Studenci z Loyola University Chicago Stritch School of Medicine podczas zajęć z fizjologii zostali poproszeni o ocenę 16 wykładowców. Oceny można było dokonać w trakcie zajęć lub dopiero po ich skończeniu.
Badanie opublikowane w grudniowym numerze Advances in Physiology Education objęło opinię 144 studentów. 26 procent badających wydało opinię już podczas kursu, 65 procent z nich czekało do końca wykładu, a 9 procent nie miało zdania.
Okazało się, że opinie wydane podczas wykładu nie różniły się od tych, wydanych na końcu. Studenci również rzadko zmieniali zdanie na temat profesorów - jedynie 3 procent z nich postanowiło zweryfikować swoje oceny.
"Studenci raczej nie zmieniali swych komentarzy i opinii na temat profesorów, bez względu na to, czy oceniali od razu na początku, czy też po skończonych zajęciach. Wygląda na to, że pierwsze wrażenie jest tutaj bardzo istotnym elementem" - opowiadają naukowcy analizujący wyniki badania. NIC
PAP - Nauka w Polsce]]>