Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (grupa zaszeregowania AD 14)
(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)
COM/2008/10095
(2008/C 188 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 25 lipca 2008 r.)
W związku z rozszerzeniem Unii Europejskiej Komisja Europejska poszukuje kandydatów na stanowiska urzędników wyższego szczebla z dwunastu nowych państw członkowskich (Bułgarii, Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier).
Jesteśmy
Jesteśmy Europejskim Urzędem ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). Walka z nadużyciami finansowymi przynoszącymi szkodę interesom finansowym Wspólnoty Europejskiej jest niezwykle istotna dla wiarygodności europejskiego przedsięwzięcia. Dlatego też wszystkie instytucje UE uznają ją za kwestię priorytetową. OLAF jest zarówno organem śledczym, jak i dyrekcją generalną Komisji odpowiedzialną za opracowywanie i wdrażanie strategii zapobiegania nadużyciom. OLAF prowadzi dochodzenia dotyczące rzekomych nadużyć finansowych i wszelkich innych nielegalnych praktyk, mających negatywne skutki finansowe dla budżetu UE, i w ramach tych dochodzeń Dyrektor Generalny Urzędu cieszy się pełną zagwarantowaną odpowiednimi przepisami niezależnością. OLAF uprawniony jest do przeprowadzania niezależnych dochodzeń we wszystkich instytucjach i organach UE. Dochodzenia mogą objąć również podmioty gospodarcze z państw członkowskich i z krajów trzecich, mające powiązania z budżetem WE. Poza działalnością operacyjną, w której cieszy się pełną niezależnością, OLAF działa jak wszystkie inne dyrekcje generalne Komisji, opracowując i realizując strategie polityczne w dziedzinie wchodzącej w zakres jego kompetencji.
Oferujemy
Oferujemy stanowisko głównego doradcy, który dołączy do zespołu kierowniczego wyższego szczebla.
Do zadań głównego doradcy należeć będzie:
– wskazywanie kierunków rozwoju strategii operacyjnej i dochodzeniowej oraz ogólnej działalności OLAF-u,
– na polecenie dyrektora generalnego - kierowanie konkretnymi dochodzeniami lub związanymi z nimi grupami dochodzeniowymi,
– monitorowanie i podejmowanie działań następczych w dziedzinie jakości metod pracy urzędu; podejmowanie inicjatyw w zakresie jakości oraz wysuwanie propozycji ulepszeń wspomnianych metod pracy i wprowadzanie ich w życie.
Przewiduje się, że czas pracy głównego doradcy będzie mniej więcej równo rozkładał się między działania związane z ogólną koncepcją funkcjonowania urzędu a działania operacyjne.
Poszukujemy
Poszukujemy kandydatów, którzy posiadają:
– bogate doświadczenie na wysokim stanowisku w dziedzinie związanej ze zwalczaniem nadużyć (np. w organach sądowych, prokuraturze publicznej, policji, organach celnych) lub w organizacji krajowej lub międzynarodowej prowadzącej działalność podobną do działalności OLAF-u,
– zdolność do rozwijania umiejętności koniecznych do pełnienia wyższych funkcji kierowniczych w złożonym środowisku wielokulturowym,
– zdrowy osąd i doskonałe zdolności analityczne,
– doskonałą znajomość języka angielskiego lub francuskiego,
– znakomite umiejętności w zakresie komunikacji i budowania sieci kontaktów, zdolności do reprezentowania OLAF-u na najwyższych szczeblach.
Doświadczenie w działalności związanej ze zwalczaniem nadużyć, doświadczenie międzynarodowe oraz odpowiednie wykształcenie prawnicze będą stanowić dodatkowy atut.
Kandydat powinien:
1) być obywatelem jednego z dwunastu nowych państw członkowskich Unii Europejskiej (Bułgarii, Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Rumunii, Słowacji, Słowenii lub Węgier);
2) legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych, który uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych;
3) posiadać przynajmniej 12-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na stanowiskach wymagających wyżej wymienionych kwalifikacji, z czego przynajmniej 6 lat na wysokim stanowisku doradczym lub kierowniczym(1);
4) wykazywać się biegłą znajomością jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz odpowiednią znajomością innego języka urzędowego UE (procedura rekrutacyjna będzie odbywać się wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim).
Jeżeli wybrany kandydat nie posiada poświadczenia bezpieczeństwa osobowego umożliwiającego mu dostęp do akt o określonym poziomie tajności, może zostać poddany odpowiedniemu postępowaniu sprawdzającemu.
Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów:
Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.
Mianowanie i warunki zatrudnienia:
Główny doradca zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do ostatniego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, która będzie prowadzona przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania, oraz na testy przeprowadzane metodą Assessment Centre przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia dla urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Kandydatów informuje się, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Równość szans:
Przy rekrutacji swoich pracowników OLAF stosuje politykę równych szans i pragnie umożliwić godzenie życia zawodowego z osobistym. Ponieważ kobiety są obecnie słabiej reprezentowane wśród kadry zarządzającej w OLAF-ie, zgłoszenia ze strony kobiet, których kwalifikacje odpowiadają warunkom przedstawionym w niniejszym ogłoszeniu, są szczególnie mile widziane. W przypadku dwóch kandydatów o równorzędnych kompetencjach pierwszeństwo zostanie przyznane kobiecie.
Procedura zgłaszania kandydatur:
Informacja o naborze na to stanowisko jest publikowana równocześnie z informacją o naborze na inne wyższe stanowiska urzędnicze. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Kandydaci są zobligowani do zarejestrowania się za pomocą Internetu
pod poniżej podanym adresem:
http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm
i proszeni o postępowanie zgodnie z instrukcjami dotyczącymi poszczególnych etapów procedury.
Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego mogą doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą przyjmowane.
Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze wyświetlony zostanie numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny podczas całej procedury. Otrzymanie numeru przez kandydata oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
Do zgłoszenia należy załączyć CV w formacie Word lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. CV i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Zwracamy uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procedury naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od prowadzącej rekrutację dyrekcji generalnej.
Osoby, które z powodu swojej niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje wydrukowane zgłoszenie (CV i list motywacyjny) listem poleconym(3)z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. W takim przypadku do zgłoszenia należy załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.
Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na
adres: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.
Termin zakończenia rejestracji kandydatów:
Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 19.9.2008 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.
______
(1) Kandydaci powinni w swoim CV wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 6 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wysokich stanowiskach kierowniczych lub doradczych: 1) nazwę zajmowanego stanowiska kierowniczego lub doradczego i pełnioną funkcję; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tym stanowisku; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
(2) Termin rejestracji upływa dnia 19.9.2008 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.
(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2008/10095, MO34 5/119, B-1049 Bruksela.