Pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 1
z dnia 20 września 2016 r.
w sprawie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę

Na podstawie art. 25 ust. 8 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz. 1620, z 2015 r. poz. 249 i 1268 oraz z 2016 r. poz. 1020 i 1311) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
warunki i tryb przyznawania oraz rozliczania pomocy de minimis na cele określone w art. 25 ust. 1 i 4a ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, zwanej dalej "ustawą", w tym:
a)
przeznaczenie pomocy de minimis na cele określone w art. 25 ust. 1 i 4a ustawy, zwanej dalej "pomocą de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę",
b)
rodzaje kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę;
2)
sposób kumulowania pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę;
3)
maksymalne wielkości pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę;
4)
maksymalną intensywność pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę;
5)
szczegółowy zakres informacji zawartych we wnioskach o przyznanie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę oraz w raporcie rocznym i raporcie końcowym z realizacji zadań objętych tą pomocą.
§  2.
Pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę przyznaje się zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1), zwanego dalej "rozporządzeniem Komisji nr 1407/2013".
§  3.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o przedsiębiorcy, należy przez to rozumieć przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 1 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).
§  4.
1.
Pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę nie może być przyznana w przypadkach, o których mowa w art. 1 ust. 1 rozporządzenia Komisji nr 1407/2013.
2.
Jeżeli przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę prowadzi działalność w sektorach wyłączonych, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. a-c rozporządzenia Komisji nr 1407/2013, oraz w innych sektorach lub obszarach działalności wchodzących w zakres stosowania rozporządzenia Komisji nr 1407/2013, pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę może zostać mu przyznana pod warunkiem, że przedsiębiorca ten zobowiąże się do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
§  5.
Pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę jest przyznawana z zachowaniem warunków dotyczących kumulacji określonych w art. 5 rozporządzenia Komisji nr 1407/2013.
§  6.
Wielkość pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę ustala się zgodnie z art. 3 ust. 2-9 rozporządzenia Komisji nr 1407/2013.
§  7.
1.
Minister właściwy do spraw nauki, zwany dalej "ministrem", przyznaje pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę na podstawie wniosku złożonego w systemie teleinformatycznym w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352 i 1579), wskazanym na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra, zwanym dalej "systemem", z tym że informacje określone w części A wniosku składa się na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
2.
Do informacji określonych w części A wniosku o przyznanie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, zwanego dalej "wnioskiem", przedsiębiorca dołącza oświadczenia o:
1)
zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku złożonym w systemie;
2)
wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 i 1579);
3)
otrzymywaniu albo nieotrzymywaniu dotacji na działalność statutową;
4)
wykonywaniu w sposób ciągły zadań z zakresu upowszechniania nauki oraz o prowadzeniu prac na rzecz promocji i popularyzacji wyników badań naukowych - w przypadku wniosku o przyznanie środków finansowych na cel określony w art. 25 ust. 1 ustawy;
5)
posiadaniu statusu wydawcy czasopism - w przypadku wniosku o przyznanie środków finansowych na cel określony w art. 25 ust. 4a ustawy.
3.
Przedsiębiorca składa wniosek do dnia 31 października roku poprzedzającego rok, w którym jest planowana realizacja zadań z zakresu działalności upowszechniającej naukę.
4.
Jeżeli na skutek rozpatrzenia wniosków złożonych w terminie, o którym mowa w ust. 3, nie zostaną wyczerpane środki finansowe przeznaczone na pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę na dany rok, minister ogłasza dodatkowy termin składania wniosków, który upływa w dniu 31 marca. Informację o dodatkowym terminie składania wniosków minister ogłasza na stronie internetowej obsługującego go urzędu z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
5.
Wniosek dotyczący zadania szczególnie ważnego dla realizacji polityki naukowej, naukowo-technicznej lub innowacyjnej państwa może zostać złożony w każdym czasie. W takim przypadku przedsiębiorca uzasadnia we wniosku szczególną rangę zadania.
6.
Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku określają:
1)
załącznik nr 1 do rozporządzenia - w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę w ramach celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy;
2)
załącznik nr 2 do rozporządzenia - w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę w ramach celu, o którym mowa w art. 25 ust. 4a ustawy.
7.
Przedsiębiorca może złożyć nie więcej niż jeden wniosek na każdy z celów określonych w art. 25 ust. 1 i 4a ustawy, w każdym z terminów, o których mowa w ust. 3 i 4. We wniosku wnioskodawca może wystąpić o przyznanie środków finansowych na realizację nie więcej niż 5 zadań.
§  8.
1.
Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1)
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis przyznanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieprzyznaniu takiej pomocy w tym okresie, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia Komisji nr 1407/2013;
2)
informacje niezbędne do przyznania pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. poz. 404, z 2008 r. poz. 585, z 2010 r. poz. 99, z 2011 r. poz. 1381 oraz z 2015 r. poz. 1830).
2.
Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia wniosku niekompletnego lub niespełniającego tych wymagań wzywa się przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
§  9.
Wnioski są oceniane przez zespół, o którym mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwany dalej "zespołem". Zespół sporządza ocenę wniosków złożonych zgodnie z:
1)
§ 7 ust. 3 i 4 w terminie 3 miesięcy od dnia, w którym upłynął termin ich składania;
2)
§ 7 ust. 5 w terminie miesiąca od dnia ich złożenia.
§  10.
1.
Kosztami kwalifikującymi się do objęcia pomocą de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, zwanymi dalej "kosztami kwalifikowalnymi", są:
1)
koszty wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami pracy, w tym składkami na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne osób zatrudnionych przy realizacji celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy, w części, w jakiej wynagrodzenia te są bezpośrednio związane z jego realizacją;
2)
koszty zakupu lub amortyzacji środków trwałych w zakresie i przez okres, w jakim służą do realizacji celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy; jeżeli środki trwałe nie są wykorzystywane do realizacji celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy, przez cały okres ich użytkowania, za koszty kwalifikowalne uznaje się tylko koszty amortyzacji odpowiadające okresowi realizacji danego zadania obliczone na podstawie przepisów o rachunkowości;
3)
koszty odpłatnego korzystania ze środków trwałych służących do realizacji celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy, w zakresie i przez okres niezbędny do jego realizacji;
4)
koszty usług wykonywanych na podstawie umowy wykorzystywanych wyłącznie do realizacji celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy;
5)
dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy;
6)
pozostałe koszty operacyjne, w tym koszty nabycia i zużycia materiałów, środków eksploatacyjnych i podobnych produktów, ponoszone bezpośrednio w związku z realizacją celu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy.
2.
Intensywność pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikowalnych.
§  11.
1.
Zespół przedstawia ministrowi ocenę wniosków wraz z propozycją przyznania albo odmowy przyznania środków finansowych w podziale na poszczególne cele określone w art. 25 ust. 1 i 4a ustawy.
2.
W przypadku propozycji dotyczącej:
1)
przyznania środków finansowych stanowiących pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę w kwocie niższej niż wnioskowana albo
2)
odmowy przyznania środków finansowych stanowiących pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę

- zespół przedstawia ministrowi szczegółowe uzasadnienie.

3.
Pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę może zostać przyznana na zadania, których realizacja planowana jest w okresie nie dłuższym niż 2 lata.
4.
Wnioskodawcy mogą zostać przyznane środki finansowe na pokrycie kosztów poniesionych na realizację zadania z zakresu działalności upowszechniającej naukę od dnia 1 stycznia:
1)
roku następującego po roku złożenia wniosku - w przypadku, o którym mowa w § 7 ust. 3;
2)
roku, w którym wniosek jest składany - w przypadkach, o których mowa w § 7 ust. 4 i 5.
§  12.
W terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę przedsiębiorca przesyła do urzędu obsługującego ministra podpisany przez uprawnione osoby projekt umowy określającej warunki realizacji, finansowania i rozliczania przyznanej pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, zwanej dalej "umową", w 3 egzemplarzach. Nieprzesłanie projektu umowy w tym terminie uznaje się za rezygnację z przyznanej pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.
§  13.
1.
Przedsiębiorca, któremu została przyznana pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, składa:
1)
raport roczny z realizacji celów, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy, zwany dalej "raportem rocznym";
2)
raport końcowy z realizacji celów, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub 4a ustawy, zwany dalej "raportem końcowym".
2.
Raporty, o których mowa w ust. 1, składa się w systemie, z tym że informacje określone w części A raportów składa się na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Przepisy § 7 ust. 2 pkt 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
3.
Szczegółowy zakres informacji zawartych w raporcie rocznym i raporcie końcowym określają odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do rozporządzenia.
§  14.
1.
Raport roczny składa się w terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po roku, w którym przedsiębiorcy zostały przekazane środki finansowe stanowiące pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.
2.
Przedsiębiorca nie składa raportu rocznego, w przypadku gdy środki finansowe stanowiące pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę zostały przyznane na okres:
1)
nie dłuższy niż rok;
2)
dłuższy niż rok, ale w roku, w którym rozpoczęła się realizacja zadań określonych w umowie lub decyzji, były one realizowane przez okres krótszy niż 8 miesięcy.
3.
Raport końcowy składa się w terminie 60 dni od dnia zakończenia realizacji zadań, na które została przyznana pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.
§  15.
Niezłożenie raportu rocznego lub raportu końcowego stanowi podstawę do odstąpienia przez ministra od umowy, z wezwaniem do zwrotu, w całości albo w części, przekazanych środków finansowych stanowiących pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.
§  16.
1.
Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie raporty roczne i raporty końcowe kompletne, spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia raportu rocznego albo raportu końcowego niespełniającego tych wymagań wzywa się przedsiębiorcę, za pomocą systemu, do usunięcia braków formalnych w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje nieprzyjęcie raportu przez ministra.
2.
W przypadku nieprzyjęcia przez ministra raportu rocznego albo raportu końcowego § 15 stosuje się odpowiednio.
§  17.
1.
Na podstawie oceny raportu końcowego minister uznaje zadanie, na które została przyznana pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, za:
1)
zrealizowane;
2)
zrealizowane nienależycie albo niezrealizowane, z wezwaniem do zwrotu przekazanych środków finansowych stanowiących pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.
2.
Zwrotu środków finansowych stanowiących pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę uznanych za wykorzystane niezgodnie z umową dokonuje się na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych za okres od dnia doręczenia wezwania, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, do dnia ich zwrotu.
§  18.
1.
W przypadku stwierdzenia, że przekazany raport roczny albo raport końcowy został sporządzony nieprawidłowo lub jest nierzetelny, minister może żądać jego uzupełnienia lub poprawienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
2.
W przypadku niezłożenia w terminie, o którym mowa w ust. 1, uzupełnionego lub poprawionego raportu rocznego albo raportu końcowego § 15 stosuje się odpowiednio.
§  19.
1.
W terminie 14 dni od dnia:
1)
ustalonego w umowie jako dzień zakończenia realizacji zadań, na które została przyznana pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, albo
2)
zakończenia realizacji zadań, na które została przyznana pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, jeżeli nastąpiło ono przed dniem ustalonym w umowie

- niewykorzystane środki finansowe stanowiące tę pomoc podlegają zwrotowi na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra.

2.
Niezwrócenie niewykorzystanych środków finansowych stanowiących pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę w terminie, o którym mowa w ust. 1, powoduje naliczenie odsetek w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych od dnia następującego po dniu, w którym termin ten upłynął, do dnia zwrotu tych środków.
§  20.
1.
Wnioski o przyznanie pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę mogą być składane do dnia 30 czerwca 2020 r.
2.
Minister wydaje decyzje w sprawie przyznania pomocy de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę do dnia 30 września 2020 r.
§  21.
Wnioski obejmujące zadania planowane do realizacji w 2017 r.:
1)
składa się w terminie do dnia 30 listopada 2016 r.;
2)
ocenia się w terminie określonym w § 9 pkt 1.
§  22.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY DE MINIMIS NA FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI UPOWSZECHNIAJĄCEJ NAUKĘ W RAMACH CELU OKREŚLONEGO W ART. 25 UST. 1 USTAWY

A. DANE PRZEDSIĘBIORCY

1. Nazwa, siedziba i adres.

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców (numer KRS i numer REGON).

4. Numer telefonu, adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej.

5. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy.

B. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)

1. Rodzaj zadania (realizowanego w ramach celu określonego zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy).

2. Nazwa zadania.

3. Termin rozpoczęcia i zakończenia oraz miejsce realizacji zadania.

4. Organizator i współorganizatorzy zadania (nazwa instytucji).

5. Zasięg zadania (międzynarodowy, ogólnopolski, regionalny).

6. Informacja, czy zadanie ma charakter cykliczny.

7. Język konferencji naukowej.

8. Przewidywana liczba uczestników ogółem, w tym zagranicznych.

9. Wysokość opłaty konferencyjnej (pełna, ulgowa).

10. Opis merytoryczny zadania:

1) tematyka;

2) cel i efekty planowane do osiągnięcia;

3) uzasadnienie potrzeby finansowania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do kryteriów, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy;

4) proponowany program;

5) przewidywana liczba referatów, komunikatów i posterów;

6) skład komitetu organizacyjnego (imiona i nazwiska osób lub nazwy instytucji wchodzących w skład komitetu organizacyjnego);

7) zaproszeni wykładowcy (imiona i nazwiska).

11. Przewidywana forma upowszechniania wyników realizacji zadania.

12. Planowane źródła finansowania:

1) środki własne wnioskodawcy;

2) środki finansowe na naukę;

3) inne środki.

C. KOSZTORYS REALIZACJI ZADAŃ

1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów kwalifikowalnych:
Lp. Nazwa zadania Rodzaj zadania realizowanego w ramach celu określonego zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Rodzaj kosztu kwalifikowalnego zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Planowane koszty kwalifikowalne

w roku/w latach (w zł)

20... 20... Razem:
ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umowy
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
... Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umów
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
Łącznie wszystkie zadania:

1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów kwalifikowalnych:

2. Uzasadnienie poszczególnych rodzajów kosztów kwalifikowalnych wymienionych w kosztorysie realizacji zadań.

D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu służbowego i służbowy adres poczty elektronicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY DE MINIMIS NA FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI UPOWSZECHNIAJĄCEJ NAUKĘ W RAMACH CELU OKREŚLONEGO W ART. 25 UST. 4A USTAWY

A. DANE PRZEDSIĘBIORCY

1. Nazwa, siedziba i adres.

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. Informacja o wpisie do rejestru przedsiębiorców (numer KRS i numer REGON).

4. Numer telefonu, adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej.

5. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy.

B. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ (odrębny dla każdego zadania)

1. Rodzaj zadania (realizowanego w ramach celu określonego zgodnie z art. 25 ust. 4a ustawy).

2. Nazwa zadania.

3. Termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania.

4. Opis merytoryczny zadania, z uwzględnieniem celu i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do kryteriów, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy.

5. Informacje o wydawanym czasopiśmie (publikacji periodycznej):

1) częstotliwość ukazywania;

2) numer ISSN;

3) uzyskana punktacja na liście czasopism naukowych ministra;

4) informacja, czy czasopismo zawiera oryginalne i wcześniej niepublikowane wyniki badań naukowych, czy służy wtórnemu upowszechnianiu wiedzy, oraz podanie udziału procentowego jednego i drugiego rodzaju treści;

5) informacja, czy publikowane materiały były wcześniej recenzowane, a jeżeli tak, to jaki procent nadsyłanych prac został:

a) odrzucony,

b) poprawiony po recenzjach;

6) język publikacji:

a) polski,

b) angielski,

c) inny,

d) niektóre w języku polskim, a niektóre w języku obcym wraz ze wskazaniem proporcji;

7) informacja, czy artykuły polskojęzyczne zawierają streszczenia angielskie.

6. Planowane źródła finansowania:

1) środki własne wnioskodawcy;

2) środki finansowe na naukę;

3) inne środki.

C. KOSZTORYS REALIZACJI ZADAŃ

1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów kwalifikowalnych:
Lp. Nazwa zadania Rodzaj zadania realizowanego w ramach celu określonego zgodnie z art 25 ust. 4a ustawy Rodzaj kosztu kwalifikowalnego zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Planowane koszty kwalifikowalne

w roku/w latach (w zł)

20... 20... Razem:
ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umowy
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
... Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umów
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
Łącznie wszystkie zadania:

1. Planowane koszty ogółem z wyszczególnieniem rodzajów kosztów kwalifikowalnych:

2. Uzasadnienie poszczególnych rodzajów kosztów kwalifikowalnych wymienionych w kosztorysie realizacji zadań.

D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu służbowego i służbowy adres poczty elektronicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM Z REALIZACJI CELÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 LUB 4A USTAWY

A. DANE PRZEDSIĘBIORCY

1. Nazwa, siedziba i adres.

2. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy.

3. Numer decyzji, numer umowy.

B. OPIS ZREALIZOWANYCH ZADAŃ - odrębnie dla każdego zadania

1. Nazwa zadania.

2. Omówienie stanu wykonania zadania.

3. Informacje uzupełniające:

1) wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności między kosztami planowanymi a zrealizowanymi;

2) uzasadnienie ewentualnych rozbieżności między zadaniami określonymi w umowie a zadaniami faktycznie zrealizowanymi.

4. Inne informacje.

Rozliczenie finansowe poniesionych kosztów kwalifikowalnych
Lp. Nazwa zadania Rodzaj kosztu kwalifikowalnego zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Poniesione koszty kwalifikowalne (w zł)
ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę
1 2 3 4 5
1 Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umowy
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
... Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umów
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
Łącznie wszystkie zadania:

C. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu służbowego i służbowy adres poczty elektronicznej.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE KOŃCOWYM Z REALIZACJI CELÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 LUB 4A USTAWY

A. DANE PRZEDSIĘBIORCY

1. Nazwa, siedziba i adres.

2. Imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy.

3. Numer decyzji, numer umowy.

B. OPIS ZREALIZOWANYCH ZADAŃ - odrębnie dla każdego zadania

1. Nazwa zadania.

2. Omówienie wykonania zadania.

3. Opis osiągniętych celów i uzyskanych efektów zadania.

4. Opis sposobu wywiązania się przez wnioskodawcę z obowiązku rozpowszechniania informacji o otrzymanym finansowaniu.

5. Informacja finansowa:

1) źródła finansowania zadania ogółem, w tym:

a) środki własne,

b) środki finansowe na naukę,

c) inne środki, w tym od sponsorów i współrealizatorów zadań;

Rozliczenie finansowe poniesionych kosztów kwalifikowalnych
Lp. Nazwa zadania Rodzaj kosztu kwalifikowalnego zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Poniesione koszty kwalifikowalne (w zł)
ogółem: w tym: finansowanie ze środków na naukę
1 2 3 4 5
1 Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umowy
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
... Wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy
Zakup lub amortyzacja środków trwałych
Odpłatne korzystanie ze środków trwałych
Usługi wykonywane na podstawie umów
Dodatkowe koszty ogólne ponoszone bezpośrednio przy realizacji celu
Pozostałe koszty operacyjne
Łącznie:
Łącznie wszystkie zadania:

2) środki finansowe na naukę niewykorzystane według stanu na dzień zakończenia realizacji zadania;

3) data zwrotu niewykorzystanych środków finansowych na naukę na rachunek urzędu obsługującego ministra.

6. Informacje uzupełniające:

1) wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności między kosztami kwalifikowalnymi planowanymi a poniesionymi;

2) uzasadnienie ewentualnych rozbieżności między zadaniami określonymi w umowie a zadaniami faktycznie zrealizowanymi.

7. Inne informacje.

C. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU

1. Imię i nazwisko.

2. Stanowisko służbowe.

3. Numer telefonu służbowego i służbowy adres poczty elektronicznej.

1 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1896).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie warunków i trybu przyznawania pomocy de minimis na działalność upowszechniającą naukę (Dz. U. poz. 445), które utraciło moc z dniem 25 maja 2015 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o zmianie ustawy o zasadach finansowania nauki oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 249).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2016.1662

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Pomoc de minimis na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.
Data aktu: 20/09/2016
Data ogłoszenia: 11/10/2016
Data wejścia w życie: 26/10/2016