Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w sprawie "Komunikatu Komisji dla Rady, Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów - LeaderSHIP 2015 - Przyszłość europejskiego przemysłu budowy i remontu statków - Konkurencyjność w pełnym tego słowa znaczeniu"(COM(2003) 717 final)
(2004/C 302/01)
(Dz.U.UE C z dnia 7 grudnia 2004 r.)
W dniu 21 listopada 2003 r., Komisja Europejska, zgodnie z artykułem 262 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, postanowiła zasięgnąć opinii Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w sprawie wspomnianej powyżej.
Sekcja ds. Jednolitego Rynku, Produkcji i Konsumpcji, która była odpowiedzialna za przygotowanie prac Komitetu w tej sprawie, przyjęła swą opinię w dniu 9 czerwca 2004r. Sprawozdawcą był Joost Van Iersel.
Na swojej 410. sesji plenarnej w dniach 30 czerwca i 1 lipca 2004 r. (posiedzenie w dniu 30 czerwca), Europejski Komitet Ekonomiczno - Społeczny 109 głosami za przy 3 głosach przeciw i 1 wstrzymującym się przyjął następującą opinię:
Bruksela, 30 czerwca 2004 r.
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno - Społecznego |
|
Roger BRIESCH |
______
(1) Dane pochodzą z badań przeprowadzonych nad wpływem gospodarczym w europejskim przemyśle morskim (Economic Impact of Maritime Industries in Europe) wykonanych na zlecenie Komisji Europejskiej przez Policy Research Corporation N.V. & ISL
(2) Źródło: Rejestr Lloyds.
(3) LeaderSHIP 2015 - "Przyszłość europejskiego przemysłu budowy i naprawy statków" (,Defining the Future of the European Shipbuilding and Ship Repair Industry) opublikowane przez Komisję Europejską, Bruksela, 2003.
(4) COM(2003) 717 final.
(5) COM(2003) 717 final, str. 14 wiersz 22.
(6) Wnioski Rady na temat "Wkładu polityki przemysłowej w konkurencyjność w Europie" (Contribution of industrial policy to European Competitiveness) - Bruksela, 24 listopada 2003 r. (15.472/03).
(7) Takie jak transportowce ropy i masowce, których budowa wymaga niższych umiejętności technologicznych i przy budowie których koszt siły roboczej jest dość wysoki.