(2006/C 260/05)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 28 października 2006 r.)
1. Na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92 rząd Grecji podjął decyzję o nałożeniu obowiązków użyteczności publicznej w zakresie obsługi następujących regularnych połączeń lotniczych:
– Ateny - Kalymnos
– Saloniki - Kalamata
– Saloniki - Limnos - Ikaria
2. W przypadku niżej wymienionych połączeń, obowiązki użyteczności publicznej są następujące:
A) W odniesieniu do minimalnej częstotliwości lotów oraz minimalnej liczby miejsc oferowanych tygodniowo na każdą trasę:
Ateny - Κalymnos
– Podczas okresu zimowego sześć lotów w obie strony w ciągu tygodnia, przy całkowitej liczbie 120 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy kierunek.
– Podczas okresu letniego osiem lotów w obie strony w ciągu tygodnia, przy całkowitej liczbie 160 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy kierunek.
Saloniki - Kalamata
– Podczas okresu zimowego dwa loty w obie strony w ciągu tygodnia, przy całkowitej liczbie 30 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy kierunek.
– Podczas okresu letniego trzy loty w obie strony w ciągu tygodnia, przy całkowitej liczbie 45 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy kierunek.
Saloniki - Limnos - Ιkaria
– Podczas okresu zimowego dwa loty w obie strony w ciągu tygodnia, przy całkowitej liczbie 40 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy kierunek.
– Podczas okresu letniego trzy loty w obie strony w ciągu tygodnia, przy całkowitej liczbie 60 oferowanych miejsc tygodniowo na każdy kierunek.
Za okres zimowy i letni przyjmuje się okres określony przez IATA.
W przypadku, gdy średni współczynnik obłożenia całkowitej liczby lotów na jednej trasie przekracza 75 % w porównaniu do poprzedniego okresu, minimalna tygodniowa częstotliwość lub minimalna liczba oferowanych miejsc tygodniowo mogą zostać proporcjonalnie podwyższone. Wzrost zapotrzebowania podawany jest do wiadomości przewoźnika lotniczego, który eksploatuje trasę, listem poleconym na sześć miesięcy przed jego zastosowaniem, i zostaje wprowadzony w życie po jego opublikowaniu przez Komisję Europejską w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W przypadku, gdy udostępnione samoloty nie posiadają wymaganej zdolności przewozowej dla zapewnienia minimalnej liczby oferowanych miejsc tygodniowo (które są przewidziane w ustępie 2A), częstotliwość lotów może zostać proporcjonalnie zwiększona.
W przypadku, gdy ze względu na panujące niekorzystne warunki meteorologiczne połączenia nie zostaną wykonane, powinny one zostać zrealizowane w najbliższych kolejnych dniach, by pokryć tygodniowe zapotrzebowanie, uwzględniając minimalną liczbę oferowanych miejsc, jak przewidziano w ustępie 2A.
B) W odniesieniu do taryf:
Cena referencyjna zwykłego biletu w jedną stronę w klasie ekonomicznej nie może przekraczać kwot:
– na trasie Ateny - Κalymnos: 60 EUR
– na trasie Saloniki - Κalamata: 70 EUR
– na trasie Saloniki - Limnos: 60 EUR
– na trasie Saloniki - Ιkaria: 70 EUR
– na trasie Limnos - Ιkaria: 40 EUR
Powyższe ceny mogą zostać podwyższone w przypadku nieprzewidzianego wzrostu kosztów funkcjonowania linii, za które przewoźnik lotniczy nie bierze odpowiedzialności. Wzrost ceny zostaje podany do wiadomości przewoźnika lotniczego, który eksploatuje trasę i zostaje wprowadzony w życie po jego ogłoszeniu przez Komisję Europejską w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
C) Zapewnienie ciągłości połączeń.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92, przewoźnik lotniczy, który zamierza wykonywać regularne połączenia na wyżej wymienionych trasach, przejmuje tę odpowiedzialność na okres nie mniejszy od kolejnych dwunastu miesięcy.
Liczba odwołanych połączeń, za które odpowiedzialność ponosi przewoźnik lotniczy nie może przekraczać 2 % całkowitej rocznej liczby połączeń, z wyjątkiem przypadków spowodowanych działaniem siły wyższej.
Przewoźnik lotniczy powinien poinformować o zamiarze zawieszenia funkcjonowania któregokolwiek z wymienionych połączeń Wydział Dwustronnych Umów Lotniczych Dyrekcji Eksploatacji Lotniczej Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co najmniej sześć miesięcy przed zawieszeniem funkcjonowania.
3. Ważne informacje
Wykonywanie połączeń przez wspólnotowego przewoźnika lotniczego na wyżej wymienionych trasach bez zastosowania się do nałożonego obowiązków użyteczności publicznej może powodować zastosowanie administracyjnych lub/i innych sankcji.
W odniesieniu do typów używanych samolotów, przewoźnicy lotniczy zobowiązani są konsultować się z Aeronautical Information Publications Grecji (AIP GREECE) odnośnie do technicznych i operacyjnych danych oraz stosowania procedur obowiązujących w portach lotniczych.
W odniesieniu do rozkładów lotów, przyloty i wyloty samolotów powinny być wykonywane w ramach godzin funkcjonowania portów lotniczych, zgodnie z właściwą Decyzją Ministra Transportu i Komunikacji.
Zaznacza się, że w przypadku, gdy żaden z przewoźników lotniczych nie zgłosił w Dyrekcji Eksploatacji Lotniczej Urzędu Lotnictwa Cywilnego zamiaru wykonywania od dnia 1 maja 2007 r. regularnych połączeń na jednej lub więcej z wyżej wymienionych tras bez rekompensaty finansowej, w ramach procedury, przewidzianej w art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (EWG) 2408/92, Grecja podjęła decyzję o ograniczeniu na okres trzech lat dostępu wyłącznie jednego przewoźnika lotniczego do jednej lub więcej z wyżej wymienionych tras i o przyznaniu, po uprzednim zaproszeniu do składania ofert, prawa eksploatacji tych linii od dnia 1 maja 2007 r.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.260.9 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Nałożenie obowiązków użyteczności publicznej w zakresie obsługi regularnych połączeń lotniczych na terenie Grecji zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2408/92. |
| Data aktu: | 28/10/2006 |
| Data ogłoszenia: | 28/10/2006 |