inwestycyjna w odniesieniu do traktora lub kombajnu rolniczego jest sumowana. Obejmuje to pomoc państwa otrzymaną na mocy wspomnianych powyżej przepisów oraz wszelką inną pomoc finansową otrzymaną w odniesieniu do nowego traktora lub kombajnu rolniczego wskazanego we wniosku o dokonanie płatności.

Maksymalna wysokość pomocy inwestycyjnej przyznanej beneficjentowi nie może przekroczyć sumy wskazanej w art. 4 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 (400.000 EUR).

Kwota wszelkiej pomocy może zostać zmodyfikowana przy uwzględnieniu liczby beneficjentów i wymogów dotyczących finansowania

Data realizacji: 14.9.2007

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013

Cel pomocy:

– pomoc dla MŚP,

– zakup maszyn i sprzętu,

– zmniejszenie kosztów produkcji,

– poprawa konkurencyjności gospodarstw,

– ułatwienie zakupu przez rolników maszyn rolniczych.

Zastosowanie mają przepisy art. 4 ust. 4 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

Kwalifikujące się wydatki:

1) Do pokrycia części kosztów zakupu nowych traktorów (zwanych dalej "traktorami") i nowych kombajnów rolniczych z własnym napędem lub ciągnionych wykorzystywanych do produkcji rolnej (zwanych dalej "kombajnami rolniczymi"), za wyjątkiem kombajnów buraczanych, z wyłączeniem podatku VAT wykorzystywane są specjalne fundusze wsparcia programów rolnych.

2) Beneficjenci mają otrzymywać pomoc jedynie w odniesieniu do kosztów zakupu traktora lub kombajnu rolniczego, które zostały zatwierdzone decyzją dyrektora Krajowej Agencji Płatniczej podlegającej Ministerstwu Rolnictwa (zwanej dalej "agencją") i które są ponoszone po wejściu w życie wspomnianej decyzji. Pomoc przewidziana na mocy tych przepisów przyznawana jest na pokrycie kosztów zakupu nie więcej niż jednego traktora lub kombajnu rolniczego na rok kalendarzowy.

3) Zgodnie z art. 4 ust. 7 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, nie można przyznawać pomocy na proste inwestycje odtworzeniowe w odniesieniu do maszyn rolniczych

Sektor(-y) gospodarki: Podstawowa produkcja rolna

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

Gediminopr.19(Leleveliog.6)

LT-01103Vilnius

Adres internetowy:

http://www.zum.lt/min/Isakymai/dsp_isakymas.cfm?IsakymasID= 3602&langparam=LT

Inne informacje:-

Ministerstwo Rolnictwa Republiki Litewskiej

Sekretarz Stanu

Vidmantas KANOPA

Numer XA:XA 342/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Lovrenc na Pohorju

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymują-ceego pomoc indywidualną:

Program razvoja kmetijstva in podeželja v občini Lovrenc na Pohorju 2007-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o dodeljevanju državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Lovrenc na Pohorju (II.A poglavje)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 19.200 EUR

2008 r.: 22.200 EUR

2009 r.: 22.700 EUR

2010 r.: 22.900 EUR

2011 r.: 23.100 EUR

2012 r.: 23.300 EUR

2013 r.: 23.500 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych zajmujących się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 40 % kwalifikowanych kosztów inwestycji na pozostałych obszarach.

Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i zarządzanie pastwiskami.

2. Pomoc z tytułu scalania gruntów:

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

3. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 50 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, usług doradczych, organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych oraz upowszechniania wiedzy naukowej. Pomoc przyznawana jest w formie usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Listopad 2007 r. (żadna pomoc nie zostanie przyznana przed opublikowaniem niniejszego zestawienia na stronie internetowej Komisji)

Czas trwania programu lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31.12.2013

Cel pomocy: Wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne:

Rozdział II.A "Zasad przyznawania pomocy państwa na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie miejskiej Lovrenc na Pohorju" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 13: Pomoc z tytułu scalania gruntów,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Lovrenc na Pohorju

Spodnji trg 8

SLO-2344 Lovrenc na Pohorju

Adres internetowy:

http://www.izit.si/muv/index.php? action=showIzdaja&year=2007&izdajaID=423, str. 950

Inne informacje: Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Numer XA: XA 350/07

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Region: Scotland

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Scottish Ewe Scheme

Podstawa prawna:

Section 4 and 6 of the Small Landholders (Scotland) Act 1911

Rozporządzenie (WE) nr 1857/2006

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: 2007 r.: Szacowane na 18.800.000 GBP

Maksymalna intensywność pomocy: Pomoc ogranicza się wyłącznie do rekompensaty strat w dochodach spowodowanych wymogami przeprowadzenia kwarantanny wskutek chorób, których wystąpienie zostało oficjalnie stwierdzone przez organy publiczne. Rekompensata ta, w połączeniu z programem "Sheep Welfare Scheme" (w ramach którego rolnicy otrzymują rekompensatę szacowaną obecnie na 1,5 mln GBP), nie przekroczy 100 % kosztów związanych z wymogami nałożonymi przez środki zapobiegania pryszczycy (Foot and Mouth Disease (FMD) Control Measures). Program jest finansowany przez autonomiczny rząd szkocki.

Doradcy ekonomiczni autonomicznego rządu szkockiego szacują na 28.500.000 GBP koszt dostosowania się do wymogów przeprowadzenia kwarantanny. Całkowity koszt ponoszony przez autonomiczny rząd szkocki w związku ze środkami stosowanymi w odniesieniu do sektora objętego wymogami przeprowadzenia kwarantanny, w tym programem "Scottish Ewe Scheme and the Sheep Welfare Scheme", nie przekroczy kwoty 25.100.000 GBP

Data realizacji: 28.11.2007

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc zostanie przyznana producentom w formie jednokrotnej płatności w listopadzie lub grudniu 2007 r. Program pomocy zostanie zakończony dnia 31 grudnia 2007 r.

Cel pomocy: Celem jest zrekompensowanie producentom strat w dochodach, spowodowanych ograniczeniami w przemieszczaniu zwierząt i eksporcie, wskutek stwierdzenia pryszczycy w Zjednoczonym Królestwie. Jest to zgodne z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

Koszty kwalifikowalne: Straty w dochodach spowodowane ograniczeniami w przemieszczaniu zwierząt i eksporcie (co powoduje dodatkowe wymogi utrzymania, straty w produkcyjności i utratę wartości rynkowej) zostały oszacowane na 6 GBP za każdą owcę hodowlaną lub owcę reproduktorkę zgłoszoną w danym gospodarstwie hodowlanym na dzień 1 marca 2007 r. Dane te pochodzą z wniosku "Single Application Form" za 2007 r. złożonego dnia 15 maja 2007 r., z czego wynika, że rekompensaty zostaną zapłacone za 3.133.000 sztuk zwierząt, co daje łączny koszt programu wynoszący około 18.800.000 GBP. Jest to zgodne z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, który przewiduje, że intensywność pomocy brutto nie może przekraczać 100 % oraz że pomoc ma na celu rekompensatę strat w dochodach spowodowanych wymogami przeprowadzenia kwarantanny

Sektor(-y) gospodarki: Program stosuje się do sektora hodowli owiec hodowlanych w Szkocji

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Scottish Executive

Pentland House

47 Robb's Loan Edinburgh EH14 1TY

United Kingdom

Kontakt: Brian Endicott

Tel: (44-13) 12 44 65 46

Adres internetowy:

http://www.scotland.gov.uk/Topics/Agriculture/grants/Schemes/ ScottishEweScheme

Numer XA:XA 378/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Občina Vuzenica

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Pomoč za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Vuzenica za programsko obdobje 2007-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Vuzenica za programsko obdobje 2007-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 7.431 EUR

2008 r.: 16.000 EUR

2009 r.: 16.000 EUR

2010 r.: 16.000 EUR

2011 r.: 16.000 EUR

2012 r.: 16.000 EUR

2013 r.: 16.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach,

– do 60 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycji dokonuje młody rolnik przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.

Celem pomocy są inwestycje w modernizację obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i pastwisk.

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– w przypadku inwestycji w obiekty nieprodukcyjne - do 100 % faktycznych kosztów,

– w przypadku środków produkcji należących do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– możliwe jest przyznanie dodatkowej pomocy w wysokości 100 % na pokrycie dodatkowych kosztów wynikających z zastosowania tradycyjnych materiałów niezbędnych do zachowania historycznego charakteru budynków.

3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:

– do 100 % faktycznych kosztów, jeśli przeniesienie obejmuje tylko rozbiórkę, przemieszczenie i ponowne postawienie istniejących budynków,

– jeśli w wyniku przemieszczenia rolnik uzyskuje możliwość korzystania z bardziej nowoczesnych obiektów, musi wnieść wkład własny wynoszący 60 % wzrostu wartości obiektu po przemieszczeniu (lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55 % na pozostałych obszarach,

– jeżeli w wyniku przemieszczenia następuje zwiększenie zdolności produkcyjnych, rolnik musi wnieść wkład własny w wysokości 60 % kosztów związanych ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55% na pozostałych obszarach.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowanych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i plonów oraz składek na ubezpieczenie zwierząt od choroby.

5. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– do 100 % kwalifikowanych kosztów, przy czym pomoc jest przyznawana w postaci dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– do 100 % kwalifikowanych kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych, oraz kosztów usług zastępstwa. Pomoc przyznaje się w formie dotowanych usług i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Listopad 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne:

Rozdział II "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Vuzenica w latach 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

- artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– artykuł 14: Pomoc na wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Vuzenica

Mladinska ulica 1

SLO-2367 Vuzenica

Adres internetowy:

http://www.izit.si/muv/index.php?action=showIzdaja&year=2007&izdajaID=426

Rozporządzenia nr 569, strona 30

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Miran KUS

Wójt gminy Vuzenica

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.227.3

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
Data aktu: 04/09/2008
Data ogłoszenia: 04/09/2008