(2007/C 123/03)
(Dz.U.UE C z dnia 5 czerwca 2007 r.)
1. Wprowadzenie
1.1 Informacje ogólne
Program na rzecz wspierania polityki w zakresie technologii informacyjno- komunikacyjnych (TIK) jest częścią programu ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji(1). Program ramowy obejmuje trzy programu szczegółowe:
– Program na rzecz przedsiębiorczości i innowacji, wspierający przedsiębiorstwa, w szczególności MŚP, przedsiębiorczość, innowacje, w tym innowacje ekologiczne, oraz konkurencyjność przemysłu;
– Program na rzecz wspierania TIK, wspierający politykę w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK);
– "Inteligentna Energia - Program dla Europy" wspierający efektywność energetyczną, odnawialne źródła energii oraz różnorodność energetyczną.
Przewidywany budżety programu na rzecz wspierania TIK stanowi 20 % całkowitego budżetu programu ramowego, wynoszącego 3.621,3 mln EUR.
Okres programowania obejmuje lata 2007-2013.
1.2 Zaproszenie
Niniejszym Komisja zaprasza do składania wniosków przez osoby fizyczne w celu stworzenia bazy danych niezależnych ekspertów zewnętrznych, uczestniczących w ocenie wniosków, przeglądy projektów i prowadzenie innych zadań związanych z realizacją programu na rzecz wspierania TIK.
Zainteresowane osoby są proszone o składanie wniosków o włączenie do planowanej bazy danych, zgodnie z warunkami niniejszego zaproszenia.
1.3 Program na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK
Program na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK ma na celu stymulowanie innowacji i konkurencyjności poprzez szersze stosowanie i lepsze wykorzystanie TIK przez obywateli, rządy i przedsiębiorstwa, zwłaszcza MŚP. Podejście to jest oparte na promowaniu innowacji w odpowiedzi na rosnące potrzeby społeczeństwa. Program na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK odnosi się do innowacji technologicznych jak i pozatechnologicznych, które przeszły końcową fazę badań. Program na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK nie wspiera działań badawczych.
Program na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK obejmuje następujące działania:
a) stworzenie jednolitej europejskiej przestrzeni informacyjnej i wspieranie rynku wewnętrznego produktów i usług TIK, oraz produktów i usług opartych na TIK;
b) pobudzenie innowacji poprzez zwiększenie zakresu stosowania TIK oraz inwestycje w te technologie;
c) stworzenie społeczeństwa informacyjnego o charakterze integrującym, a także bardziej skutecznych i wydajnych usług będących przedmiotem publicznego zainteresowania oraz poprawa jakości życia.
Komisja wdroży ten program głównie poprzez publikowanie zaproszeń do składania wniosków dotyczących projektów, w tym projektów pilotażowych, sieci tematycznych, a także poprzez działania prowadzone co roku w ramach programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK(2).
2. Zadania
Pomoc ekspercka obejmuje następujące zadania:
a) Pomoc w ocenie wniosków składanych w odpowiedzi na zaproszenie do składania wniosków w ramach programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK. Eksperci będą oceniać wnioski w oparciu o kryteria oceny określone w zaproszeniach, szczegółowo opisane w materiałach informacyjnych do nich załączonych.
b) Udzielanie wsparcia w monitorowaniu i przeglądzie projektów wybranych i finansowanych przez Wspólnotę. Eksperci będą zajmować się analizą dokumentów dostarczonych przez uczestników danego projektu, a także do udziału w corocznych przeglądach ad hoc (organizowanych przez służby Komisji). Eksperci będą wydawać zalecania dla Komisji dotyczące zatwierdzenia dokumentów związanych z danym projektem, kontynuacji lub odmowy kontynuacji prowadzenia danego projektu, a także zmian harmonogramów prac.
c) Może być wymagane także udzielanie wsparcia dla innych celów, wymagających wiedzy specjalistycznej, związanych z programem na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK (np. ocenianie ofert złożonych w odpowiedzi na zaproszenie do składania ofert), a także, w razie potrzeby i w stosownych przypadkach, w odniesieniu do programu eTEN, będącego jednym z poprzedników programów na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK.
3. Baza danych ekspertów
Baza danych ekspertów stworzona i aktualizowana w oparciu o niniejsze zaproszenie będzie ważna w latach 2007-2013. Wnioski mogą być składane w dowolnym czasie do dnia zakończenia rejestracji, czyli 30 września 2013 r.
3.1 Wymagania formalne
Następujące warunki są obowiązkowe i muszą zostać spełnione przez kandydatów, aby mogli oni zostać włączeni do bazy danych:
– Posiadanie dyplomu ukończenia studiów związanych z programem na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK.
– Umiejętność dokonywania ocen wniosków i przeglądów projektów i innych dokumentów sporządzonych w języku angielskim. Znajomość innego języka Wspólnoty jest dodatkowym atutem.
– Kandydaci muszą posiadać co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe.
– Kandydaci nie mogą znajdować się w żadnej z sytuacji wykluczających, o których mowa w art. 93 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(3) (np. być winnymi popełniania ciężkiego wykroczenia zawodowego(4)).
3.2 Obszary kompetencji
Funkcjonowanie programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK będzie, z biegiem czasu, wymagało szerokiego zakresu specjalistycznych kompetencji. Od przyszłych ekspertów wymaga się umiejętności i wiedzy związanych z obszarami działań, w których zostaną poproszeni o udzielenie wsparcia.
Od przyszłych ekspertów wymaga się także posiadania doświadczenia zawodowego na najwyższym poziomie, w sektorze publicznym lub prywatnym, w przynajmniej jednym z następujących obszarów działań:
– Administracji, zarządzaniu projektami lub ich ocenianiu, programach lub politykach w dziedzinach związanych z programem na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK (np. w zarządzaniu i rozwoju innowacyjnych projektów TIK, wraz z oceną techniczną, handlową i finansową)
– Sprawach związanych z rozwojem i wprowadzaniem TIK w biznesie, administracji i usługach publicznych (np. edukacji, komunikacji, ekspertyzie, ryzyku, etyce itp.),
– Wykorzystywaniu wyników projektów, transferu technologii, innowacji oraz współpracy gospodarczej, w szczególności w odniesieniu do MŚP.
– Międzynarodowych projektach usług internetowych.
W zależności od wymogów tematycznych wynikających z przyszłych zaproszeń do składania wniosków, Komisja może w przyszłości zawrzeć w formularzu zgłoszeniowym dostępnym on line nowe słowa kluczowe, dotyczące obszarów tematycznych i kompetencji ekspertów. Przyszli eksperci, a także eksperci już włączeni do baz danych są proszeni o regularne sprawdzanie formularzy zgłoszeniowych dostępnych on line, w celu dokonania rejestracji lub uaktualnienia zgłoszonych przez nich słów kluczowych, w razie zaistnienia takiej potrzeby.
3.3 Składanie wniosku
Zgłoszenia należy przesyłać wyłącznie w formie elektronicznej przy pomocy formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej:
http://ec.europa.eu/ict_psp
Kandydaci są szczególnie proszeni o wcześniejsze składanie wniosków, aby umożliwić Komisji wykorzystanie bazy danych ekspertów programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK podczas jej pierwszej sesji oceny wniosków przewidywanej na jesień 2007 r.
Informacje znajdujące się w bazie danych użytkowników eTEN ani żadnej innej bazie danych nie będą przenoszone do baz danych ekspertów programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK. Wszyscy kandydaci muszą się zarejestrować w bazie danych ekspertów programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK.
4. Wybór zadań ekspertów
Eksperci włączeni do bazy danych będą wybierani do wykonywania konkretnych zadań związanych z funkcjonowaniem programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK.
Komisja Europejska stosuje politykę równych szans kobiet i mężczyzn. W związku z tym Komisja oczekuje zwłaszcza wniosków od odpowiednio wykwalifikowanych kobiet.
4.1 Umowa pomiędzy Komisją a wybranymi ekspertami
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące wykonywania zadań eksperckich zostaną określone w umowie, która zostanie podpisana przez Komisję, w imieniu Wspólnoty, i każdego wybranego eksperta.
4.2 Zapewnienie braku konfliktu interesów
W celu zapewnienia niezależności oceny wniosków i monitorowania projektów, a także, w stosownych przypadkach, prowadzenia innych działań, wybrani niezależni eksperci będą zobowiązani do podpisania oświadczenia, że w chwili ich wyboru nie ma miejsca konflikt interesów, i że zobowiązują się do powiadomienia Komisji w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek konfliktu interesów w trakcie sporządzania przez nich opinii lub pełnienia obowiązków.
4.3 Ogólne postępowanie
Eksperci są zobowiązani poprzez wypełnianie swoich obowiązków do okazania odpowiedniego zaangażowania w przydzielone im obowiązki, a także do przestrzegania całkowitej poufności informacji i dokumentów udostępnionych im podczas tego procesu.
4.4 Wynagrodzenie
Eksperci będą otrzymywać wynagrodzenie zgodnie ze wskaźnikami obowiązującymi w chwili ich wyboru. Koszty podróży i pobytu będą zwracane w oparciu o przepisy obowiązujące w chwili ich wyboru.
5. Poufność informacji
Wszelkie informacje otrzymane w kontekście obecnego zaproszenia będą zawarte w komisyjnej bazie danych przyszłych niezależnych ekspertów stworzonej dla programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK. Wszelkie zebrane dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(5).
Służby Komisji mogą wykorzystywać bazy danych niezależnych ekspertów do powiązanych programów wspólnotowych pod warunkiem uzyskania wcześniejszej zgody danych kandydatów.
______
(1) Ustanowiony decyzją nr 1639/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 310 z 9.11.2006, str. 15).
(2) Dalsze informacje dotyczące tematów i działań znajdują się w rocznym planie działań programu na rzecz wspierania polityki w zakresie TIK, który będzie dostępny na stronie internetowej: http://ec.europa.eu/ ict_psp
(3) Rozporządzenie (WE, Euratom) nr 1605/2002 (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1). Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 1995/2006 (Dz.U. L 390 z 30.12.2006, str. 1).
(4) Pełen wykaz sytuacji wykluczających jest zawarty w formularzu zgłoszeniowym dostępnym on line.
(5) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, str. 1.
Od 17 kwietnia policja, straż miejska, żandarmeria wojskowa otrzymają podstawą prawną do karania tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
08.04.2025Kobiety i mężczyźni z innych roczników są w nieco innej sytuacji niż emerytki z rocznika 1953. Dowiedzieli się bowiem o zastosowaniu do nich art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej znacznie wcześniej, bo od 2 do ponad 6 lat przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego - przekonywał w Sejmie Sebastian Gajewski, wiceszef resortu pracy. Zdaniem prawników, ministerstwo celowo różnicuje sytuację wcześniejszych emerytów, by dla pozostałych roczników wprowadzić mniej korzystne rozwiązania niż dla rocznika 1953.
08.04.2025Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.
04.04.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący. Zdaniem prawników nowe przepisy mogą wymusić zmiany regulaminów wynagradzania w firmach czy układów zbiorowych.
04.04.2025Z początkiem kwietnia na liście refundacyjnej znajdzie się 29 nowych leków, z czego 7 stosowanych w chorobach rzadkich. Znalazły się na niej m.in. terapia dla dzieci od drugiego roku życia chorych na mukowiscydozę i szczepionki dla seniorów na półpaśca i RSV. Ogólnie na liście znajdzie się 10 nowych terapii onkologicznych i 19 z innych kategorii.
01.04.20251 kwietnia br. nowelizacja ustawy o Krajowej Sieci Onkologicznej wchodzi w życie. Wprowadza ona zmiany w zakresie terminów pierwszej kwalifikacji podmiotów leczniczych na poszczególne poziomy zabezpieczenia opieki onkologicznej Krajowej Sieci Onkologicznej oraz wdrażania elementów KSO. Wcześniej wejście w życie większości elementów reformy przesunięto o ponad rok.
01.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.123.3 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania kierowane do osób fizycznych, wspomagających służby Komisji w zadaniach związanych z programem na rzecz wspierania polityki w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) Programu ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji. |
Data aktu: | 05/06/2007 |
Data ogłoszenia: | 05/06/2007 |