Część uczelni stara się przyciągnąć maturzystów niebanalnymi kierunkami studiów. „Na świecie „zwykłe” kierunki, takie jak prawo, administracja czy zarządzanie odchodzą powoli do lamusa. Zagraniczne uczelnie oferują mnóstwo równie ciekawych (…) kierunków, które budza nie mniejsze zainteresowanie niż te standardowe”, zauważa ekspert portalu informatorszkolny.pl Piotr Kaźmierczak.

Jednym z oryginalnych propozycji oferowanych przez Politechnikę Warszawską jest "pakowanie produktów". Słuchacze tego kierunku „poznają właściwości produktów, wymagania stawiane opakowaniom, mechanizmy zachowań konsumentów, marketing i wzornictwo przemysłowe, materiały opakowaniowe, maszyny pakujące i techniki pakowania, komputerowe wspomaganie projektowania, polskie i unijne przepisy prawne związane z opakowaniami oraz pozyskiwanie informacji dla rozwoju firmy”.

Wśród niestandardowych propozycji polskich uniwersytetów znalazły się także: - archeologia podwodna (Uniwersytet Warszawski); geoekologia (m.in. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu); konsument a żywność tradycyjna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie); lobbing (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – studia podyplomowe).
(PAP)

Więcej