- Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług. Warto jednak zastanowić się czy ta informacja jest przekazywana odbiorcom w sposób zrozumiały i wyraźny oraz czy nie wprowadza konsumentów w błąd, czy komunikat perswazyjny nie zawiera cech wpływania na wolę konsumentów, nie ogranicza poczucia ich wolności - mówi koordynator konferencji Elżbieta Lemańska. Na te pytania starali się odpowiedzieć zaproszeni prelegenci, którzy w swoich prezentacjach zwracali uwagę na naruszenie dóbr osobistych człowieka oraz na kontrowersje, które często wzbudzają emitowane spoty reklamowe.
Specjaliści z Kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy wskazywali uczestnikom konferencji praktyczne aspekty związane z postępowaniem dotyczącym reklamy wprowadzającej w błąd oraz reklamy produktów leczniczych. Lista prelegentów biorących udział w konferencji zawierała także nazwiska pracowników naukowych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ponadto konferencja obejmowała tematykę orzecznictwa i przepisów prawa europejskiego w zakresie reklamy. Swoje referaty wygłosili także przedstawiciele UOKiK oraz Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Biorących udział w spotkaniu powitał, jednocześnie otwierając wydarzenie Patron Honorowy konferencji, Rektor Uniwersytetu Łódzkiego prof. zw. dr hab. Włodzimierz Nykiel.
- Konferencja była wyjątkową okazją do wysłuchania wyśmienitych prelekcji dotyczących prawa reklamy, wzbogaconych wykładami na temat psychologicznych i marketingowych jej aspektów. Referentami byli doskonali naukowcy i praktycy zajmujący się reklamą w całej Polsce. – mówi dr Monika Namysłowska, Adiunkt w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. O trafności wyboru tematu konferencji i doboru prelegentów świadczy duża liczba słuchaczy z całego kraju - zarówno studentów, radców prawnych, adwokatów, jak i pracowników agencji reklamowych czy banków. Na ogromne zainteresowanie poruszaną tematyką wskazywały pytania i dyskusje po kolejnych wykładach. Konferencja była doskonałą możliwością wymiany aktualnych badań i doświadczeń z zakresu reklamy oraz prawa reklamy w Polsce i na świecie. – dodaje dr Namysłowska, która była również Patronem Merytorycznym konferencji.
Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Łódź organizując wydarzenie położyło nacisk na profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Organizatorzy liczą, że podobne przedsięwzięcia będą miały miejsce częściej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, promując przez to potencjał i zaangażowanie naukowe uczelni oraz studentów.