(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2007 r.)
WSTĘP
1. Agencja Wykonawcza ds. Inteligentnej Energii (zwana dalej "Agencją") została ustanowiona decyzją Komisji nr 2004/20/WE z dnia 23 grudnia 2003 r.(1). Agencję ustanowiono na okres rozpoczynający się dnia 1 stycznia 2004 r. i kończący się dnia 31 grudnia 2008 r. Celem Agencji jest zarządzanie działaniami Wspólnoty w dziedzinie energii. Agencja uzyskała niezależność finansową w dniu 1 stycznia 2006 r.
2. W tabeli 1 skrótowo przedstawiono kompetencje i działania Agencji. Najważniejsze informacje pochodzące ze sprawozdania finansowego sporządzonego przez Agencję za rok budżetowy 2006 zostały przedstawione w tabelach 2, 3 i 4.
POŚWIADCZENIE WIARYGODNOŚCI
3. Niniejsze poświadczenie jest skierowane do Parlamentu Europejskiego i Rady na mocy art. 14 rozporządzenia Rady (WE) nr 58/2003 z dnia 19 grudnia 2002 r.(2). Sporządzono je w wyniku zbadania sprawozdania finansowego Agencji, zgodnie z postanowieniami art. 248 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
4. Sprawozdanie finansowe Agencji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r.(3) zostało sporządzone przez jej dyrektora zgodnie z art. 14 rozporządzenia Rady (WE) nr 58/2003 i przekazane Trybunałowi, który jest zobowiązany do wydania poświadczenia na temat wiarygodności tego sprawozdania oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u jego podstaw.
5. Trybunał przeprowadził kontrolę zgodnie z międzynarodowymi standardami kontroli IFAC i INTOSAI oraz opracowanymi przez te organizacje kodeksami etyki w takim zakresie, w jakim znajdują one zastosowanie w kontekście Wspólnoty Europejskiej. Kontrola została przygotowana i przeprowadzona w celu uzyskania wystarczającej pewności, że sprawozdanie finansowe jest wiarygodne, a transakcje leżące u jego podstaw legalne i prawidłowe.
6. Trybunał uzyskał uzasadnioną podstawę do wydania poniższego poświadczenia.
| Wiarygodność rozliczeń |
| Sprawozdanie finansowe Agencji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r. jest wiarygodne we wszystkich istotnych aspektach. |
| Legalność i prawidłowość transakcji leżących u podstaw rozliczeń |
| Transakcje leżące u podstaw rocznego sprawozdania finansowego Agencji są, jako całość, legalne i prawidłowe. |
| Przedstawiona poniżej uwaga nie podważa opinii Trybunału. |
UWAGA
7. Wskaźnik wykorzystania środków na zobowiązania w 2006 r. wyniósł 97 %. Jednakże wskaźnik anulowania wyniósł 8 %, a ponad 20 % środków na zobowiązania z 2006 r. przeniesiono na rok następny. Ponad 48 % środków na działania operacyjne (tytuł III), przyznano na zobowiązania w grudniu, w związku z czym konieczne było przeniesienie 43 % zobowiązań na 2007 r., a 32 % środków przeniesionych z 2005 r. zostało w 2006 r. anulowane. Kilku linii budżetowych przeznaczonych na wsparcie administracyjne w ogóle nie wykorzystano w 2006 r., a około 94.000 euro przeniesiono bez odpowiedniego uzasadnienia(4). Zatem budżetowa zasada jednoroczności nie była ściśle przestrzegana.
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 27 września 2007 r.
| W imieniu Trybunału Obrachunkowego | |
| Hubert WEBER | |
| Prezes |
______
(1) Dz.U. L 5 z 9.1.2004, str. 85.
(2) Dz.U. L 11 z 16.1.2003, str. 5.
(3) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 21 czerwca 2007 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 5 lipca 2007 r.
(4) Artykuł 9 rozporządzenia finansowego.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela 1
Agencja Wykonawcza ds. Inteligentnej Energii (Bruksela)
Tabela 2
Agencja Wykonawcza ds. Inteligentnej Energii (Bruksela) - Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
Tabela 3
Agencja Wykonawcza ds. Inteligentnej Energii (Bruksela) - Rachunek dochodów i wydatków za rok budżetowy 2006
Tabela 4
Agencja Wykonawcza ds. Inteligentnej Energii (Bruksela) - Bilans na dzień 31 grudnia 2006 r.
ODPOWIEDZI AGENCJI
7. Agencja wdroży na koniec roku finansowego procedurę gwarantującą, że tylko uzasadnione środki zostaną przeniesione.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.309.18 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Agencji Wykonawczej ds. Inteligentnej Energii za rok budżetowy 2006, wraz z odpowiedziami Agencji. |
| Data aktu: | 27/09/2007 |
| Data ogłoszenia: | 19/12/2007 |