Zaproszenie do składania aplikacji - Dyrektor Generalny (grupa zaszeregowania AD15-AD16) ds. Biblioteki, Analiz i Dokumentacji w Trybunale Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich(2008/C 161/10)
(Dz.U.UE C z dnia 25 czerwca 2008 r.)
Wkrótce nastąpi wakat na stanowisku dyrektora generalnego (w grupie zaszeregowania AD15-AD16) ds. biblioteki, analiz i dokumentacji w Trybunale Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich w Luksemburgu. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich.
CHARAKTER ZADAŃ
Osoba, która obejmie to stanowisko będzie odpowiedzialna, pod bezpośrednim zwierzchnictwem Sekretarza, za organizację prac dyrekcji generalnej "Biblioteka, analizy i dokumentacja" oraz za ich koordynowanie i zarządzanie tą dyrekcją generalną.
W skład tej dyrekcji generalnej, która liczy ok. 100 pracowników, wchodzi duża jednostka - biblioteka prawnicza, kierowana przez dyrektora, jak również grupa osób zajmujących się analizą oraz dokumentacją obecnie rozdzielona w ramach czterech wydziałów, z których jeden zajmuje się informatyką prawną. Grupa ta wspomaga Trybunał, Sąd Pierwszej Instancji oraz Sąd do spraw Służby Publicznej w sprawowaniu przez nie funkcji jurysdykcyjnych, w szczególności poprzez sporządzanie analiz i notatek z zakresu prawa porównawczego, prawa międzynarodowego i prawa wspólnotowego, oraz przyczynia się do rozpowszechniania orzecznictwa z zakresu prawa wspólnotowego, w szczególności poprzez analizy prawne i dokumentacyjne orzeczeń sądów wspólnotowych. Te cztery wydziały odpowiedzialne za analizy i dokumentację zostaną wkrótce połączone w ramach jednej dyrekcji, za którą będzie odpowiadać dyrektor generalny.
WYMAGANIA
Kandydaci powinni:
– posiadać pełne wykształcenie wyższe prawnicze poświadczone dyplomem uniwersyteckim, jak również gruntowną znajomość prawa wspólnotowego,
– wykazać się zdolnością do kierowania i koordynowania pracami dużej jednostki administracyjnej,
– posiadać znajomość i długoletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinach, którymi zajmuje się dyrekcja generalna; doświadczenie w organizacji i zarządzaniu jednostką zajmującą się analizami i dokumentacją prawną będzie w szczególności brane pod uwagę,
– posiadać gruntowną znajomość jednego z języków urzędowych Wspólnot Europejskich oraz satysfakcjonującą drugiego języka urzędowego Wspólnot Europejskich. Z uwagi na charakter służby konieczna jest dobra znajomość języka francuskiego.
ZGŁASZANIE KANDYDATUR
Kandydatury na to stanowisko należy zgłaszać wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej do Trybunału Sprawiedliwości, na adres: DG-BRD-CURIA@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 31 sierpnia 2008 r., do godziny 13.00. Do zgłoszeń należy dołączyć szczegółowy życiorys wraz ze wszystkimi koniecznymi dokumentami.
Luksemburg, dnia 17 czerwca 2008 r.