(2008/C 117/08)
(Dz.U.UE C z dnia 14 maja 2008 r.)
Numer XA:XA 418/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje občine Piran
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Podpora in ukrepi za razvoj kmetijstva in podeželja v občini Piran
Podstawa prawna:
Pravilnik o izvajanju podpor in ukrepov za razvoj kmetijstva in podeželja v občini Piran (Poglavje VI)
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 56.700 EUR
2008 r.: 62.000 EUR
2009 r.: 68.000 EUR
2010 r.: 68.000 EUR
2011 r.: 75.000 EUR
2012 r.: 82.000 EUR
2013 r.: 90.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych na rzecz produkcji podstawowej:
– do 50 % kosztów kwalifikowanych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kosztów kwalifikowanych na pozostałych obszarach.
Pomocy udziela się gospodarstwom rolnym na podstawową produkcję rolną, inwestycje w stałe uprawy, ulepszenia terenów uprawnych, przywracanie gospodarstwom rolnym ich charakteru i zakup maszyn do wykorzystania na potrzeby podstawowej produkcji rolnej.
2. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:
– do 100 % kwalifikowanych kosztów prawnych i administracyjnych.
3. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:
– do 80 % kosztów badań rynkowych, opracowywania koncepcji i projektu produktu, w tym pomoc na przygotowanie wniosków o przyznanie produktowi oznaczenia geograficznego, nazwy pochodzenia lub świadectwa o szczególnym charakterze zgodnie z odpowiednimi rozporządzeniami wspólnotowymi, kosztów wprowadzenia programów kontroli jakości, systemów identyfikacji, systemów mających na celu zagwarantowanie przestrzegania norm autentyczności i norm marketingowych lub systemów audytu środowiskowego, kosztów szkolenia personelu w celu zastosowania programów kontroli jakości, systemów identyfikacji, systemów mających na celu zagwarantowanie przestrzegania norm autentyczności i norm marketingowych lub systemów audytu środowiskowego. Pomocy udziela się w formie subsydiowanych usług Pomoc nie może mieć formy bezpośrednich płatności pieniężnych skierowanych do producentów
4. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:
– do 80 % kosztów kwalifikowanych wykształcenia i wyszkolenia rolników, usług konsultacyjnych dostarczanych przez osoby trzecie (niemających formy ciągłej lub okresowej działalności i niezwiązanych z typowymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa, takimi jak wydatki na usługi doradztwa podatkowego, zwykłe usługi prawne lub reklama); organizacja i prowadzenie warsztatów, forów i konkursów oraz drukowanie katalogów i publikacji. Pomocy udziela się w formie subsydiowanych usług. Pomoc nie może mieć formy bezpośrednich płatności pieniężnych skierowanych do producentów
Data realizacji: Grudzień 2007
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31.12.2013 lub na czas obowiązywania wyżej wspomnianych rozporządzeń
Cel pomocy: Pomoc dla MŚP
Odesłanie do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 i kosztów kwalifikowalnych:
Rozdział 6 "Zasad udzielania wsparcia i realizacji środków pomocy na rzecz rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Piran" opisuje środki pomocy stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
-artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Piran
Tartinijevtrg2
SLO-6330Piran
Adres internetowy:
Inne informacje:
Środek pomocy umożliwiający opłacenie składek ubezpieczeniowych w celu ubezpieczenia upraw i owoców obejmuje następujące niekorzystne warunki klimatyczne, które mogą zostać porównane z klęskami żywiołowymi: przymrozki wiosenne, grad, uderzenie pioruna, pożar wywołany uderzeniem pioruna, burze i powodzie.
Obowiązujące w gminie zasady spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące zasad, które muszą przyjąć gminy i ogólnych obowiązujących zasad (etapy poprzedzające przyznanie pomocy, kumulacja, transparentność i monitorowanie pomocy)
Osoba odpowiedzialna:
Nataša LIKAR
Kierowniczka działu ds. działalności gospodarczej i turystyki gminy Piran
Numer XA:XA 419/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje občine Šentilj
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Programi razvoja podeželja v občini Šentilj 2007-2013
Podstawa prawna:
Pravilnik o ukrepih za razvoj podeželja na območju občine Šentilj (II. Poglavje)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 80.000 EUR
2008 r.: 80.000 EUR
2009 r.: 80.000 EUR
2010 r.: 80.000 EUR
2011 r.: 80.000 EUR
2012 r.: 80.000 EUR
2013 r.: 80.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 40 % na innych obszarach.
Celem pomocy są inwestycje w przywracanie obiektom gospodarskim ich charakteru, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy, poprawę jakości gruntów oraz gospodarowanie pastwiskami.
2. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych
– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowanych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i plonów oraz składek na ubezpieczenie zwierząt na wypadek choroby.
3. Pomoc przyznawana w celu zachęcania do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:
– do 50 % kosztów; pomoc przyznawana jest w formie dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
4. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:
– do 50 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych. Pomoc przyznawana jest w formie dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Grudzień 2007 r. (pomoc zostanie przyznana dopiero po opublikowaniu zestawienia informacji na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013
Cel pomocy: Wsparcie dla MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne:
W rozdziale II projektu "Zasad dotyczących realizacji środków mających na celu promowanie rozwoju obszarów wiejskich w gminie miejskiej Šentilj " mowa o środkach stanowiących pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Šentilj
Maistrovaulica2
Šentilj v Slovenskih goricah
Adres internetowy:
http://www.izit.si/muv/index.php?action=showIzdaja&year=2007& izdajaID=428
Štpredpisa: 608, stran: 1187
Inne informacje:
Środek na rzecz opłaty składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z obowiązującymi przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)
Podpis osoby odpowiedzialnej:
Edvard ČAGRAN
Burmistrz gminy miejskiej
Numer XA:XA 425/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje občine Prevalje
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Prevalje 2007-2013
Podstawa prawna:
Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Prevalje za programsko obdobje 2007-2013
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 18.820 EUR
2008 r.: 21.820 EUR
2009 r.: 23.000 EUR
2010 r.: 24.000 EUR
2011 r.: 26.500 EUR
2012 r.: 27.500 EUR
2013 r.: 29.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach,
– do 60 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycja dotyczy młodych rolników i jest dokonywana przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.
Celem pomocy są inwestycje w przywracanie charakteru obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i pastwisk.
2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:
– w przypadku obiektów nieprodukcyjnych - do 100 % faktycznych kosztów,
– w przypadku środków produkcji należących do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,
– możliwe jest przyznanie dodatkowej pomocy w wysokości 100 % na pokrycie dodatkowych kosztów wynikających z zastosowania tradycyjnych materiałów niezbędnych do zachowania historycznego charakteru budynków.
3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:
– do 100 % faktycznych kosztów, jeśli przeniesienie obejmuje tylko rozbiórkę, przemieszczenie i ponowne postawienie istniejących budynków,
– jeśli w wyniku przemieszczenia rolnik uzyskuje możliwość korzystania z bardziej nowoczesnych obiektów, musi wnieść wkład własny wynoszący 60 % wzrostu wartości obiektu po przemieszczeniu (lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55 % na pozostałych obszarach,
– jeżeli w wyniku przemieszczenia następuje zwiększenie zdolności produkcyjnych, rolnik musi wnieść wkład własny w wysokości 60 % kosztów związanych ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i 55% na pozostałych obszarach.
4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– pomoc jest udzielana przez gminę w wysokości różnicy między współfinansowaniem składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadająca 50 % kwalifikowanych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby.
5. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:
– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów postêpowañ prawnych i administracyjnych.
6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:
– pomoc w wysokości do 100 % faktycznie poniesionych kosztów, przyznawana w formie usług dotowanych, która nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
7. Zapewnienie wsparcia technicznego:
– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych, oraz kosztów usług zastępstwa. Pomoc przyznawana jest w formie usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Grudzień 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane:
"Zasady przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Prevalje" przewidują środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwa rolne,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Prevalje
Trg2a
SLO-2391 Prevalje
Adres internetowy:
Inne informacje:
Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)
Podpis osoby odpowiedzialnej:
Matic TASIČ
Wójt Občine Prevalje
Numer XA:XA 426/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Savinjska regija, območje občine Braslovče
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Dodeljevanje državnih pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja vobčini Braslovče za obdobje 2007-2013.
Podstawa prawna:
Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Braslovče za programsko obdobje 2007-2013
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 29.316 EUR
2008 r.: 30.050 EUR
2009 r.: 30.800 EUR
2010 r.: 31.500 EUR
2011 r.: 32.400 EUR
2012 r.: 33.200 EUR
2013 r.: 34.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach,
– do 60 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycja dotyczy młodych rolników i jest dokonywana przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.
Pomocy przeznaczona jest na inwestycje w przywracanie charakteru gospodarstw, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów rolnych i pastwisk.
2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:
– w przypadku inwestycji w obiekty nieprodukcyjne - do 100 % faktycznych kosztów,
– w przypadku środków produkcji należących do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania) o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,
– możliwe jest przyznanie dodatkowej pomocy w wysokości 100 % na pokrycie dodatkowych kosztów wynikających z zastosowania tradycyjnych materiałów niezbędnych do zachowania historycznego charakteru budynków.
3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:
– do 100 % faktycznych kosztów, jeśli przeniesienie obejmuje tylko rozbiórkę, przemieszczenie i ponowne postawienie istniejących budynków,
– jeśli w wyniku przemieszczenia rolnik uzyskuje możliwość korzystania z bardziej nowoczesnych obiektów, musi wnieść wkład własny wynoszący 60 % wzrostu wartości obiektu po przemieszczeniu (lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku młodych rolników wkład własny wynosi 55 % lub 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– jeżeli w wyniku przemieszczenia następuje zwiększenie zdolności produkcyjnych, rolnik musi wnieść wkład własny w wysokości 60 % kosztów związanych ze zwiększeniem zdolności produkcyjnych (50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W przypadku, gdy beneficjentem jest młody rolnik, wkład własny wynosi 55 % lub 45 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania.
4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– współfinansowanie przez gminę pokrywa różnicę między współfinansowaniem składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa do 50 % kwalifikowanych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od choroby,
– do 10 % kwalifikowanych kosztów składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów.
5. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:
– o 100 % faktycznie poniesionych kosztów.
6. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:
– pomoc w wysokości do 100 % faktycznie poniesionych kosztów, przyznawana w formie usług dotowanych, która nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
7. Zapewnienie wsparcia technicznego:
– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia oraz usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji i stron internetowych. Pomoc przyznawana jest w formie usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Grudzień 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane:
Rozdział II "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Braslovče" w okresie 2007-2013 przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):
- artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwa rolne,
-artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
- artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15 rozporządzenia Komisji: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Braslovče
Braslovče 22
SLO-3314Braslovče
Adres internetowy:
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=2007104&dhid=92529
Inne informacje:
Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)
Podpis osoby odpowiedzialnej:
Marko BALANT
Wójt Občina Braslovće
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.117.10 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
| Data aktu: | 14/05/2008 |
| Data ogłoszenia: | 14/05/2008 |